رئیس جمهور با تسلیت درگذشت آیت‌الله تسخیری دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: این روحانی وارسته از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود و سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

 متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا، حضرت آیت‌الله تسخیری، دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو سابق مجلس خبرگان و مشاور مقام معظم رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این روحانی وارسته که از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود، سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و بین مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اولیاء الهی و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران