فراماشین (Ex Machina

فراماشین (Ex Machina): فیلم کم هزینه و مستقل « فراماشین » یکی از تماشایی ترین فیلمهای سالهای اخیر سینما درباره مبحث هوش مصنوعی است.

داستان فیلم درباره برنامه نویسی به نام کالب است که به خانه یک نابغه IT می آید تا با ربات هوشمندی که به شکل یک دختر ساخته شده گفتگو کند و هوش او را بسنجد.

تقابل میان ربات که ایوا نام دارد و کالب، اصلی ترین دلیل تماشای فیلم است. تقابلی که در آن بخش تاریک ذهن انسان مورد بررسی قرار می گیرد و مواجه انسان با یک ربات در زمانی که تظاهر به درک عواطف می کند به تصویر کشده می شود. « فراماشین » به خوبی این مبحث را مطرح می کند که انسان در مقابل رباتی که مانند یک انسان پیشرفته است، آسیب پذیری بالایی دارد و شاید چنین هوش مصنوعی یک تهدید برای بشریت باشد.

نمره آی ام دبی بی: 7.7

نمره متاکریتیک: 78

 

آپارتمان (The Apartment):

آپارتمان (The Apartment): می توان از « آپارتمان » بیلی وایلدر به عنوان یکی از بهترین آثار این کارگردان نام برد. کمدی – رمانتیک جذابی که بعد از گذشت 60 سال هنوز تازه و سرحال است و امکان ندارد که مخاطب از دیدن آن لذت نبرد.

داستان فیلم درباره کارمند مجرد اداره بیمه است که معمولا دیرتر به منزل می رود تا روسایش که قرار عاشقانه با معشوقه هایشان تنظیم می کنند، به منزل او مراجعه نمایند. اما سی سی باکستر حالا خود عاشق شده اما معشوق او...

« آپارتمان » تا قبل از « فهرست شیندلر »، آخرین فیلم سیاه و سفیدی بود که اسکار بهترین فیلم را کسب کرده بود. سادگی و در عین حال صمیمیت فیلم « آپارتمان » باعث شده تا پس از گذشت سالها کماکان این فیلم دلنشین ترین کمدی- رمانتیک تاریخ سینما باشد. فیلمی که در آن شخصیت پردازی دقیق صورت می گیرد و با یک حال خوب تماشاگر را بدرقه می کند.

نمره آی ام دبی بی: 8.3

نمره متاکریتیک: -

 

اینک آخرالزمان(Apocalypse Now

اینک آخرالزمان(Apocalypse Now): بسیاری معتقد هستند « اینک آخرالزمان » بهترین فیلم جنگی تاریخ سینماست. اثری به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا که ماجرای ساخته شدن آن هم به اندازه اتفاقات مقابل دوربین جذاب و شنیدنی بوده است!

داستان این فیلم درباره سرهنگ نیروهای ویژه والتر کورتز ( با بازی مارلون براندو ) است که در جنگل های کامبوج پنهان شده و در این منطقه افرادی او را پرستش می کنند. با توجه به این وضعیت، ستاد ارتش مشترک آمریکا سروان ویلارد ( با بازی مارتین شین ) را به منطقه می فرستد تا کار او را یکسره کند اما..

پرداخت سیاه و دقیق کاپولا به مقوله جنگ در اینک آخرالزمان یکی از نقاط برجسته فیلم به شمار می رود و حضور کوتاه مدت اما به شدت تاثیرگذار مارلون براندو در فیلم، به جذابیت های فیلم نیز افزوده است. کماکان بعد از گذشت نزدیک به 40 سال، دیالوگ های والتر و سروان یکی از بهترین مثال های دیالوگ نویسی در تاریخ سینما به شمار می رود. تماشای « اینک آخرالزمان » برای آخر هفته گزینه خوبی است به شرط اینکه تمرکز کافی برای غرق شدن در دنیای فیلم داشته باشید!

نمره آی ام دبی بی: 8.4

نمره متاکریتیک: 94

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید