کدام غذاها را نمی شود دوباره گرم کرد؟

کدام غذاها را نمی شود دوباره گرم کرد؟


منبع: مینویسم

138

1399/6/27

14:48


امروزه برای صرفه جویی و جلوگیری از هدر نرفتن مواد غذایی، اضافه آنها را فریز می کنیم و برای استفاده دوباره آنها را گرم می کنیم. این کار اشکالی ندارد اما برای برخی مواد غذایی نباید انجام شود زیرا به هنگام گرم کردن مجدد آنها ممکن است که سمی شوند. در ادامه متوجه می شوید که کدام غذاها را نمی شود دوباره گرم کرد؟ و یا کدام غذا ها را نمی توان دوباره گرم کرد؟

بهترین روش یخ زدایی مواد غذایی

غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند!

مواد غذایی همچون ، سیب زمینی ، تخم مرغ ، چغندر ، برنج ، اسفناج ، قارچ و مرغ را نمی توان برای بار دوم گرم کرد!!! دلیل هر کدام را در ادامه این مطلب بخوانید.

۱٫ سیب‌زمینی

سیب زمینی یکی از صیفی جاتی است که در سبد خرید روزانه هر ایرانی وجود دارد و همانطور که می دانید سرشار از نشاسته است. این ماده مغذی به مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد. ولی پوره‌ی سیب زمینی را بعد از سرد شدن دوباره گرم نکنید، زیرا وقتی این غذا سرد شود موجب وجود باکتری به نام کلوستریدیوم و بوتولیسم می‌شود. سعی کنید بلافاصله پس از پخت آن را مصرف کنید و یا اینکه آن را سرد سرو کنید.

۲٫ نیمرو

نیمرو از دیگر مواد غذایی است که نباید دوبار گرم کرد. تخم مرغ را زمانی که به صورت نیمرو می پزید به دلیل وجود باکتری سالمونلا نباید آن را دوبار گرم کنیم. تخم مرغ یکی مواد غذایی است که اگر آن را با درجه حرارت بالا گرم کنید سمی می شود.

مصرف چند عدد تخم مرغ در روز مجاز است؟

نیمرو از دیگر مواد غذایی است که نباید دوبار گرم کرد

۳٫ چغندر

اگر چغندر کاملا سرد نشده را دوباره گرم کنیم، نیترات موجود در چغندر به نیتریت تبدیل می‌شود که سمی است. با این حال به این  معنا نیست که شما نمی توانید دوباره آن را مصرف کنید فقط  دوباره آن را گرم نکنید.

چگونه میوه و سبزیجات خوب را تشخیص دهیم؟

۴٫ برنج

در صورتی که برنج در دمای اتاق بماند موجب رشد باکتری به نام باسیلوس سرئوس می‌شود. اگرچه این باکتری ها می توانند در اثر گرما بی ضرر باشند ،اما در واقع اسپور هایی تولید می کنند سمی و مقاوم در برابر حرارت هستند. برنج پخته شده را در همان وعده مصرف کنید.

۵٫ اسفناج

اگه به خورشت آلو اسفناج و بورانی اسفناج علاقه دارید  ،خبر خوبی براتون ندارم!!! چون اسفناج از دیگر مواد غذایی است که نباید دوبار گرم شود. از آن جایی که اسفناج، پر از خاصیت است ولی با یکبار حرارت دیدن بخشی از خواص خود را از دست می‌دهد و در گرم شدن مجدد دیگر نه تنها خاصیتی ندارد؛ بلکه موجب ایجاد سم نیز می‌کند. پس بهتر است اسفناج را تازه و بلافاصله پس از پخت استفاده کنید.

اسفناج را دوبار گرم نکنید

۶٫ قارچ

قارچ تحت هیچ شرایطی نباید برای دومین بار گرم شود، چرا که ترکیب پروتئین آن پس از گرم شدن دوباره تغییر می کند و مشکلات بهداشتی چون مشکلات گوارشی را برای فرد به همراه خواهد داشت. این در مورد سوپ ها و مواد غذایی که در تهیه آن از قارچ استفاده می شود نیز صدق می کند. در صورت لزوم سرد مصرف کنید.

۷٫ مرغ

سعی کنید مرغ را در همان وعده ای می پزید مصرف کنید زیرا بعد از آن میکروب بسیاری به خود جذب می کند. مرغ نسبت به گوشت قرمز پروتئین بیشتری دارد، اگر می خواهید آن را ۲ الی ۳ ساعت پس از پخت دوباره گرم کنید بهتر است که با درجه حرارت پایین گرم شود.

از گرم کردن مجدد مرغ خودداری کنید

۸٫ کرفس 

خورشت کرفس و همچنین سوپ آن غذای محبوب بسیاری از ایرانی های می باشد که هیچ جوره حاضر به دور ریختن اضافه آن نیستند اما باید بدانید که کرفس هم حاوی نیترات است و با گرم کردن دوباره آن تبدیل به نیتریت می شود. اگر می خواهید سوپ را دوباره گرم کنید بعد از پختن ، کرفس و هویج آن را جدا کنید.

چگونه برنج پخته شده را نگهداری و دوباره مصرف کنیم؟

برنج اگر در مرحله اول پخت و پز در مدت زمان طولانی پخته شود، مقادیر زیادی از باکتری های اولیه در آن نابود می شوند در نتیجه توصیه می شود زمان پخت و پز این محصول را تا حد ممکن طولانی کنید.

بهتر است به اندازه مصرف همان وعده برنج دم کنید اگر مجبور به نگهداری بخشی از آن شدید بهتر است که به میزان مصرفی برداشته و باقیمانده آن را در در یک ظرف سربسته ریخته و در داخل یخچال قرار دهید.

بهترین مدتی که می توان برنج را در یخچال نگهداری کرد ۳ الی ۴ روز و بهترین زمان برای نگهداری در فریزر تا ۲ ماه می باشد. توجه کنید که این محصول را نباید بیش از یک ساعت بیرون از یخچال نگهداری کرد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو