تزریق شائبه؛ تکنیک حمله ترامپ به بایدن!

منبع: برترین ها

48

1399/5/29

09:51


ترامپ حالا تا حد زیادی خوشحال است. بخشی از این خوشحالی به مسائلی مربوط است که از هفته پیش تاکنون باعث شده تمام دنیا به آن واکنش نشان دهند.

روزنامه توسعه ایرانی: ترامپ حالا تا حد زیادی خوشحال است. بخشی از این خوشحالی به مسائلی مربوط است که از هفته پیش تاکنون باعث شده تمام دنیا به آن واکنش نشان دهند.

ساله‌ای که برای منطقه خاورمیانه و حتی شمال آفریقا تبعات زیادی خواهد داشت و در راس آن اسرائیل و امارات قرار دارند؛ اما در این سوی میدان برای ترامپ نه تنها ضرر ندارد، بلکه پر است از فایده‌هایی که او درصدد دستیابی به آنها بود. واقعیت این است که علنی شدن روابط امارات و اسرائیل موضوع مهمی در سطح منطقه از حیث امنیتی به حساب می‌آید ولی نمی‌توان بیش از حد آن را بزرگ دانست؛ چراکه این روابط به‌رغم تایید و تکذیب‌های فعلی، از دهه‌ها پیش وجود داشته و در مسائلی مانند اقتصاد، سیاست و امنیت به صورت مستقیم دخیل بوده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد که برنده این میدان نه امارات است و نه اسرائیل؛ بلکه برنده نهایی و اصلی این موضوع دونالد ترامپ خواهد بود. ترامپ به این بُرد، بیش از کشف واکسن کرونا توسط آمریکا نیاز داشت. او به خوبی می‌داند که مشکلات زیادی را برای انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری که قرار است در نوامبر 2020 (13 آبان) برگزار شود پیش روی خود دارد و به همین دلیل سعی می‌کند از پرونده عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات به نفع خود و منافعش استفاده کند. ترامپ به حدی ذوق زده است که قصد دارد مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات را رسماً در باغ کاخ‌سفید برگزار کند.

در این رابطه، روزنامه هاآرتص چاپ تل‌آویو به نقل از چند منبع آمریکایی و اسرائیلی نوشته است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اصرار دارد این مراسم در شب سال نو عبری باشد که امسال با ۱۸ سپتامبر مصادف شده است. افشاگری این روزنامه در حالی اتفاق افتاده که مذاکرات شتاب‌زده بین کادر اسرائیلی و اماراتی برای تدوین بندها و ضمائم توافقنامه صلح اسرائیل و امارات در جریان است؛ بندهایی که به نظر می‌رسد باعث تقویت جبهه ترامپ و به‌خصوص سرمایه‌داران آمریکایی و فروشندگان سلاح می‌شود اما باز هم ما می‌بینیم که ترامپ دست از بهره‌برداری خود از پرونده امارات و اسرائیل برنمی‌دارد.

در این راستا کمپین دموکرات‌ها شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد امضای توافق اسرائیل و امارات در کاخ‌سفید یک نوع سرپوش گذاشتن بر شکست دولت او در سیاست خارجی است؛ سیاستی که از منظر دموکرات‌ها و تیم بایدن نتوانسته در منطقه و سراسر جهان نمره‌ای قابل‌قبول کسب کند و حتی در برخی مواقع قربانی خودخواهی ترامپ شده است. به این جهت برگزاری این مراسم به ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش علیه جو بایدن کمک می‌کند و وجهه حمایت‌گرانه او از اسرائیل را در مقابل مسیحیان انجیلی تقویت خواهد کرد.

اما قبل از برگزاری این مراسم در خاک آمریکا باید به این موضوع توجه کنیم که چند روز دیگر ترامپ باید از سوی کنوانسیون سراسری حزب جمهوریخواه به عنوان نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخاب و معرفی شود. او که در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نوامبر، از جو بایدن عقب است، هفته گذشته به نیویورک پست گفته است که احتمالاً نامزدی حزب جمهوری‌خواه را از چمن‌زار کاخ‌سفید و به صورت مجازی خواهد پذیرفت و به این ترتیب وارد کارزار اصلی می‌شود.

اگر به سیر اظهارنظرهای او دقت کنید به خوبی می‌بینید که طی چند روز اخیر، مواضع ترامپ بیش از گذشته توسط رسانه‌های ایالات متحده برجسته می‌شود و این به خوبی نشان می‌دهد که تیم رسانه‌ای و تبلیغاتی او در حال آماده کردن افکار عمومی برای ورود ترامپ به مناظره‌ها هستند. برای همین است که هر روز، کوچکترین کارهای نکردة خود را با آب و تاب توضیح می‌دهد و اوضاع زمانی خراب می‌شود که تمام دموکرات‌ها مقابل دروغ‌ها و بزرگنمایی او می‌ایستند و حال سوال می‌شود که چرا دموکرات‌ها تا به این حد در مقابل ترامپ صف‌آرایی می‌کنند؟

ترامپ در روزهای آینده سعی می‌کند تردید و شائبه‌های زیادی در مورد آینده و نتایج انتخابات 2020 طرح کند که به نظر می‌رسد اگر نظرسنجی‌ها به سمت سقوط او پیش برود، دست به کارهای خطرناک علیه دموکرات‌ها خواهد زد

رقیب را متقلب جلوه بده!

از زمانی که زمزمه‌های برگزاری انتخابات پُستی در آمریکا مطرح شد، ترامپ دست به یک مانور منفی علیه دموکرات‌ها زد که درون‌مایة آن را «تقلب» تشکیل می‌داد. او اوضاع را به جایی رساند که هم‌حزبی‌هایش با دست فرمان او جلو رفتند و حالا تمام محافظه‌کاران معتقدند که دموکرات‌ها به دنبال تقلب هستند. ترامپ دوشنبه در پایان سخنرانی برای هوادارانش در شهر اوشکوش ویسکانسین و در حالی که مردم را برای رای دادن ترغیب می‌کرد، یکباره اعلام کرد تنها در صورتی در انتخابات نوامبر شکست می‌خورد که تقلب شده باشد! او صریحا چشم در چشمِ هوادارانش دوخت و گفت که اگر رای‌گیری غیابی انجام دادید، اطمینان حاصل کنید که رای شما شمارش می‌شود اما تنها راهی که ممکن است ما در انتخابات شکست بخوریم این است که در انتخابات تقلب شود.

این را به یاد داشته باشید؛ این تنها راهی است که ممکن است ما در انتخابات ببازیم، پس باید خیلی مراقب باشیم! تزریق شائبه و تردید آن هم کمتر از سه ماه مانده به انتخابات نوامبر، به حدی برای دمکرات‌ها سنگین است که آنها به صورت دسته‌جمعی و تیمی ترامپ را مورد حمله قرار دادند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتش خطاب به ترامپ و مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ‌سفید اعلام کرد که مردم به حرف‌های آن‌ها توجهی نکنند؛ چراکه هدف آن‌ها ترساندن مردم از رای دادن است. آن‌ها هر چقدر بیشتر بتوانند آشوب ایجاد کنند بیشتر این ترس را درباره اینکه آرای مردم قرار نیست در انتخابات شمرده شود، ایجاد می‌کنند.

ترامپ اصرار دارد مراسم امضای توافق اسرائیل و امارات در شب سال نو عبری در حیاط کاخ‌سفید برگزار شود تا ازاین طریق بتواند مانور انتخاباتی خود علیه دموکرات‌ها را کامل کند.

از سوی دیگر سناتور مستقل برنی سندرز که قبلاً در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست‌جمهوری این حزب شرکت داشت، دوشنبه شب از حامیان سابقش خواست در انتخابات ماه نوامبر از جو بایدن، حمایت کنند و هشدار داد که در این انتخابات ارزش‌های مترقی در خطر هستند. سندرز در سخنرانی خود ضمن برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا هشدار داد که دونالد ترامپ دارد ما را در مسیر نزولی رفتن به سمت استبداد به پیش می‌برد و اگر دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شکست بخورند تصور هزینه بالای این شکست بسیار سخت خواهد بود.

علاوه بر پلوسی و سندرز، میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا در حمایت از جو بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که دوشنبه برگزار شده بود اعلام کرد که ترامپ به خاطر بحران ویروس کرونا و مشکلات سلامتی که در پی این بحران به وجود آمده، رئیس‌جمهورِ اشتباه برای کشور ما خواهد بود و به راحتی می‌توان او را شکست داد. تمام این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دونالد ترامپ، روز دوشنبه در جریان یک تجمع انتخاباتی مدعی شد رقبای دموکراتش در صورت پیروز شدن در انتخابات ماه نوامبر آتی، این کشور را «تبدیل به یک ونزوئلای دیگر خواهند کرد».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ترامپ اخیراً در تجمع هوادارانش واقع در منکاتو، از توابع ایالت مینه‌سوتا به صورت تلویحی اعلام کرده که از 12 ساله شدن دوره ریاست‌جمهوری‌اش استقبال می‌کند. امری که بسیاری از تحلیلگران را به شدت نگران کرده است، به‌طوری‌که ال گور، معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در همین راستا هفته پیش در گفت‌وگو با اندرسون کوپر، مجری معروف شبکه سی.ان.ان، گفت زانوی ترامپ روی گردن دموکراسی آمریکا قرار دارد.

بدون تردید ترامپ در روزهای آینده سعی می‌کند تردید و شائبه‌های زیادی در مورد آینده و نتایج انتخابات 2020 طرح کند که به نظر می‌رسد اگر نظرسنجی‌ها به سمت سقوط او پیش برود، دست به کارهای خطرناک علیه دموکرات‌ها خواهد زد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو