معرفی بهترین روش های درمان خانگی آکنه صورت

معرفی بهترین روش های درمان خانگی آکنه صورت


منبع: مینویسم

141

1399/5/28

18:25


پوست صورت یکِ از مهمترین فاکتور زیبای محسوب می شود برای داشتن پوست زیبا باید از آن مراقبت کنید و مانند یک دوست حواستان به پوستتان باشد. جوش و آکنه که بر اثر چربی پوست ایجاد می شود باعث آسیب به پوست می شود.

برای مراقبت از پوست و درمان آکنه نیازی به داروهای شیمیایی نیست و خودتان می توانید با مواد داخل آشپزخانه به جنگ با آکنه بروید. در ادامه این مطلب شما را با چند ماسک ساده برای درمان آکنه صورت در خانه آشنا می شوید.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع آکنه و جوش های پوستی همراه با نحوه درمان آنها

۷ درمان خانگی برای آکنه

عسل، خیار و انگور از درمان های خانگی آکنه است که متخصصان حرفه ای پوست نیز از آنها برای درمان آکنه استفاده می کنند. آکنه امکان داردسخت باشد یا در زمان های نامناسبی ایجاد شود. اما خبر خوب این است که داروهای غیر شیمیایی نیز می تواند آکنه را ترمیم کند و از ایجاد جوش های جدید نیز جلوگیری کند.

بهترین روش ها برای چاقی صورت به روش طبیعی با اثرگذاری عالی

اما برخی از محصولات امکان دارد تاثیرات جانبی مثل قرمزی، رنگ پریدگی یا خشکی پوست را ایجاد می کنند. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند در خانه و با راه حل های خانگی آکنه را درمان کنند. معمولا بعضی از آکنه ها به سادگی در خانه درمان می شوند‌.

خبر شگفت انگیز اینکه درمان آکنه ها در خانه شماست. می توانید برخی غذاها یا محصولات مثل خیار؛جو دوسر؛انگور و ماست را با هم مخلوط کنید؛ یک ماسک بسازید و آکنه را درمان کنید. یک ماسک خانگی از بروز آکنه پیشگیری می کند و پوست شما را درخشان؛مرطوب و سالم می کند.

بیشتر بخوانید : چگونه پوست صورت خود را پاکسازی کنیم؟

۱)ماسک انگور

یکی از روش های درمان خانگی آکنه صورت استفاده از ماسک انگور است. انگور تازه میوه ای پرخاصیت است و روی سالاد یا در انواع دسرهای سالم استفاده می شود. براساس مقاله منتشر شده در سال ۲۰۱۶ مواد موجود در پوست انگور قرمز، فعالیت باکتری ها را در برابر آکنه ها متوقف می کند. آکنه ها از پروپیونی باکتری ها هستند که در غده های چربی هستند.

درمان خانگی آکنه صورت استفاده از ماسک انگور

برای تهیه این ماسک دو الی ۳ حبه انگور را نصف کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

۲) ماسک خیار و جو

بر اساس مقالات منتشر شده مشخص شده است که خیار تاثیر بسیار مناسبی روی پوست؛کاهش خارش،تورم و درد دارد. خیار می تواند تورم متاثر از آکنه را درمان کند. تورم ها با غدد چربی بیشتر می شود و باعث ایجاد توده های قرمز در پوست می شود.

در مواردی که آکنه های صورت عمیق باشند، کیست هایی پدید می آید که با چربی پر می شوند. اگر کیست پاره شود و چربی به لایه های عمقی پوست برسد، تورم شدیدی ایجاد می گردد. اما ماسک خیار چونه به بهبود آن کمک می کند؟

ماسک خیار و جو برای درمان آکنه در خانه

ماسک خیار و جو برای درمان آکنه در خانه

خیار پوست را آرام و مرطوب می سازد. اگر در پوست شما آکنه ایجاد شود، خیار آن را کاملا درمان می کند. البته برای جوش های عمقی موثر نیست. خمیری از مخلوط یک خیار کوچک و یک فنجان جو دو سر تهیه کنید سپس یک قاشق چای خوری از آن را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

۳) ماسک خیار

ماسک خیار یک روش درمان خانگی آکنه

اگر در خانه ماست یا جو دو سر ندارید، از خیار استفاده کنید. این ماسک خنک کننده، پوست تان را نرم می کند.یک خیار را با آب کافی مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق سوپ خوری شکر به آن اضافه کنید، آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشوئید. شکر داخل این ماسک به لایه برداری پوست شما کمک می کند.

۴)ماسک عسل

ماسک عسل برای درمان آکنه در خانه

ماسک عسل برای درمان آکنه در خانه

مطالب مشابه: معرفی ۵ روش فوق العاده برای آبرسانی پوست صورت در خانه

عسل ویژگی های درمانی خاصی دارد. بعضی افراد از آن به عنوان یک ماده درمانی طبیعی برای سرفه استفاده می کنند. بر طبق مقالات سال ۲۰۱۶ ویژگی های ضد باکتری عسل سوختگی و زخم های عفونی را درمان می کند و رشد آکنه را متوقف می سازد.قبل از استفاده از این ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید. سپس به آن عسل اضافه کنید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد عسل را با آب گرم بشویید.

۵)ماسک ماست و مخمر برای پوست های چرب

ماسک ماست و مخمر برای پوست های چرب

شواهد منتشر شده در مقالات ۲۰۱۵ نشان داد که محصولات لبنی مثل ماست،سلامت پوست را ارتقا می بخشند.ماست یک پروبیوتیک بوده که با آکنه ها مقابله می کند. برای این ماسک، یک قاشق چای خوری مخمر آب جو را با کمی ماست ترکیب کنید سپس آن را به مناطق چرب تر پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.بعد آن را با آب گرم بشویید و برای شستن و بستن منافذ از آب سرد استفاده کنید.

۶)ماسک جو دوسر

ماسک جو دو سر برای از بین بردن آکنه صورت در خانه

ماسک جو دو سر برای از بین بردن آکنه صورت در خانه

از ویژگی های ضد تورمی جو دو سر این است که به طور طبیعی نرم کننده بوده و خارش پوست یا مسائلی مثل جوش، اگزما، سوختگی و غیره را برطرف می کنند. جو دو سر از پوست محافظت کرده، مرطوب کننده و ضد تورم است اما در درمان آکنه منحصرا موثر نیست ولی می تواند خشکی و تورم آن را درمان کند. ما به شما مرطوب کننده های جو دو سر را پیشنهاد می کنیم که آکنه صورت را کاملا درمان کند.

دو قاشق چای خوری جو دو سر را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و کمی آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس آن را به کل صورت بمالید و به آرامی پخش کنید و بعد آن را بشویید.

۷)ماسک زردچوبه

عروس های هندی برای داشتن پوستی زیبا قبل عروسی از ماسک زردچوبه استفاده می کنند.این بخاطر خاصیت ضد تورم، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن و توانایی بهبود شرایط پوست مثل آکنه، طاسی، التهاب پوست، بیماری لیکن که پدید آمدن لکه روی پوست است،خارش شدید و پسوریازیس می باشد. بعضی مواد درمان کننده آکنه پوست در بازار یا عطاری ها قابل دسترسی هستند.

ماسک زردچوبه

نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم

نصف فنجان آرد نخود و دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با پودر روغن چوب صندل، کره، روغن بادام و مقدار کافی آب ترکیب کنید و سپس آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید، آن را با فشار دست هایتان به همه جای صورت مالیده و سپس جدا کنید و در نهایت به خوبی با آب بشویید.

نتیجه نهایی برای درمان خانگی آکنه

ماسک های صورت خانگی پوست شما را جوان تر کرده و آن را تمیز می کنند و همه این دستورالعمل ها از مواد موجود در آشپزخانه و یخچال درست می شوند.از این مواد برای درمان جوش پوست استفاده کنید و واکنش پوست تان را ببینید. اگر درمان های خانگی بعد از۲ تا ۴ هفته تاثیری نداشتند، با یک متخصص پوست مشورت کنید. متاسفانه تاخیر در درمان، ریسک ایجاد لک در پوست را بیشتر می کند و در بعضی موارد پوست به طور دائم زخم می شود.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو