خواص به, خواص دارویی,فواید و مضرات میوه به

خواص به, خواص دارویی,فواید و مضرات میوه به


منبع: آرگا

164

1399/5/29

11:49


به، یکی از میوه های بسیار مفید در پیشگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک نظیر سرطان ها می باشد. این میوه بیشتر در حالت پخته مصرف می شود و استفاده آن برای زنان باردار نیز مفید است. در این مقاله به خواص به بیشتر آشنا خواهیم شد.

به, یکی از میوه های هم خانواده سیب است. این میوه به ندرت به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در پخت و پز از آن استفاده می شود که به پخته شده بو و طعمی عالی دارد.

مزایا و خواص به

خواص به

۱- میوه به یکی از میوه های کم کالری محسوب می شود که جز یکی از خواص به , به شمار می رود, چرا که ۱۰۰ گرم از این میوه به صورت تازه و خام، تنها ۵۷ کالری بدن را تامین می کند. این میوه دارای آنتی اکسیدان قوی بنام پلی فنول است که غلظت آن از آنتی اکسیدان داخل میوه های سیب و گلابی بالاتر است. این میوه در واقع سرشار از مواد مغذی گیاهی مانند: فیبرها, مواد معدنی و ویتامین ها است که برای سلامتی بدن حیاتی هستند.

۲- گوشت و پوست میوه به، دارای فیبر زیادی است. علاوه بر این دانه های ریگ مانند به، خاصیت بند آوردن خون را دارد. بعلاوه به دارای ترکیبات شیمیایی گیاهی است که به سموم سرطان زا در روده بزرگ متصل می شوند و از مخاط در برابر بیماری های التهابی روده و سرطان ها محافظت می کنند. همچنین این ترکیبات وزن بدن را کاهش داده و سطح کلسترول LDL در خون را کم می کنند.

۳- به دارای چندین ترکیب فنولیک و چندین روغن ضروری است که باعث خوش عطر شدن این میوه شده اند.

۴- رسیده این میوه سطح خوبی از ویتامین C را داراست به طوری که ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۱۵ میلی گرم یا ۲۵ درصد نیاز بدن به ویتامین C را فراهم می کند. این ویتامین به حذف رادیکال های آزاد اکسیژن که برای بدن مضر می باشند، کمک می کند.

خواص به

۵- این میوه منابع خوبی از مواد معدنی نظیر مس (۱۴ درصد)، آهن، پتاسیم، منیزیم و همچنین ویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و پیریدوکسین است. 

۶- اگرچه این میوه، به خوبی گلابی مستندسازی نشده، با این وجود فواید به نیز مانند گلابی دارای ویژگی ضد آلرژی و ضد التهابی است. به علاوه دانه های این میوه در درمان التهابات لثه و درمان التهابات پوستی پیشنهاد می شود. همچنین توسط متخصصان به عنوان یک جایگزین سالم در تهیه مواد غذایی به خصوص برای افراد مبتلا به آلرژی توصیه می شود.

۷- این میوه مقوی معده است و در درمان اسهال های ساده و خونی مورد استفاده قرار می گیرد و اسهال را متوقف می کند. به، ورم حاد روده ها را بهبود می بخشد و در خونریزی های دوران قاعدگی و بواسیری بسیار موثر است. همچنین دانه های به, برای درمان سرفه از قدیم کاربرد دارد.

خواص دارویی به

۱- یکی از فواید به، تقویت کنندگی قلب می باشد.

۲- مصرف به، ادرار آور است و در نتیجه در درمان عفونت های ادراری موثر است.

۳- ترشی به, به درمان تنگی نفس کمک می کند.

۴- مصرف به برای درمان بواسیر مفید است.

۵- در زنان مصرف به، خونریزی های رحم را متوقف می کند, از این رو در زنان باردار باعث جلوگیری از سقط جنین می شود.

میوه به

۶- دانه به، ضد تب است از این رو در سرماخوردگی ها که دمای بدن بالا می رود می تواند در درمان موثر باشد.

۷- دانه های این میوه در درمان جراحی های گلو بسیار مفید است.

۸- دانه به، نیروی جنسی را تقویت می کند.

۹- مصرف به، عملکرد مثبتی بر روی مغز می گذارد.

فواید دیگر به بر سلامت بدن

میوه به یکی از میوه بسیار مفید و پر کاربرد است که فواید بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد در ادامه چند فواید شگفت انگیز آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ضد سرطان :

میوه به، به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی سبب مقاومت بدن در برابر رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی می شود همچنین این میوه دارای تانین است که سبب محافظت از غشاهای مخاطی در برابر سرطان می شود و در واقع سموم و مواد شیمیایی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را نابود می کند.

درمان زخم معده :

همانطور که می دانید فنول های موجود در بسیاری از مواد غذایی سبب بروز زخم معده می شود که با کمک آب این میوه می توانید این مشکل را برطرف کنید از این رو، آب میوه به به درمان زخم معده کمک می کند و گزینه مناسبی برای این دسته از افراد است.

بررسی خواص به

پوست و مو :

وجود مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین در این میوه آن را به یک راهکارهای عالی جهت کاهش چروک و جوان سازی پوست تبدیل کرده است و از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی محافظت می کند و همچنین میوه به سرشار از مس، روی و آهن است که برای تقویت و افزایش رشد مو وجود این سه ماده بسیار ضروری است.

کاهش وزن :

بسیاری از افراد از داشتن اضافه وزن رنج می برند و به دنبال روش های بسیار مفید جهت کاهش وزن هستند که با کمک میوه به می توانید لاغر شوید زیرا این میوه دارای مقادیر فراوانی فیبر بوده و کم کالری است و سبب بهبود هضم، افزایش انرژی و کاهش وزن می شود.

فواید میوه به بر سلامت بدن

درمان سرماخوردگی :

میوه به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کنند و همچنین از بروز بیماری های ویروسی پیشگیری می کند.

درمان یبوست و اسهال :

یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین افراد می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و با کمک میوه به می توانید این مشکل را درمان کنید، فیبر موجود در میوه به برای درمان یبوست بسیار مفید است همچنین این میوه می تواند به درمان اسهال نیز کمک کند.

فواید شگفت انگیز میوه به

نحوه تهیه چای و دمنوش به

دمنوش و چای به را می توانید در شب های زمستان به منظور گرم شدن و افزایش انرژی تهیه کنید فقط کافی است به یک لیوان آب جوش ورقه های خشک شده میوه به را بیفزایید سپس اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند، به منظور شیرین شدن آن از عسل نیز استفاده کنید، نوش جان.

مضرات میوه به

خواص به

از آن جایی که توفاله به سنگین می باشد، توصیه می شود این میوه را به صورت پخته شده استفاده کرد و یا آب به را مصرف نمود. همچنین گفته شده مصرف به خام موجب مسدود شدن رگ ها می شود. به علاوه پرز هایی که روی به وجود دارند، سنگین می باشند و هضم آن ها دشوار است به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از به، این پرزها شستشو و پاک شوند. همچنین در طب سنتی توصیه شده است افراد گرم مزاج از به استفاده نکنند به دلیل اینکه این میوه نیز گرم است.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با خواص میوه می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو