بررسی 18 خواص انجیر خشک برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

بررسی 18 خواص انجیر خشک برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو


منبع: مینویسم

116

1399/6/27

14:48


بررسی 18 خواص انجیر خشک برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

در این مقاله به بررسی ۱۸ خواص انجیر خشک برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو  می پردازیم. میوه انجیر را می توانید به صورت تازه و خشک استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. زمانی که انجیر خشک می شود می توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد و  از خواص آن بهره مند شد.

این میوه دارای طعم شیرین است و از نظر علمی به عنوان Ficus carica شناخته می شود. انجیر یک میوه خاورمیانه ای است که امروزه به طور گسترده ای به سایر نقاط جهان صادر می شود.

معرفی خواص شگفت انگیز انجیر خشک

انجیر خشک دارای مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، ویتامین K، پتاسیم، آهن و منیزیم می باشد که از نظر فیبر رژیم غذایی، انجیر خشک را نسبت به سایر میوه ها برتر می کند. یک لیوان از انجیر خشک، حدود ۲۰۰ کالری دارد و فاقد چربی می باشد. انجیر خشک باعث تقویت آنتی اکسیدان ها و مواد فعال زیادی برای تقویت سلامت بدن می شود.

۱۰۰ گرم انجیر خشک دارای ارزش غذایی معادل :

  • آب = g 30.05
  • انرژی = ۲۴۹kcal
  • پروتئین = ۳٫۳g
  • کل چربی= ۰٫۹۳g
  • کربوهیدرات= ۶۳٫۸۷g
  • فیبر =۹٫۸g
  • شکر = ۴۷٫۹۲g
  • کلسیم  ۱۶۲mg
  • آهن = ۲٫۰۳mg
  • منیزیم = ۶۸ میلی گرم
  • فسفر ۶۷mg
  • پتاسیم = ۶۸۰mg
  • سدیم = ۱۰mg
  • روی = ۰٫۵۵ میلی گرم
  • ویتامین سی = ۱٫۲ میلی گرم
  • تیامین = ۰٫۰۹ میلی گرم
  • ریبوفلاوین = ۰٫۰۸ میلی گرم
  • نیاسین = ۰٫۶۲ میلی گرم
  • ویتامین ب = ۶ ۰٫۱۱ میلی گرم
  • ویتامین = K (فیلوکینون) ۱۵٫۶ میکروگرم
  • اسیدهای چرب اشباع = ۰٫۱۴g
  • اسیدهای چرب اشباع نشده = ۰٫۱۶g
  • کلسترول = ۰ میلی گرم

معرفی خواص شگفت انگیز انجیر خشک

۱٫ انجیر خشک و مراقبت از پوست

انجیر خشک به دلیل داشتن ویتامین E و کلسیم، بسیار برای تقویت پوست مفید است. ترکیبات فعال موجود در انجیر خشک می توانند به عنوان آنتی اکسیدان برای پاک کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از ایجاد استرس اکسیداتیو عمل کنند که منجر به ایجاد چین و چروک، لکه های ناشی از سن و سایر لک ها می شود. انجیر خشک  می تواند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شود تا شما جوان تر به نظر برسید.

۲٫ خواص انجیر خشک برای رشد مو

انجیر خشک حاوی مواد مغذی مناسب مو همچون منیزیم، ویتامین C ، ویتامین E است که موجب تقویت رشد مو می شود. این مواد مغذی گردش خون را در پوست سر تحریک می کنند تا رشد مو را تحریک کنند.

۳٫ فشار خون

از دیگر خواص مصرف انجیر خشک می توان به ، کنترل فشار خون اشاره نمود. انجیر خشک به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی پتاسیم برای کاهش فشار خون بسیار عالی است. پتاسیم گشاد کننده عروق می باشد به اینصورت که می تواند فشار بر روی رگ های خونی و شریان ها را کم کند، به همین دلیل سیستم قلبی عروقی بدن را از حملات قلبی، سکته های مغزی و آترواسکلروز محافظت می کند.

۴٫ خواص انجیر خشک برای لاغری

با توجه به میزان فیبر بالا در انجیر خشک با خوردن آن احساس سیری می کنید. انجیر خشک به عنوان میان وعده از پرخوری جلوگیری می کند. حواستان باشد میزان کالری زیاد و قند زیاد آن باید در نظر گرفته شود و این میوه فقط باید در حد اعتدال خورده شود.

۵٫ انجیر خشک استروژن های مضر از بدن را دفع میکند

حضور بیش از حد هورمون استروژن در بدن ممکن است منجر به مشکلات یائسگی، سرطان تخمدان، پستان ، رحم، افزایش وزن و تغییرات خلق و خوی شود که با خوردن انجیر خشک می توانید این علائم را از بین ببرید.

۶٫ انجیر خشک به هضم غذا کمک می کند

از آنجایی که انجیر خشک دارای بتاکاروتن و بنزالدهید ( ترکیبات ضد سرطان) ، فلانوئید و آنزیم های گوارشی به نام فیسین هستند به گوارش و هضم غذا کمک می کنند.

۷٫ درمان بی خوابی

برای داشتن خواب خوب انجیر خشک بخورید. انجیر خشک در رژیم غذایی کیفین خواب را بالا می برد. انجیر خشک دارای اسید آمینه تریپتوفان می باشد که به بدن در تولید ملاتونین کمک می کند و خواب بدن را بهبود می بخشد. انجیر منبعی غنی از منیزیم است. کمبود منیزیم در بدن باعث استرس و تحریک پذیری می شود که منجر به بی خوابی می شود.

۸٫ انجیر خشک یک ملین طبیعی مؤثر است

از آنجایی که انجیر منبع فیبر محسوب می شود از این رو به صورت یک ملین طبیعی عمل می کند. قبل از مصرف آنها، انجیر را حدود ۱۲ ساعت در یک لیوان آب خیس کنید. آنها را یک بار در صبح و سپس شب بخورید. بهتر است روز خود را با خوردن انجیر شروع کنید و با همان پایان دهید.

آشنایی با ۵ داروی گیاهی موثر برای درمان یبوست

۹٫ کاهش درد گلو

از خواص درمانی  انجیر خشک میتوان برای درمان و تسکین گلو درد استفاده نمود. مخاط موجود در انجیر خشک درد گلو را کاهش می دهد. از این میوه می توانید به عنوان تسکین دهنده درد استفاده کنید. انجیر درمان خوبی برای لوزه هاست و تورم و سوزش ناشی از درد گلو را کم می کند.

۱۰٫ درمان آسم

برای مقابله با آسم می توانید از ترکیب انجیر و عسل و شنبلیله استفاده کنید. انجیر خشک خلط را تخلیه می کند و با ترکیبات فتوشیمیایی که دارد با رادیکال های آزاد می جنگند و در غیر این صورت باعث آسم می شوند.

۱۱٫ افزایش استقامت جنسی

افزایش استقامت جنسی با خوردن انجیر خشک

از انجیر به عنوان مکمل عالی باروری و جنسی استفاده می شود. انجیر سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم و روی هستند و همانطور که قبلا گفتیم سرشار از منیزیم هستند، ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هورمون های جنسی آندروژن و استروژن. انجیر را به مدت یک شب در شیر خیس کنید و روز دیگر آنها را بخورید تا توانایی جنسی خود را تقویت کنید.

۱۲٫ درمان سرطان پستان با انجیر خشک

بر اساس گزارش های منتشر شده زنانی که میوه های با فیبر بالا مصرف می کنند احتمال کمتری دارد که به سرطان سینه مبتلا شوند. انجیر خشک نیز احتمالا یکی از بهترین گزینه ها برای فیبر طبیعی می باشد ، آلو، خرما، سیب و گلابی نیز گزینه های مناسبی هستند.

۱۳٫ خواص انجیر خشک برای درمان کم خونی

انجیر خشک حاوی آهن است که یک عنصر اصلی هموگلوبین می باشد. با مصرف انجیر خشک سطح هموگلوبین خود را تقویت کنید. برای کودکان در حال رشد، نوجوانان و زنان در دوران قاعدگی و زنان باردار برای تقویت آهن استفاده از انجیر بسیار پیشنهاد می شود.

اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، انجیر خشک را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تا سطح آهن در بدن شما بیشتر شود.

۱۴٫ سرطان روده بزرگ

با مصرف مرتب انجیر می توانید از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کم کنید. فیبر بالای موجود در انجیر به از بین بردن زباله های بدن بسیار کمک می کند. دانه های بیشمار موجود در انجیر حاوی مقادیر زیادی موکین است که ضایعات و مخاط در روده بزرگ را جمع می کند و خارج می کند.

۱۵٫ خواص انجیر خشک در بارداری

انجیر دارای مقدار زیادی روی، مواد معدنی، منیزیم و منگنز است که باعث تقویت سلامت تولید مثل می شود.

۱۶٫ دیابت

درست است که فیبر موجود در انجیر خشک، تنظیم ترشح گلوکز و انسولین در بدن را بهبود می بخشد اما باید بدانید که میزان بالای قند های طبیعی آنها را باید مورد توجه قرار دهید به خصوص اگر دیابتی هستید از مصرف بیش از حد آن خودداری نمایید.

۱۷٫ انجیر خشک برای تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کند زیرا می تواند تولید گلبول های سفید را تحریک کرده و سیستم دفاعی شما را در برابر عفونت های مختلف و عوامل بیماری زا خارجی تقویت کند.

۱۸٫ تراکم استخوان

با افزایش سن، بدن مواد معدنی را از استخوان بیرون می کشد، در نتیجه مفاصل ضعیف می شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. مصرف میوه های خشک همچون انجیر خشک می توانند این روند را کند کنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو