روح الله متفکر آزاد، در جلسه علنی امروز(چهارشنبه)  مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسینعلی حاجی دلیگانی و ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم جلوگیری از حضور افراد غیرمرتبط و پیش بینی نشده در قانون در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی استانداری‌ها. به وزیر ورزش و جوانان: در خصوص استنکاف دستگاه‌های زیرمجموعه ورزش از اجرای احکام قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهلت پاسخگویی ۱۰ روزه و لزوم ارجاع متخلفان به مراجع رسیدگی.

حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه محمدصالح جوکار، علی علیزاده، حسن نوروزی، غلامعلی کوهساری و سیدعلی یزدی خواه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نظارت بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد و اجرای کامل آیین نامه صندوق و همچنین اجرای تبصره ۵ ماده ۱۰۹ قانون خدمات کشوری برای بازنشستگان. به وزیر راه و شهرسازی: الزام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت های تعاونی و انبوه سازان مسکن به تأمین زیرساخت های خدماتی قبل از تصویب طرح تفکیکی زمین.

حبیب الله دهمرده به وزیر بهداشت: لزوم تامین تجهیزات پزشکی در شهرستان های زابل، زهک و هیرمند. به وزیر نیرو: علت عدم اقدام در خصوص تبخیر و رسوب گذاری سدها.

کیوان مرادیان کوچسرایی به رئیس جمهور: علل تعلل در اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری.

حسین محمدصالح دارانی به وزیر کشور: علت تغییر در مرز سیاسی و حوزه تقسیمات کشوری فریدن چیست؟

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی مدیرکل مخابرات استان آذربایجان غربی.

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان به وزیر نیرو: لزوم بهره برداری از مخزن هزار مترمکعبی شهرستان آستانه اشرفیه و اجرای طرح فاضلاب.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران و ۱۱ نماینده دیگر به وزیر علوم: علت تعلل و کوتاهی سازمان سنجش در تمهید مدنظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری منظم کنکور سراسری چیست؟  به وزیر نفت: لزوم تسریع و رفع اختلال ایجاد شده در عرضه سهام پالایشگاه ها در قالب صندوق ETF به مردم در زمان موعود.

رضا حاجی پور به رئیس جمهور: لزوم خرید برنج کشاورزان که در حال حاضر در کارخانه‌های شالی کوبی دپو شده و لزوم جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت برنج داخلی.

مهدی عسگری به وزیر علوم: علت تصمیم گیری‌های متعدد برای برگزاری کنکور و بی‌توجهی به شرایط سلامت روحی و جسمی داوطلبان چیست؟ به وزیر نفت: علت ناهماهنگی میان وزارت اقتصاد و نفت درباره عرضه سهام پالایشگاه ها در قالب صندوق ETF.

محمدکعب عمیر به وزیر نیرو: لزوم توسعه زیرساخت‌های تولید و توزیع برق و احداث زیرساخت‌های لازم برای نیروگاه.

نصرالله پژمانفر به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار: لزوم توسعه زیرساخت‌های ترانزیت و افزایش ظرفیت ریلی به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان. لزوم تعیین تکلیف اینکه چرا سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در سال گذشته رتبه اول شکایت مردم به دیوان عدالت اداری را داشته است.

مهدی شریفیان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر نیرو: چرا سازمان تامین اجتماعی با تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما نسبت به قطع بیمه کارگر اقدام می کند؟ علت قطعی مکرر برق در شهرستان اسلامشهر چیست؟

معصومه پاشایی بهرام و تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: توجه و در اولویت قرار دادن طرح‌های جاده‌ای و ریلی در مناطق مرزی جهت افزایش صادرات به کشورهای همسایه.

محمدتقی نقدعلی به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم اطلاع رسانی در خصوص حق تقدم‌های سهام عدالت به سهامداران و لزوم فروش این حق تقدمات توسط شرکت ها به نفع دارندگان سهام.

علیرضا ورناصری به رئیس جمهور و وزیر کار: لزوم حمایت از اهالی هنر، فرهنگ، ورزش، رسانه و سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خوزستان و حوزه انتخابیه مسجد سلیمان.

حسن نوروزی به رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی: چرا به بند الف و ب ماده ۱۰۲ و بند ب ماده ۹۸ قانون برنامه پنجساله ششم عمل نشده است؟

حسن محمدیاری به وزیر دادگستری: علت عدم پرداخت دیه و خسارت جانی از صندوق بیت المال علی‌رغم حکم قطعی دادگاه.

ابراهیم رضایی به وزیر نیرو: لزوم اصلاح هزینه بالای قبوض برق در استان بوشهر. به رئیس جمهور و وزرای دادگستری و کشور: لزوم خارج کردن شهر برازجان استان بوشهر از لیست شهرهای تبعیدگاهی.

مهدی طغیانی، فرهاد بشیری، مالک شریعتی، روح الله نجابت، مسلم صالحی، حسین میرزایی به وزیر امور اقتصادی: لزوم رفع موانع و تدوین سازوکار صادرات با روش تسویه ریالی.

غلامرضا منتظری به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در تعیین تکلیف معلمان خریدخدمت از سال ۹۳ به بعد.

مسلم صالحی نماینده اقلید به وزرای امور اقتصادی و نفت درباره لزوم حل اختلاف نظر میان این دو وزیر بر سر مسأله ارائه دارای دوم در بورس و رفع مشکلات ناشی از آن.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به همراه ۳۳ نماینده دیگر به وزیر اقتصاد: لزوم تسریع در تأمین ارز مورد نیاز برای خرید نهاده‌های دامی و ریزمغذی‌ها برای تولیدکنندگان. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در تأمین و کنترل قیمت نهاده‌های دامی و ریزمغذی‌ها برای تولیدکنندگان.

علیرضا نظری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تسریع در رفع مشکلات بیمه هنرمندان و خبرنگاران استان مرکزی.

سید سلمان ذاکر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تبدیل وضعیت معلمان قرآنی، نهضتی و پیش دبستانی و حل مشکل معلمان غیرانتفاعی.

ولی اسماعیلی به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی به وضعیت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرمی با توجه به رسیدن فصل آموزش.

محمود احمدی بیغش به رئیس جمهور: لزوم اقدام جهت لغو مصوبه گرانی‌ها در استان مرکزی.

جبار کوچکی نژاد به همراه صدیف بدری، محمدصالح جوکار، سیدجواد حسینی کیا، علی علیزاده، رسول فرخی، سیدمحمد مولوی، احمد محرم زاده، جلال محمودزاده، حسن نوروزی و سیدعلی یزدی خواه به رئیس جمهور: علت عدم پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی طرحی مانند کارکنان رسمی چیست؟

کیوان مرادیان به رئیس جمهور: لزوم تأمین اعتبار جهت اجرای طرح نظام مراقبت روانی و اجتماعی دانش آموزان(نماد).

عباس مقتدایی به وزرای ارتباطات و راه و شهرسازی: ضرورت شفاف سازی در خصوص قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار CDN های تلگرام در کشور. لزوم تسریع در اجرای پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در فرودگاه‌ها و نیز هواپیماهای خطوط هوایی کشوری.