معرفی بهترین و محبوب ترین انیمیشن های تاریخ سینما

معرفی بهترین و محبوب ترین انیمیشن های تاریخ سینما


850

1399/5/29

20:48


بهترین انیمیشن های سینمایی جهان را بشناسید. از انیمیشن های قدیمی تاریخ سینما مانند داستان اسباب بازی و دیو و دلبر تا انیمیشن های جدید مانند وارونه و زوتوپیا.

معرفی بهترین و محبوب ترین انیمیشن های تاریخ سینما

۲ ساعت پیش
بهترین انیمیشن های سینمایی جهان را بشناسید. از انیمیشن های قدیمی تاریخ سینما مانند داستان اسباب بازی و دیو و دلبر تا انیمیشن های جدید مانند وارونه و زوتوپیا.

معرفی بهترین و محبوب ترین انیمیشن های تاریخ سینما

اختصاصی سلام سینما- همه‌ی ما در دوران کودکی خود انیمیشن‌هایی را تماشا کرده‌ایم و با داستان و کاراکترهای آنان در رویاها و خیالات کودکانه‌ی خود زندگی کرده‌ایم. امروزه صنعت انیمیشن پا را فراتر گذاشته و غیر از مخاطبان خردسال و نوجوان، مخاطبان بزرگسال را نیز هدف گرفته و پیشرفت روزافزونی داشته است. از همین رو بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما براساس آراء کاربران سایت IMDB را معرفی می‌کنیم.

ژانر انیمیشن چیست؟

انیمیشن یعنی نشان دادن تصاویر متحرک به هر صورت و به هر شکل. انیمیشن‌ها روش‌های ساخت بسیار گوناگونی دارند که یکی از این روش‌ها استفاده از کامپیوتر است. داستان اسباب بازی در ۲۰۰۱ شروع یک دوران بود. یک انیمیشن خلاق و بهره گرفته از پیشرفته‌ترین تکنولوژی انیمیشن‌سازی که باعث شد نگرش تماشاگران به تولیدات کارتونی تماما تغییر پیدا کند. استودیوی پیکسار و والت دیزنی از بزرگترین تولیدکنندگان انیمیشن در دنیا هستند.

بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای جهان

- شهر اشباح (Spirited Away)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، خانوادگی

امتیاز : 8/6 (624331 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - شهر ارواح (spirited away)

«شهر اشباح» (Spirited Away) انیمیشن ژاپنی محصول سال 2001 به نویسندگی و کارگردانی «هایائو میازاکی» است که توسط استودیوی جیبلی، برای کمپانی توکوما شوتن و نیپون ساخته شده است. «میو ایرینو»، «رومی هیراگی»، «ماری ناتسوکی»، «دیوی چیس» و «سوزان پلشت» از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

داستان فیلم در مورد دخترکی ده ساله به نام «چیهیرو اوگینو» است. او با والدینش «آکیو» و «یوکو» اخیرا به شهری جدیدی نقل مکان کرده‌اند و چیهیرو از این جابجایی ناراضی است. در میان راه  به مکانی آرام و سرسبز برمی‌خورند. اتفاقاتی که در این مکان برای آن‌ها می‌افتد سرآغاز داستان چیهیرو است.

«شهر اشباح»(Spirited Away) دومین انیمیشن پرفروش تاریخ ژاپن است.

 

- شیرشاه (The Lion King)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، درام

امتیاز : 8/5 (915144 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - شیرشاه (The Lion King)

«شیرشاه» (The Lion King) انیمیشنی موزیکال محصول سال 1994 است که توسط استودیوی دیزنی ساخته و توسط کمپانی دیزنی پخش شد. این اثر سی و دومین انیمیشن استودیوی دیزنی و پنجمین آن‌ها پس از دورانی موسوم به دوران رنسانس دیزنی است.

«شیرشاه» (The Lion King) توسط «راجر الرز» و «راب مینکاف» کارگردانی شده و فیلمنامه‌ی آن نیز توسط «ایرنه مکی» و «جاناتان رابرت» به رشته‌ی تحریر درآمده است.

داستان این اثر، برگرفته از چندین اثر هنری معروف، از قصه‌های پیامبران گرفته تا نمایش‌نامه‌های ویلیام شکسپیر است. شیری به نام «اسکار» که درصدد پادشاهی جنگل و تصاحب قدرت برادرش «موفاسا» است. اسکار موفاسا را می‌کشد. سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و برای انتقام تاج و تختش و پدرش بازمی‌گردد تا جنگل را از دست اسکار و کفتارها نجات دهد.

 

- وال-ای (Wall-E)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، خانوادگی

امتیاز : 8/4 (972704 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - وال-ای (Wall-E)

«وال-ای» (Wall-E) انیمیشن آمریکایی محصول سال 2008 است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی دیزنی ساخته شده است. نویسنده و کارگردان این انیمیشن «اندرو استنتون» است و «پیتر داکتر» در نگارش فیلمنامه‌ی آن مشارکت داشته است. «بن برت»، «الیسا نایت»، «جف گارلین» و «سیگورنی ویور» از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها سپری شده ‌است. وال-ای ربات هوشمند آشغال‌جمع‌کنی است که مأموریت دائمش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است. روزی وال-ای مشغول کار است که سفینه‌ای غول‌پیکر از فضا فرود می‌آید و مهمان کوچکی را به همراه خود می‌آورد. وال-ای دلباخته‌ی او می‌شود و به دنبال او به فضا می‌رود تا عشق و حیات را به زمین برگرداند.

 

- داستان اسباب بازی (Toy Story)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8/3 (862623 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - داستان اسباب بازی (Toy Story)

از سری انیمیشن‌های سینمایی «داستان اسباب بازی» (Toy Story)، قسمت اول و سوم آن، بیشترین امتیاز را از کاربران سایت IMDb دریافت کرده‌اند و نسبت به بقیه سری‌ها محبوب‌تر هستند.

«داستان اسباب بازی 1» (Toy Story1) انیمیشن آمریکایی محصول سال 1995 است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی ساخته شد. این انیمیشن اولین تجربه کارگردانی «جان لستر» و اولین انیمیشن کاملا کامپیوتری و همچنین اولین محصول استودیوی پیکسار است.فیلمنامه‌ی این اثر توسط «جاس ویدون»، «اندرو استنتون»، «الک ساکولو» و «جوئل کوئن» نوشته شده است.

«داستان اسباب بازی» (Toy Story) درباره‌ی «اندی» پسر بچه‌ای شش ساله است که اسباب بازی‌هایش را خیلی دوست دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. «وودی»، گاوچرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقه‌ی اندی، رهبر تمامی اسباب بازی‌ها در اتاق اندی است. دوستان وودی یک دایناسور، خوک، سگ و سیب زمینی هستند تا اینکه یک اسباب بازی جدید به نام «باز لایت‌یر» به جمع آن‌ها اضافه می‌شود.

 

- بالا (Up)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8/2 (909503 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - بالا (Up)

«بالا» (Up) انیمیشن آمریکایی محصول سال 2009 است که یکی از دیگر از تولیدات محبوب استودیوی پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. «پیت داکتر» و «باب پترسون» کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند. داستان «بالا» (Up) نیز توسط «تام مک‌کارتی» نوشته شده‌است. این اولین انیمیشن استودیوی پیکسار است که بصورت سه‌بعدی ساخته شده است.

داستان «بالا» (Up) درباره‌ی پیرمرد ۷۸ ساله بادکنک فروش «کارل فردریکسن» است. او هزاران بادکنک را به خانه‌اش وصل می‌کند و عازم «آبشار بهشت» در آمریکای جنوبی می‌شود. پسر بچه‌ای خوش‌بین به نام «راسل» به‌طور اتفاقی با «فردریکسن» همسفر می‌شود. در این سفر پر ماجرا یک سگ و یک پرنده‌ی کمیاب با آن‌ها همراه می‌شوند. «بالا» (Up) فیلم افتتاحیه جشنواره کن 2009 بود.

 

- در جستجوی نمو (Finding Nemo)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8/1 (926193 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - در جستجوی نمو (Finding Nemo)

«درجستجوی نمو» (Finding Nemo) نیز از اولین تولیدات تمام کامپیوتری استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. «اندرو استنتون» کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه و نویسندگی داستان این انیمیشن رادر کنار دستیارانش «لی انکریش»،‌ «باب پیترسون» و «دیوید رینولدز» برعهده داشته‌است.. «درجستجوی نمو» (Finding Nemo) اولین انیمیشن اسکاری استودیوی پیکسار است.

داستان این انیمیشن درباره‌ی یک دلقک‌ماهی به نام «مارلین» است که در مورد پسرش «نمو» زیادی حساس است. او را در اقیانوس گم می‌کند و در پی آن با کمک ماهی به نام «دوری» به جستجوی نمو می‌پردازد. به تدریج و پس ازجستجو برای یافتن نمو، متوجه می‌شود که نباید آنقدر مته به خشخاش بگذارد.

 

- چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to train your Dragon)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

امتیاز : 8/1 (650312 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to train your dragon)

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to train your Dragon) انیمیشن آمریکایی محصول کمپانی دریم‌ورکز است که براساس سری رمان‌های مخصوص کودکان، توسط نویسنده‌ی بریتانیایی «کرسیدا کاول» نوشته شده‌است. این انیمیشن علاوه بر دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن، نامزد دریافت اسکار بهترین موسیقی فیلم نیز بود.

داستان «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to train your Dragon) درباره‌ی یک وایکینگ جوان بنام «هیکاپ» است. مردم سرزمین او شجاعانه به جنگ با اژدهایان می‌پردازند؛ ولی هیکاپ توانایی جنگیدن با آنان به خاطر جثه کوچکش را ندارد. تا اینکه یک شب بطور اتفاقی خطرناک‌ترین اژدها به نام «خشم شب» را به دام می‌اندازد.

 

- وارونه (Inside out)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8/1 (591019 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - وارونه (Inside Out)

«وارونه» (Inside Out) انیمیشن آمریکایی محصول سال 2015 یکی دیگر از انیمیشن‌های سه‌بعدی تولید شده توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. نویسندگی و کارگردانی این اثر بر عهده‌ی «پیت داکتر» و همکارانش «رونی دل کارمن»، «مگ لافاو» و «جاش کولی» است. فیلمنامه‌ی «وارونه» (Inside Out) از داستانی نوشته‌ی «داکتر» و «دل کارمن» اقتباس شده است. «کیتلین دایاس»، «امی پولر»، «کایل مک لاکلن» و «داین لین» از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

داستان «وارونه» (Inside Out) درباره‌ی دختری به نام «رایلی» است که با شروع کار پدرش در سن‌فرانسیسکو از سبک زندگی غرب میانه‌ای خود، دور افتاده است. مانند همه‌ی ما، رایلی هم توسط احساسات خود مثل شادی، غم، ترس، خشم و نفرت کنترل می‌شود. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید.

 

- کارخانه هیولاها (.Monsters, Inc)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8 (793492 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - کارخانه هیولاها (Monsters, Inc)

«کارخانه هیولاها» (.Monsters, Inc) نیز از اولین تولیدات استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. این انیمیشن، اولین تجربه‌ی کارگردانی «پیت داکتر» بود. «اندرو استنتون» نیز در مقام تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت. «بیلی کریستال»، «جان گودمن»، «استیو بوشمی»،‌ «جیمز کابرن» و «جنیفر تیلی» از صداپیشگان «کارخانه هیولاها» (Monsters, Inc.) هستند.

داستان «کارخانه هیولاها» (.Monsters, Inc) در سرزمینی روایت می‌شود که در آن برای تهیه انرژی روش خاصی وجود دارد، هیولاها با ترساندن بچه‌ها، از صدای جیغ آن‌ها انرژی تهیه می‌کنند، همچنین شرکت با مشکل تامین انرژی مواجه است زیرا کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. «سالی» و «مایک» دو شخصیت قهرمان داستان هستند که در این کارخانه جزو کارمندان نمونه در ترساندن بچه‌ها می‌باشند.

 

- شگفت‌انگیزان (The Incredibles)

ژانر : انیمیشن، اکشن، کمدی

امتیاز : 8 (641662 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - شگفت انگیزان (the incredibles)

«شگفت‌انگیزان» (The Incredibles) انیمیشن آمریکایی محصول سال 2004 یکی دیگر از فرنچایزهای محبوب تولید شده توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. نویسنده و کارگردان این انیمیشن «برد برد» است که «شگفت‌انگیزان» (The Incredibles) دومین تجربه‌ی کارگردانی او پس از غول آهنی محصول 1999 است. «ساموئل ال جکسون»، «کریگ تی نلسون» و «هالی هانتر» از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

داستان «شگفت انگیزان» (The Incredibles) درباره‌ی خانواده‌ی پار است که در واقع ابر قهرمان هستند و به خاطر قوانین دولت و شکایات برخی از مردم باید همانند انسان‌های معمولی زندگی کنند اما بعد از اتفاقاتی، مجبورند که در جنگ با رباتی بزرگ دوباره به صحنه بازگردند تا جان مردم را نجات دهند و ربات را از بین ببرند. «شگفت انگیزان» (The Incredibles) برنده‌ی جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال 2005 شد.

 

- موش سرآشپز (Ratatouille)

ژانر : انیمیشن،‌ ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8 (623532 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - موش سرآشپز (Ratatouille)

«موش سرآشپز» (Ratatouille) محصول سال 2007، هشتمین انیمیشن تولید شده توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای کمپانی والت دیزنی است. این انیمیشن که قرار بود در سال 2005 توسط «جان پینکاوا» نوشته و کارگردانی شود، به دلایل نامعلومی نیمه‌تمام ماند و در سال 2007 این فرصت به «برد برد» رسید تا دومین انیمیشن خود را برای استودیوی پیکسار بسازد.

«موش سرآشپز» (Ratatouille) درباره‌ی موشی به نام «رمی» است. موشی که در پاریس زندگی می‌کند و می‌خواهد یک سرآشپز شود، ولی به خاطر نارضایتی خانواده‌اش و تعصب آدم‌ها ناگزیر است به کارهای دیگری بپردازد. این انیمیشن در سال 2008 برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن شد.

 

- زوتوپیا (Zootopia)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 8 (420112 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - زوتوپیا (Zootopia)

«زوتوپیا» (Zootopia) انیمیشن آمریکایی سه‌بعدی محصول سال 2016 است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی برای کمپانی والت دیزنی تولید شده است. این 55 امین انیمیشن کمپانی والت دیزنی است.

«بایرون هاوارد»، «ریچ مور» و «جرد موش» نویسندگی و کارگردانی این اثر را برعهده دارند.از صداپیشگان «زوتوپیا» (Zootopia) می‌توان به «جیسون بیتمن»، «ادریس البا» و «جی کی سیمونز» اشاره کرد.

ماجرای «زوتوپیا» (Zootopia) از این قرار است که خرگوش چابک و زرنگی به نام «جودی هاپس»، بالاخره بعد از تلاش فراوان توانست در آزمون ورودی اداره پلیس با نمره‌ی عالی قبول شود. اما به دلیل جثه‌ی کوچکش به ماموریت ساده‌ای در شهر فرستاده می‌شود. در این میان به موضوع مشکوکی برمی‌خورد و با روباهی به نام «نیک» آشنا می شود.

 

- دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

ژانر : انیمیشن،‌ خانوادگی، فانتزی

امتیاز : 8 (410003 رأی)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان - (Beauty and the Beast)

«دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) انیمیشن آمریکایی محصول سال 1991 است که توسط استودیوی انیمشن والت دیزنی برای کمپانی والت دیزنی تولید شده است. این انیمیشن 30 امین انیمیشن ساخته شده توسط کمپانی دیزنی و سومین انیمیشن ساخته شده در دوران موسوم به رنسانس دیزنی است.

فیلمنامه‌ی این اثر توسط «لیندا وولورتون» براساس رمانی فرانسوی با همین نام اثر «ژن ماری دو بومان» نوشته شده است. «گری تروزدیل» و «کرک وایس» کارگردانان این انیمیشن تاریخ‌ساز هستند.

«دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) داستان آشنا شدن شاهزاده‌ی جوان و ثروتمندی که در نفرین جادوگری گرفتار آمده و تبدیل به جانوری زشت شده، با دختری روستایی به نام «بل» است که برای نجات جان پدرش وارد قلعه‌ی شاهزاده شده و در ازای آزادی پدرش، خود را تسلیم شاهزاده می‌کند. «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) اولین انیمیشن تاریخ است که در رشته‌ی بهترین فیلم، نامزد جایزه اسکار شده است.

منبع : ویکی پدیا، IMDB

 

خبرهای مرتبط:

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2019


بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما


بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع سرقت


بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما​​​​​​​

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو