رمان خانم نویسنده بازار کتاب را تکان داد

منبع: ایران آرت

149

1399/5/29

14:16


انتشار کتاب جدید استفانی میر با عنوان خورشید نیمه‌شب که بازنوشتی از رمان گرگ‌و‌میش است، تاثیر بسزایی در رونق مجدد بازار کتاب این کشور داشته است.

ایران آرت: اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) در آخرین گزارش خود به نقل از تحقیقات میدانی ان‌پی‌دی بوکس (NPD) از رونق مجدد بازار کتاب آمریکا خبر داده است. کریستن مک‌لین از این موسسه در آخرین گزارش خود می‌نویسد: آمارها از فروش کتاب‌ها حاکی از بازگشت دوباره فروش به بازار کتاب آمریکاست.

وی اعتقاد دارد انتشار کتاب جدید استفانی میر با عنوان خورشید نیمه‌شب که بازنوشتی از رمان گرگ‌و‌میش است، تاثیر بسزایی در رونق مجدد بازار کتاب این کشور داشته است.

به گزارش ایبنا، طی چند ماه گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا تقریباً تمام کتابفروشی‌های آمریکا تعطیل بوده و حالا به تدریج در حال بازگشایی هستند ولی هنوز هم برای بازگشت به دوره اوج خودشان فاصله دارند. در گزارش اتحادیه ناشران آمریکا آمده است: در دوره کنونی هنوز ترس از کرونا وجود دارد و تاثیر منفی آن بر بازار کتاب احساس می‌شود. بر اساس آمارهای موجود یک سوم فروش بازار کتاب در اختیار رمان جدید استفانی میر قرار دارد.

بر اساس گزارش مک‌لین به نظر می‌رسد فروش رمان خورشید نیمه‌شب استفانی همچنان در صدر قرار دارد و در بالای لیست پرفروش‌های آمریکا قرار دارد. این کتاب بازنوشتی از مجموعه گرگ و میش است. چهار کتاب اول مجموعه «گرگ و میش»، که بین سال‌های 2005 تا 2008 منتشر شد، بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفت و پنج اقتباس سینمایی نیز از داستان بِلا و ادوارد تولید شد که سودی حدود سه و نیم میلیارد دلار به همراه داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو