ویژگی های مثبت قرص کلمگزینک هلث اید و موارد منع مصرف آن

ویژگی های مثبت قرص کلمگزینک هلث اید و موارد منع مصرف آن


منبع: آرگا

205

1399/5/29

11:36


در این مطلب شما را با یکی از مکمل های دارویی آشنا می کنیم که می تواند کمبود مواد معدنی مهم از جمله روی و کلسیم را در بدن شما جبران کند و شما را از عوارض ناشی از کمبود مواد معدنی در امان نگه می دارد.

برخی از دارو هایی که ما استفاده می کنیم می توانند برای سلامت عمومی مفید باشند ولی باید بدانید که هیچ دارویی را نباید بدون نسخه پزشک مصرف کرد زیرا عوارض دارو های شیمایی آنقدر زیاد هستند که گاها ما آن ها را نمی دانیم ولی با این حال پزشک بهتر می تواند خوب و بد آن ها را تشخیص بدهد بنابراین از مصرف خود سرانه دارو بپرهیزید.

قرص کلمگزینک هلث اید

قرص کلمگزینک هلث اید

کلمگزینگ یکی از دارو های مکملی می باشد که شما می توانید از آن برای افزایش و بهبود سلامتی خود استفاده کنید. این مکمل برای همه افراد استفاده می شود ولی ممکن است پزشک برای برخی از افراد استفاده از این دارو را ممنوع کند. در نظر داشته باشید که این دارو از منیزیم و کلسیم و زینک ساخته شده است و می تواند کمبود این مواد معدنی را در بدن شما جبران کند. جبران کمبود های بدن می تواند سبب افزایش ایمنی شده و بدن شما را از ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کند. این مکمل دارویی تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان تولید می شود. این برند یکی از معروف ترین برند های تولید دارو در جهان می باشد.

ویژگی های قرص کلمگزینک

با توجه به موارد گفته شده این دارو از کلسیم و منیزیم و زینک ساخته شده است بنابراین می توان گفت که این مکمل دارویی کار های بسیار زیادی برای بدن ما می کند که در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم.

حفظ سلامت استخوان و دندان

در نظر داشته باشید که این قرص سرشار از کلسیم می باشد و شما با استفاده از آن می توانید از استخوان ها و دندان های خود مراقبت کنید. بدن روزانه نیاز به کلسیم پیدا می کند ولی میزان کلسیم مورد نظر با توجه به سن و شرایط هر فرد فرق می کند. البته باید بدانید که بهترین راه جذب کلسیم برای بدن استفاده از مواد طبیعی می باشد ولی گاهی مواد غذایی کمبود هایی دارد و شما می توانید با اسن مکمل کمبود کلسیم در رژیم غذایی را جبران کنید. باید بدانید که اگر به تنهایی از قرص های کلسیم استفاده کنید ممکن است دچار یبوست شوید ولی وجود منیزیم و زینک از یبوست جلوگیری می کند.

مصرف کلسیم در روز برای برن ضروری می باشد

حفظ سلامت عمومی بدن

دو عنصر روی و منیزیم برای سلامت بدن بسیار ضروری می باشند و شما باید با توجه به نیاز بدن خود از این مکمل ها استفاده کنید. البته باید بدانید که یکی از کار های منیزیم جلوگیری از اسپاسم های عضلانی می باشد و می تواند به عملکرد طبیعی بدن کمک کند و از درد های قاعدگی تا حدود بسیار زیادی بکاهد.

جبران کمبود ها

باید بدانید که برخی از افراد در دوران بارداری و سالخوردگی دچار کمبود مواد معدنی می شوند از این رو احساس خیلی بدی مانند سرگیجه های مداوم پیدا می کنند. این افراد می توانند با اجازه پزشک از این مکمل برای جبران کمبود های بدن خود استفاده کنند.

ترکیبات داروی کلمگزینک

دارو هایی که در بازار وجود دارند ترکیبات مشخصی دارند و دوز های مختلفی از مواد در آن ها وجود دارد. در داروی کلمگزینک ۱۰۵۰ میلی گرم کلسیم، ۱۰ میلی گرم زینک و ۵۲۵ میلی گرم منیزم وجود دارد.

نحوه استفاده از دارو

قبل از این که دارو و یا قرصی را استفاده کنید باید نحوه مصرف آن را مطالعه کنید. در واقع این دستور العمل ها در یک برگه کوچک نوشته شده است و در قوطی دارو قرار داده شده است. شما می توانید آن را مطالعه کنید ولی اگر این دستور العمل ها برای شما شفاف نبود می توانید از یک دارو ساز کمک بگیرید. این دارو ساز ها در دارو خانه ها به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند. به صورت کلی می توان گفت افرادی که بالای ۱۲ سال دارند باید روزانه ۳ عدد قرص با غذا میل کنند.

نحوه استفاده از قرص کلمگزینک

قرص کلمگزینک هلث اید و مشابه آن

برخی اوقات ممکن است دارو خانه ها موجودی نداشته باشند بنابراین می توانید از دارو های مشابه با قرص کلمگزینک هلث اید استفاده کنید. این دارو های مشابه عبارت اند از :

  • کلسیم، منیزیم و زینک آلفا
  • کلسیم، منیزیم و زینک نیچرد
  • کلسیم، منیزیم و زینک ۲۱ سنتری
  • سوپراکل
  • بون پاور نچرال وورد
  • کلسیم ژنون نورم لابف
  • کلسیم سیترات یورووریتال
  • کلسیم نیترات آپوویتال

عوارض کمبود مواد معدنی

باید بدانید که کمبود مواد معدنی در بدن بسیار مضر است و ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کنند. در واقع این مواد به بهبود کارکرد بدن کمک بسیار زیادی می کند و شما می توانید با مصرف غذا های مناسب و یا استفاده از مکمل ها این کمبود ها را جبرا کنید. به طور کلی کمبود روی و کلسیم و منیزیم مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند که عبارت اند از :

  • پوکی استخوان
  • پوسیدگی دندان ها
  • ایجاد سنگ های کلیه و مثانه
  • اسپاسم های شدید عضلانی
  • ضعف بینایی
  • کاهش قدرت چشایی
  • افزایش خطر ابتلا به انواع عفونت ها
  • ایجاد تاخیر در بلوغ جنسی به خصوص در مردان
  • کاهش رشد در کودکان
  • خشک شدن پوست
  • کاهش اشتها در کودکان و بزرگسالان

قرص کلمگزینک هلث اید

ممنوعیت مصرف

در نظر داشته باشید که قرص کلمگزینک هلث اید ممکن است برای برخی از افراد احتیاط دارویی و یا به طور کلی ممنوعیت دارویی داشته باشد و در موارد بسیار نادر ممکن است تداخلات دارویی داشته باشد بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید. این دارو را افراد باردار باید با احتیاط مصرف کنند و حتما از پزشک متخصص خود برای مصرف این دارو مشورت بگیرند. بهتر است قرص کلمگزینک را در جایی خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

نکته : هرگز نباید دوز مصرفی که توسط پزشک برای شما تجویز می شود را تغییر دهید.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه اطلاعات دارویی، قرص زینک پلاس، قرص کلسیم و قرص آسمورال را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو