وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

منبع: برترین ها

45

1399/5/28

16:56


تعطیلی مراکز آموزشی تاثیری بر کاهش ساکنان خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی نداشته و به دلیل افزایش نرخ اجاره بها برخی از افراد مجرد که پیش از این قدرت اجاره خانه‌های کوچک را داشتند مجبور به کوچ به خوابگاه‌های کارمندی شده‌اند.

اقتصادنیوز: تعطیلی مراکز آموزشی تاثیری بر کاهش ساکنان خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی نداشته و به دلیل افزایش نرخ اجاره بها برخی از افراد مجرد که پیش از این قدرت اجاره خانه‌های کوچک را داشتند مجبور به کوچ به خوابگاه‌های کارمندی شده‌اند.

وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

در این گزارش آمده است:

* اگر افزایش نرخ اجاره بها، برخی از خانواده‌ها را به شهر‌های اطراف تهران و مسکن‌های مهر کوچ داد، برای مجرد‌هایی که پیش از این قدرت اجاره واحد‌های کوچک را داشتند به خوابگاه‌های کارمندی کشاند.

* بیشتر این خوابگاه ها، خانه ۳ تا ۴ طبقه در مرکز شهر هستند، اما کارمندانی که به دنبال این نوع خوابگاه‌ها در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران هستند هم می‌توانند به راحتی خوابگاه مطلوب خود را البته با صرف مبالغ بالاتر پیدا کنند.

* اجاره ماهیانه یک اتاق ۴ متری یک تخته در اطراف میدان ولیعصر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. اتاق تک نفره در مناطق شمالی با امکانات محدود از جمله تلویزیون، کمد اختصاصی، یخچال و تهویه ۲ میلیون تومان است.

* در خوابگاهی در محله جردن، اتاق دو تخته یک میلیون و ۵۰ تومان و ودیعه آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. مبالغ ودیعه برای یک ماه تا سه ماه پیش بینی شده است. در برخی از خوابگاه‌های کارمندی که فضا‌های عمومی بیشتری دارند، مانند اتاق مطالعه نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کند.

* قیمت‌ها از ۴۵۰ هزار تومان برای اتاق هشت تخته شروع می‌شود و برای اتاق یک تخته باید یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بپردازیم. اتاق‌های ۶ تخته ۱۲ متری هستند و برای هر تخت باید ۵۰۰ هزارتومان بپردازیم. البته این نرخ تخت‌های ردیف پایین است. تخت‌های ردیف بالا، ۲۰ هزار تومان ارازنتر است.

* خوابگاه دیگری در میدان هفت تیر با ظرفیت ۵۰ نفر، نرخ اجاره اتاق‌ها از ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان است. اتاق‌های ۱۰ تخته ۴۰۰ تومان است و اتاق‌های ۶ تخته ۵۰۰ تومان و ۴ تخته ۶۰۰ تومان. این خوابگاه ۳ واحد از یک آپارتمان بود که یکی از واحد‌ها زیر زمین بوده و متراژ کل هر واحد حدود ۸۵ متر است.

* در خوابگاه دیگری در محدوده خیابان انقلاب، یک ملک مسکونی به مساحت ۶۰ متر به واحد خوابگاهی تبدیل شده است. این واحد ۶۰ متری، برای ۱۰ نفر ظرفیت درنظر گرفته است. قیمت‌ها در اتاق‌های شش تخته ۶۰۰ هزار تومان و در اتاق ۴ تخته ۸۰۰ هزارتومان است. یک حمام و یک دستشویی کل ظرفیت بهداشتی این خوابگاه است.

* تعداد اتاق تک تخته کم است و در بیشتر خوابگاه‌ها به ویژه در ایام کرونایی پایتخت نایاب است وبه سختی می‌توان اتاق تک تخته پیدا کرد. جمعیت کم خوابگاه یکی از ویژگی ممتاز آن‌ها محسوب می‌شود. به طور مثال خوابگاهی در محدوده فاطمی به عنوان امتیاز خوابگاه سطح تحصیلات مستاجران و جمیعت کم درهر طبقه (۱۷ نفر) را عنوان می‌کند.

* درجدول زیر قیمت برخی از خوابگاه‌های کارمندی آمده است. برخی از این خوابگاه‌ها مبلغی برای ودیعه در نظر نگرفته یا مبلغی اندکی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده‌اند.

وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو