آتش سوزی گسترده ای روز چهارشنبه به وقت محلی، کارخانه ای را در حومه شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا، به کام خود کشید.

هنوز خبری از مصدوم شدن افراد از آتش سوزی سحرگاهی در این کارخانه تولید کالاهای پلاستیک یا علت این حادثه، منتشر نشده است.

آتش نشانی گراند پراری اعلام کرد که ماموران سرگرم مبارزه با آتش در مجتمع پلی امریکا هستند و از مردم درخواست کرد که به این ناحیه نزدیک نشوند.

به نوشته تارنمای این شرکت، ساختمان مرکزی مجتمع پلی امریکا در گراندپراری و تخصص آن تولید کالاها و محصولاتی از جنس پلی اتیلن مانند سطل زباله، پارچه های پوشاننده اثاث خانه و ورق های پلاستیک است.  

همچنین فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنبال آتش سوزی گسترده در این ایالت، همزمان با درگیری این ایالت با موج جدید گرمای شدید و شیوع کرونا، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در حالی که رعد و برق باعث گسترش آتش سوزی در سراسر این ایالت آمریکا، گرمای شدید و سرعت بالای باد نیز به آتش سوزی ها دامن زده است.

در یک هفته گذشته بخش هایی از شهرهای مونتری، نوادا و ناپا در ایالت کالیفرنیا برای هزاران نفر از ساکنان این مناطق که گرفتار آتش هستند، دستور تخلیه فوری منازل را صادر کرده اند.

ایالت کالیفرنیا در آمریکا به جز این که گرفتار همه گیری کرونا، گرمای شدید و کشنده و آتش سوزی است با بحران خطرناک دیگری به نام خاموشی های گسترده نیز مواجه است.

روزنامه سن خوزه مرکوری نیوز چاپ کالیفرنیا برآورد کرده که خاموشی برق در سال ۲۰۰۱میلادی بر روی ۱.۵ میلیون نفر تاثیر گذاشت. با توجه به این رقم محرومیت ۳.۳ میلیون نفر از برق در این ایالت دستکم  افزایش دو برابری را نشان می دهد.