ماسک چای سبز

ماسک چای سبز


منبع: بیتوته

128

1399/6/27

15:10


ماسک چای سبز



ماسک چای سبز,چای سبز برای پوست,آشنایی با انواع ماسک چای سبز

ماسک چای سبز

 

ماسک چای سبز بهترین ماسک زیبایی پوست

در ابتدا چای سبز در کشور چین شهرت داشت و قرن ها برای درمانهای گوناگون از درمان سردرد گرفته تا بیماری افسردگی، مورد استفاده قرار می گرفت.چای سبز علاوه بر خواص درمانی ای که دارد، خواص مراقبتی بسياري هم برای پوست و مو دارد.

برای افزایش زیبایی تان، میتوانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خویش استفاده کنید. همینطور روزانه چند استکان از این نوشیدنی محبوب بنوشید.

 

ماسک صورت چای سبز برای درخشش پوست

چای سبز درخشش پوست را بالا می برد و سبب شفاف و سالم شدن آن می شود. این ماده، سموم موجود در پوست راکه باعث به وجود آمدن جوش و لک می شود از بین میبرد. برای جوانسازی پوست و درخشش آن می توانید ماسک صورت چای سبز، عسل و لیمو تهیه و استفاده کنید:

 

دو چای سبز کیسه ای را بریده و محتويات آن را خارج کنید. یک یا دو قاشق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. مقداری لیمو ترش با آن مخلوط کنید.

 

محلول به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و بگذارید 5 الی 10 دقیقه بماند. آنگاه با آب ولرم آن را از روی پوست بشویید. این ماسک صورت را دوبار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک چای سبز,چای سبز برای پوست,آشنایی با انواع ماسک چای سبز

ماسک چای سبز برای پوست

 

ماسک چای سبز و زردچوبه

یک قاشق چای خوری آرد نخود و یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه و یک قاشق چای خوری چای سبز را تهیه نمایید. تمام مواد را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا هنگامی که یک ترکیب یکنواخت به دست آورید، آنگاه آنرا روی پوست صورت خود بگذارید و پس از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و در پایان پوست صورت خود را با یک پد خشک نمایید. این شیوه را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

 

ماسک چای سبز، عسل و آب لیمو

دو قاشق غذاخوری چای سبز اسیاب شده را با دو قاشق چای خوری عسل و مقدار کمی آب لیموی تازه ترکیب نموده و هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت حاصل شود. این ماسک را به مدت 5 دقیقه بر پوست خویش قرار داده و آنگاه با آب ولرم بشویید.

 

از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید. این ماسک به دفع سموم پوست کمک نموده و اثر لکه های پوستی را کاهش می دهد و التهاب آنرا کم می کند. علاوه بر آن ، پوست را شفاف ساخته و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

 

ماسک چای سبز,چای سبز برای پوست,آشنایی با انواع ماسک چای سبز

آشنایی با انواع ماسک چای سبز

 

ماسک چای سبز و ماست برای جای جوش و لک

همان طور که گفته شد، چای سبز یکی از بهترین مواد دارای آنتی اکسیدان است که با عوامل تخریب کننده پوست صورت، مبارزه می کند. رادیکال های ازاد مولکول هایی هستند که با از بین بردن ساختارهای سلولی باعث پیری زودرس سلول و بافت می شوند.

 

جای جوشها و لکه های صورت از جمله مواردی هستند که با عملکرد رادیکال های ازاد، ایجاد شده اند. با کمک ماسک چای سبز و ماست میتوانید به مرور زمان این لکه ها را محو کنید. ماست دارای لاکتیک اسید است و باعث لایه برداری و ایجاد بافت های تازه در پوست می شود. این ماسک را با این شیوه تهیه کنید:

 

۲ قاشق ماست کم چرب

۲ قاشق دم کرده چای سبز

۱ قاشق آب لیمو

 

این مواد را به خوبی ترکیب نموده و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. ماسک باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند آنگاه با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان جای جوشها و روشن شدن پوست هفته ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک صورت چای سبز برای از بین بردن جوش

خاصیت ضد عفونی کنندگی چای سبز آنرا ماده ای موثر برای از بین بردن جوش و زخم های روی پوست می سازد. همینطور چای سبز میتواند نامتعادل بودن هورمون های بدن را کنترل کند و از به وجود آمدن جوش روی پوست صورت جلوگیری کند. برای تهیه این ماسک 1/4 پیمانه چای سبز و آب را با یکدیگر ترکیب نموده و ترکیب حاصل شده را روی قسمت هایی از پوست که جوش یا زخم دارد بمالید. پس از 10 الی 15 دقیقه آنرا با آب سرد بشویید.

 

ماسک چای سبز,چای سبز برای پوست,آشنایی با انواع ماسک چای سبز

خواص چای سبز برای پوست

 

ماسک چای سبز و عسل برای جوش صورت

عسل یکی از بهترین مواد آنتی باکتریال است که عملکرد آن روی پوست سبب متوقف ساختن و نابود کردن باکتری های مولد جوش می شود. عسل همینطور سرشار از مواد مغذی و ویتامین های موردنیاز سلول ها برای تجدید انرژی است. با ترکیب عسل با دم کرده چای سبز یک ماسک فوق العاده برای درمان جوش های صورت و روشن کردن پوست درست کنید. این ماسک را با این شیوه تهیه کنید:

 

۱ قاشق عسل طبیعی

۲ قاشق دم کرده چای سبز

۱ قاشق آب لیمو

 

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس نرم یا یک پد پنبه ای روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. آنگاه با آب سرد شست و شو دهید. بعد از استفاده از آب لیمو پوست شما نسبت به نورخورشید حساس می شود، بنابراین موقع خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.

 

ماسک چای سبز,چای سبز برای پوست,آشنایی با انواع ماسک چای سبز

ماسک صورت چای سبز

 

پف چشم و تیرگی دور چشم را کاهش می دهد

چای سبز همینطور میتواند به شما در خلاص شدن از شر چشمان پفی و تیرگی دور چشم کمک کند.

 

در یک تحقیق، معلوم گردید که یک پد کافئین با ویتامین K و روغن شترمرغ دارای خاصیت نرم کنندگی و کاهش تیرگی دور چشم است و سبب بهبود ظاهر ناحیه اطراف چشم می شود.

 

2 عدد چای سبز کیسه ای استفاده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. کیسه چای سرد را روی پلک های( بسته) خود قرار دهید. به مدت 15 دقیقه بنشینید و استراحت کنید. از این شیوه درمانی دو بار در روز استفاده کنید تا هنگامی که از نتیجه راضی شوید.

 

ماسک صورت چای سبز برای سفید شدن پوست

۱ قاشق غذا خوری چای سبز، ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو و ۱ قاشق غذا خوری آرد نخود را ترکیب کنید تا هنگامی که یک مخلوط یکنواخت به دست آورید.

 

آنگاه آنرا روی صورت خود اعمال کنید؛ و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک پد خشک کنید؛ این درمان را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو