متخلفان از پروتکل‌های بهداشتی مجازات می‌شوند

منبع: برترین ها

73

1399/5/28

15:41


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، با افراد و صنف‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، با افراد و صنف‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره اعمال مجازات به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تخلف است. اعمال مجازات بندهای «الف»، «ب»، «ج» و «د» ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری با تفویض اختیارات از سوی مقامات موضوع ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات اداری به معاونان بالاترین مقام دستگاه اجرایی و مدیران کل بدون ارجاع به هیات‌های رسیدگی تخلفات اداری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، در مرتبه اول اخطار کتبی با درج در پرونده، در مرتبه دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر به مدت یک ماه، در مرتبه چهارم کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر به مدت سه ماه، در مرتبه پنجم انفصال موقت حداکثر تا سه ماه انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات‌های این موضوع قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

لاری افزود: در حوزه صنفی نیز عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی اصناف و حرفه‌ها و مشاغل، تخلف صنفی و حرفه‌ای محسوب می‌شود. مجازت این حوزه نیز به این ترتیب خواهد بود که در مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه‌ای، در مرتبه دوم تعطیلی و پلمب محل فعالیت حرفه‌ای به مدت پنج روز، در مرتبه سوم تعطیلی و پلمب محل فعالیت حرفه‌ای به مدت 10 روز انجام می‌شود. تشخیص تخلف و اعمال مجازات بر عهده مراجع بازرسی، نظارتی صنفی و سازمان تعزیرات حکومتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اجتماعات و اماکن مذهبی نیز موظف هستند در صورت عدم توجه مسئولان مراکز و اماکن مذهبی و مساجد، نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند. بر این اساس، در مرتبه اول تذکر کتبی به متولیان اماکن و مراسم، در مرتبه دوم قطع تسهیلات یارانه‌ای و پشتیبانی و در مرتبه سوم تعطیلی به مدت یک ماه انجام می‌شود.

عزاداری در فضای سربسته ممنوع است

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، برگزاری مراسم عزاداری در فضای سربسته ممنوع است.

لاری درباره برخورد در فضای عمومی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری برای همه مردم در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمع سربسته، محیط‌های صنفی و اداری الزامی است. ارائه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند هم ممنوع بوده و متخلفان در زمینه ارائه خدمات بر حسب مورد، مجازات می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود و از همه مردم و صنف‌ها می‌خواهیم که با رعایت این پروتکل‌ها و ضوابط در مسیر شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا همراهی و همکاری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو