دونالد ترامپ: به خاطر جاسوسی دموکرات ها باید سه دوره رییس جمهور ایالات متحده باشم

منبع: روزیاتو

43

1399/5/28

17:03


دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در اوشکوش، ویسکانسین ادعا کرد که او شایستگی سه بار انتخاب شدن به مقام ریاست جمهوری را دارد. ترامپ گفته است که باید برای سومین دوره نیز رییس جمهور کشورش باشد زیرا دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ از کمپین انتخاباتی او جاسوسی کرده اند. او که روز دوشنبه در میان طرفدارانش در اوشکوش صحبت می کرد گفت که این استحقاق را دارد که به دلیل قانون شکنی دموکرات ها، یک دوره چهارساله را از نو شروع کند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

بعد از اینکه فرانکلین دی روزولت در ابتدای دوره چهارم ریاست جمهوری اش که در آوریل ۱۹۴۵ شروع شده بود درگذشت، کنگره ایالات متحده قانونی را به تصویب رساند که در آن دوره ریاست جمهوری در این کشور به دو دوره محدود شد. ترامپ در گردهمایی اوشکوش چنین گفته است: «ما برای چهار سال دیگر نیز پیروز خواهیم شد. و سپس، بعد از آن، چهار سال دیگر را نیز خواهیم داشت زیرا آن ها در مورد کمپین من جاسوسی کردند. ما باید یک دوره چهار ساله را تکرار کنیم». وی قبل از این جو بایدن، رقیب دموکراتش را به عروسک تندروهای چپگرا متهم کرده که قصد دارند مرزهای آمریکا را حذف کنند. ترامپ این گروه را فاشیست دانسته و گفت: «برخی از آن ها، نه همه آن ها، بلکه بعضی از آن ها. اما دارند نزدیک و نزدیک تر می شوند».

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

دونالد ترامپ همچنین هفته آینده در جریان یک سخنرانی زنده از کاخ سفید به طور رسمی خواهد پذیرفت که نماینده جمهوری خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایالات متحده باشد. در حالی که سه ماه مانده تا انتخابات ماه نوامبر، در نظرسنجی ها بایدن از ترامپ پیشی گرفته، وی اعلام کرده که کاخ سفید جایی است که به او احساس خوبی می دهد. شیوع ویروس کرونا باعث شد که هر دو حزب و نامزدهای آنان برنامه های تبلیغاتی خود را با تغییرات و محدودیت هایی پیاده کنند و به جای گردهمایی های گسترده به سخنرانی ها و گردهمایی های مجازی روی آورده اند.

دونالد ترامپ دموکرات ها را به خاطر سخنرانی های از پیش ضبط شده مورد انتقاد قرار داده و گفته که او پنج شنبه آینده یک «سخنرانی واقعی» انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تمسخر جو بایدن توسط حامیان ترامپ به خاطر گاف‌هایش در تماس ویدیوی با کامالا هریس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو