رونمایی از طرح کسب‌ و کار سیار بانوان کارآفرین در حوزه مد و لباس / شفاپور: ایده‌های خلاقانه طراحان مورد حمایت قرار می‌گیرد

255

1399/5/29

13:08


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آئین رونمایی از کسب‌ و کار سیار بانوان کارآفرین با عنوان "الین موبیل" از حمایت همه‌جانبه از جامعه طراح مد و لباس در مسیر ثبت و اجرای ایده‌های خلاق آن‌ها خبر داد.

رونمایی از طرح کسب‌ و کار سیار بانوان کارآفرین در حوزه مد و لباس / شفاپور: ایده‌های خلاقانه طراحان مورد حمایت قرار می‌گیرد

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مراسم رونمایی از بوتیک سیار بانوان کارآفرین در راستای حمایت از صنایع کوچک، سه‌شنبه 28 مردادماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و المیرا نوری مبدع و مجری این طرح در محوطه تالار وحدت برگزار شد.

بر اساس طرح "الین موبیل" قرار است به همت برند "الین" با مدیریت المیرا نوری، سه اتومبیل به شکل سیار در سطح شهر تهران تردد کرده و ضمن ثبت سفارش افراد، لباس سفارش داده شده را در اختیار مشتریان قرار دهد. تردد اتومبیل‌ها منوط به تماس از سوی مشتریان بوده و قرار است این طرح با همراهی جمعی از بانوان هنرمند بد سرپرست یا بی‌سرپرست در حوزه طراحی و دوخت به اجرا رسد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، با اشاره حمایت همه‌جانبه از جامعه طراح مد و لباس در مسیر ثبت و اجرای ایده‌های خلاق آن‌ها گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و تبعات و آسیب‌های وارده از سمت بیماری کرونا به صنایع کوچک و بزرگ، کارگروه بنا دارد تا از این‌پس در مسیر اجرای طرح‌ها و ایده‌های نوی جامعه طراح که دارای توجیه اقتصادی نیز هستند، گام بردارد.

شفاپور تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی کارگروه، حمایت از صنایع فعال در حوزه مد و لباس است، نکته حائز اهمیت در طرح "الین موبیل" آن بود که هم با توجه به شرایط روز جامعه و محدودیت تردد افراد طراحی‌شده و هم قرار است سایر محصولات نهایی در این طرح با بالاترین سطح کیفی پارچه و دوخت و همچنین پایین‌ترین قیمت ممکن در سبد اقتصادی خانوار قرار گیرد.

مد و لباس سیار

او از احتمال اجرای این طرح در قالب ملی خبر داد و گفت: پس از بررسی روند اجرا و بسته به میزان استقبال مخاطبان از این طرح، بنا داریم که پس از رایزنی‌های موردنیاز، امکان این شیوه از عرضه و فروش محصولات را در نقاط مختلف کشور فراهم کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برگزاری جلساتی با رؤسای اتحادیه‌های پوشاک و خیاطان خبر داد و گفت: امیدواریم در مسیر همکاری با این بخش‌ها بتوانیم به اجرای هر چه‌بهتر ایده‌های هنرمندان طراح در بخش تولید کمک کرده و بستر مناسب برای اتصال جامعه طراح و تولیدکننده فراهم شود.

المیرا نوری مدیر برند "الین" و مبدع و مجری طرح "الین موبیل" نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین اظهار داشت: همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من، همراه ساختن بانوان بد سرپرست یا بی‌سرپرست با جریان مد و لباس بود و خوشبختانه طی هفت سال فعالیت مستمر در این عرصه، موفق شده‌ام تا اندازه زیادی، این افراد را با عرصه مد و لباس همراه کرده و بنا داریم این طرح را نیز با همراهی حداکثری این جمع پیش‌بریم.

مد و لباس سیار

نوری تأکید کرد: از آنجاکه قیمت تمام‌شده محصولات در مزون‌ها به‌شدت بالا بوده و نمی‌تواند محدوده وسیعی از بانوان جامعه را مخاطب خود قرار دهد، تلاش می‌کنیم در این طرح با رویکرد استانداردسازی قیمت‌ها، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و حداقل قیمت عرضه کنیم.

او به طراحی فضای داخلی اتومبیل موردنظر در طرح "الین موبیل" اشاره کرد و گفت: این طرح با سه اتومبیل کار خود را آغاز می‌کند که در آن، رگال نمایش محصولات و اتاق پرو نیز در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه هزینه‌ای بابت تردد این اتومبیل از مشتریان دریافت نمی‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو