ظریف در این پیام تاکید کرد: رحلت عالم پارسا و جلیل القدر حضرت آیت الله شیخ محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز و برجسته و کوشا در جهان اسلام که عمر پر برکت خویش را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب و جمهوری اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی و به خصوص تلاش‌های مخلصانه ایشان در مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و مجمع فقه اسلامی در تقویت وحدت و تقریب بین امت اسلامی و معرفی صحیح مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مکتب تشیع و مقابله با فتنه های دشمنان برای ایحاد شکاف در جهان اسلام و مشاورت به مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام کرد، خلأیی ژرف برای بهره مندان از محضر آن عالم بزرگ، حوزه های علمیه و دلسوزان و علاقمندان به وحدت جهان اسلام به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن عالم فقید، از درگاه ایزد منان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

آیت الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) در سن هفتاد و شش سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.