عمل لیپوماتیک چیست و چه عوارضی و فوایدی دارد؟

عمل لیپوماتیک چیست و چه عوارضی و فوایدی دارد؟


منبع: زیبامون

291

1399/5/29

19:58


آیا میدانید عمل لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می‌شود؟ با فواید و عوارض عمل لیپوماتیک آشنا هستید؟ در این بخش از زیبامون اطلاعات خودتون رو در رابطه با عمل لیپوماتیک افزایش دهید.

عمل لیپوماتیک چیست و چه عوارضی و فوایدی دارد؟

داشتن تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل به یکی از اهداف اصلی برای تمام افراد تبدیل شده اما همونطور که میدونید پروسه کاهش وزن بسیار سخت و زمانبر هست و گاهی اوقات با تمام تلاشی که در این زمینه انجام می‌گیره، ممکنه نتیجه دلخواه و مطلوبی ایجاد نشه.

لیپوماتیک، یکی از فناوری‌های جدید و مدرن هست که به شما کمک میکنه تا چربی‌های اضافی و زیر پوستی رو به راحتی از بین ببرید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به وزن ایده آل و تناسب اندام مورد نظر خود برسید و به نوعی عمل زیبایی شکم محسوب میشه.

اگر تمایل دارید اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با روش لیپوماتیک کسب کنید و عوارض و فواید این روش رو بیشتر بشناسید، بهتون پیشنهاد میکنیم، این مقاله از زیبامون دات کام رو حتما مطالعه کنید.

 

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک (Lipomatic) یک وسیله مدرن و پیشرفته هست که توسط FDA مورد تایید قرار گرفته و کمک میکنه تا لیپوساکشن با حجم زیاد به شکل کاملا ایمن و مطمئن برای کلیه نواحی بدن، با دقت بسیار بالایی امکان پذیر باشه.

لیپوماتیک، نوعی لیپوسکوپی هست که در آن چربی اضافه از یک قسمت از بدن خارج شده و به قسمت دیگری از بدن منتقل میشه و تاثیر خیلی زیادی در لاغر شدن و تغییر شکل بدن و اندام داره. به بیان بهتر، لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی برای خلاص شدن از شر چربی اضافی بدن است.

لیپوماتیک شاید در نگاه اول شبیه به لیپوساکشن به نظر برسه؛ اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی، بسیار پیشرفته‌تر  و متفاوت‌تر از لیپوساکشن هست. به همین دلیل بعد از لیپوماتیک، آسیب کمتری به بافت وارد میشه، چربی‌های زیر پوست یکنواخت‌تر خواهند بود، ماندگای بالاتری داره، با استفاده از این عمل جراحی، شلی پوست ایجاد نمیشه و زیبایی ظاهری بیشتری رو برای پوست بدن به همراه خواهد داشت.

برای اینکه نتیجه نهایی بسیار طبیعی باشه، لیپوماتیک به همراه لیفت بدن، افزایش یا کاهش حجم سینه، آبدومینوپلاستی و جراحی‌های پلاستیک مشابه ترکیب میشه و پیکر تراشی خیلی خوبی برای بدن به وجود میاد.

نکته قابل توجهی که در رابطه با لیپوماتیک وجود داره این هست که این روش، درمانی برای چاقی نیست بلکه با هدف اصلاح بدن، بر روی کاهش وزن تمرکز داره.

 

دستگاه لیپوماتیک

 

لیپوماتیک چگونه انجام می‌شود؟

لیپوماتیک یکی از روش‌های فوق العاده دقیق و ایمن برای از بین بردن چربی بدن هست. در این روش، هوای فشرده شده از دستگاه لیپوماتیک، وارد میله کانولا میشه و کانولا با تکان‌ها سریع در زیر پوست، سلول‌های چربی رو تجزیه و به راحتی از بدن تخلیه میکنه. کانولا توسط یک برش 3 تا 5 میلی متری، وارد بافت چربی می‌شه.

چربی‌هایی که به روش لیپوماتیک از بدن خارج می‌شوند قابل استفاده بوده و میشه برای حجیم کردن سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد. زیرا در این روش از گرما برای از بین بردن چربی‌ها استفاده نمیشه و به همین دلیل، چربی خارج شده از بدن قابل استفاده هست.

فرآیند لیپوماتیک، هیچ تاثیری بر روی رگ‌های خونی، غدد لنفاوی، عضلات و اعصاب نداره و آسیب خیلی کمی رو به بافت‌های زیر پوستی وارد میکنه و به همین دلیل در طول مدت زمانی که لیپوماتیک انجام می‌دید درد و ناراحتی خیلی کمی رو احساس خواهید کرد.

کانولا دارای حرکت و لرزش سه بعدی هست و این حرکت سه بعدی کانولا باعث تشکیل کلاژن در ناحیه مورد نظر میشه و کمک میکنه تا پوست خیلی سریعتر سفت و محکم بشه. جالبه بدونید این دستگاه دارای سیستم ایمنی فعال است که در هنگام مواجهه با بافت بدون چربی متوقف میشه!

 

عمل لیپوماتیک

 

عمل لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی افرادی که شاخص BMI بدن آنها کمتر از 30 و افرادی که تمایل دارند تغییر شکل مطلوبی برای بدن خود ایجاد کنند و لاغر شوند؛ کاندید مناسبی برای انجام عمل لیپوماتیک خواهند بود.

 

حتما بخوانید: ابدومینوپلاستی چیست + مزایا ، معایب و هزینه 99

 

لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟

تجمع چربی در شکم و پهلو به عوامل مختلفی از جمله سابقه چاقی، کاهش وزن، بارداری و جنسیت بستگی داره. لیپوماتیک شکم، یکی از راه‌های موثر برای خلاص شدن از چربی‌های اضافی شکم و پهلو هست. با لیپوماتیک شکم میتونید همزمان از چربی فوقانی و تحتانی شکم خلاص بشید و شکل و فرم خیلی خوبی رو برای شکم خود به وجود بیارید. 

علاوه بر این افرادی که دارای شکم کوچکی هستند هم میتونن با استفاده از جراحی لیپوماتیک، شکم صاف و مسطحی داشته باشند. 

 

چربی اضافی بدن

 

لیپوماتیک بازو چیست؟

عواملی از جمله پیری، افزایش وزن، تجمع چربی و غیره باعث شل شدن و افتادگی بازو میشن. این مشکل در زنان بیشتر از آقایان وجود داره و بهترین راه خلاص شدن از این مشکل، لیپوماتیک بازو هست. 

عمل لیپوماتیک بازو، افتادگی بازو رو از بین میبره و شکل و فرم خیلی خوبی رو برای بازوها به وجود میاره. برای لیپوماتیک بازو، ابتدا معاینات اولیه توسط پزشک انجام میگیره و بعد با استفاده از یک کانولا مخصوص، چربی اضافی بازو بیرون کشیده میشه و به همراه عمل لیفت بازو، حجم زیادی از بازو برداشته و بازوها شکل و فرم متعادلی پیدا خواهند کرد.

 

مزایا و فواید لیپوماتیک چیست؟

 

  • با استفاده از لیپوماتیک، لایه چربی زیر پوست کاملا صاف و یکنواخت میشه و هیچگونه چربی زیر پوست احساس نخواهید کرد

 

  • در لیپوماتیک، فرد باید به مدت 2 تا 4 هفته از لیپوماتوژیک ویژه (special lipomatologist) استفاده کنه تا پوست منقبض بشه و پس از عمل سریعتر بهبود پیدا کنه. اما در سایر روش‌های جراحی شکم، فرد باید حداقل تا 6 ماه بعد از جراحی از لباس و گن فشرده ساز استفاده کنه.

 

  •  در لیپوماتیک، عفونت های پوستی و همچنین آلودگی ها بسیار کمتر از لیپوساکشن هستند و احتمال ابتلا به عفونت هم بسیار کمتر از سایر روش‌هاست.

 

  • زمان عمل لیپوماتیک بسیار کوتاه هست.

 

  • در این روش، بیمار به بیهوشی موضعی نیاز نداره و احساس درد و ناراحتی خیلی کمی خواهد داشت. 

 

  • لیپوماتیک نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداره و جز عمل‌های زیبایی سرپایی محسوب میشه و احتمال آمبولی چربی (انسداد جریان خون) نیز در این روش بسیار کمتر خواهد بود.

 

  • جای زخم و اسکار بعد از لیپوماتیک بسیار کم و کوچک هست و خیلی سریع از بین میره.

 

  • لیپوماتیک باعث تحریک پوست نمیشه زیرا در این روش، از گرما برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن استفاده نمیشه.

 

لاغری شکم

 

حتما بخوانید: معرفی انواع جراحی پلاستیک رایج در دنیا + عوارض عمل های زیبایی

 

عوارض لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک نوعی عمل لیپوساکشن هست که باعث از بین بردن چربی‌های اضافی بدن میشه. این روش معمولا برای شکم، پهلو، ران، باسن، بازو، گردن، چانه، ماهیچه ساق پا و قسمت پشت بدن مورد استفاده قرار میگیره. از انجایی که عمل لیپوماتیک مبتنی بر لرزش انجام میگیره، ممکنه در طول عمل، پزشک خسته بشه و اشتباه رخ بده.

از جمله عوارض جانبی که ممکنه بعد از لیپوماتیک با اون مواجه بشید عبارتند از:

 

  • زخم‌های سوراخ مانند روی بدن و یا آسیب به بافتهای دیگر بدن
  • عوارض بیهوشی
  • آسیب عصبی
  • شوک شدن
  • التهاب
  • مشکلات کلیوی یا قلبی
  • واکنش آلرژیک
  • سوختگی پوست
  • خارش پوست
  • افزایش درجه حرارت بدن
  • حالت تهوع
  • احساس ضعف و سرگیجه

 

مراقبتهای بعد از عمل لیپوماتیک

 

  • برای جلوگیری از خونریزی باید بعد از ترخیص از بیمارستان به خوبی استراحت کنید و از انجام ورزش‌های سخت، بلند کردن اجسام سنگین و دویدن خودداری کنید. در صورت بروز خونریزی میتونید این مشکل رو با داروهای تجویز شده برطرف کنید.

 

  • ترشح خون و چربی بعد از لیپوماتیک بسیار شایع هست و جای نگرانی نداره. شما میتونید این ترشحات رو با گاز استریل جذب کرده و محل زخم لیپوماتیک رو تمیز نگه دارید.

 

  • پوشیدن گاز پانسمان مخصوص لیپوماتیک میتونه به کاهش تورم و خروج خون بعد از لیپوماتیک کمک کنه. به همین دلیل توصیه میشه تا 4 هفته از این گاز پانسمان استفاده بشه.

 

  • از خوردن غذاهای چرب و پرکالری پرهیز کنید و انجام تمرین ورزشی سبک رو فراموش نکنید و بهتره به آرومی در خانه قدم بزنید.

 

  • اگر بعد از لیپوماتیک همچنان بر روی کاهش وزن تمرکز داشته باشید، شکل و فرم خیلی بهتری برای بدن شما ایجاد خواهد شد.

 

  • تا قبل از بهبودی کامل جای زخم لیپوماتیک، بهتره از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خودداری کنید تا احتمال عفونت جای زخم به حداقل برسه.

 

  • بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان نباید از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایپوپروفن استفاده کنید.

 

چه تفاوتی بین لیپوماتیک و لیپوساکشن وجود داره؟

لیپوماتیک در مقایسه یا لیپوساکشن، بسیار مدرن‌تر و پیشرفته‌تر هست. در لیپوماتیک از جدیدترین روش برای از بین بردن چربی زیر پوست استفاده میشه و نتیجه‌ای که به همراه داره قابل مقایسه با سایر روش‌های مشابه مانند لیپوساکشن نیست!

در لیپوماتیک به جای اینکه سلول‌های چربی در اثر گرما و حرارت از بین برن، با استفاده از فرآیند امولسیون به آرومی از بدن خارج میشن تا برای پیکر تراشی و حجیم کردن سایر قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار بگیرند. ایمنی لیپوماتیک نسبت به روش لیپوساکشن بسیار بیشتر هست.

 

حتما بخوانید: 6 کلید طلایی برای کاهش وزن و آب کردن شکم در یک ماه

 

سخن آخر

لیپوماتیک یکی از روش‌های مدرن و پیشرفته برای خارج کردن چربی‌های اضافی از بدن هست که میتونید برای لاغری شکم، ران، بازو، باسن، گردن و غیره مورد استفاده قرار بدید. نکته حائز اهمیتی که در این زمینه وجود داره این هست که قبل از هر اقدامی که اطلاعات خودتون رو در رابطه با لیپوماتیک افزایش بدید، مرکز درمانی معتبر و پزشک متخصصی رو برای این کار انتخاب کنید، قبل از انجام هر کاری یک جلسه مشاوره داشته باشید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما به پزشک خود اطلاع بدید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو