آموزش ساخت تراریوم ساکولنت در ۹ مرحله ساده

آموزش ساخت تراریوم ساکولنت در ۹ مرحله ساده


منبع: آرگا

126

1399/6/27

15:25


در این مطلب شما را با تراریوم های ساکولنت آشنا می کنیم و طریقه ساخت آن را برای شما بیان می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش ساخت تراریوم ساکولنت در ۹ مرحله ساده

تراریوم ها یکی از آثار هنری می باشد که شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید. هر کدام از تراریوم هایی که می سازید می تو انند یک دنیای زیبا و کوچک باشند. با تراریوم های ساکولنت می توانید یک باغ را به خانه خود بیاورید که در ادامه روش تهیه و آماده سازی آن را برای شما بیان می کنیم.

ساخت تراریوم ساکولنت

ساخت تراریوم ساکولنت

با ساخت تراریوم ها می توانید از آن ها در هر بخشی که دوست دارید استفاده کنید و آن ها را حتی بر سر میز نهارخوری بیاورید. فراموش نکنید که تراریوم ها تطبیق پذیری بسیار زیادی دارند. برای ساخت تراریوم ساکولنت وسایلی لازم دارید و باید مراحلی را طی کنید که در ادامه این مطلب همه را به شما معرفی می کنیم و شما را با این تراریوم آشنا می کنیم.

وسایل مورد نیاز

تراریوم ها نیازمند وسایلی می باشند و تراریوم ساکولنت هم از این قضیه مستثنی نمی باشد. وسایل مورد نیاز این تراریوم عبارت است از :

  • ظرف دهان باز مخصوص تراریوم
  • سنگریزه به میزان لازم
  • زغال فعال
  • خاک
  • تعدادی ساکولنت
  • خزه
  • وسایل تزئینی
  • قلم مو نرم و تمیز

نکته یک : در صورتی که نتوانستید زغال فعال تهیه کنید می توانید از زغال ساده استفاده کنید.

نکته دو : برای استفاده از ساکولنت ها بهتر است از رنگ های مختلف آن خریداری کنید تا کار شما چشم گیر تر و زیبا تر شود.

وسایل مورد نیاز ساخت ساکولنت

روش ساخت تراریوم ساکولنت

ساکولنت ها مربوط به نقاط خشک می باشند بنابراین بهتر است ظرف را خیلی مرطوب نکنید. این نوع تراریوم نیازمند زهکشی نمی باشد از این رو می توانید از ظرف های دهان باز و ته بسته استفاده کنید. در ادامه مراحل تهیه کردن این تراریوم زیبا و جذاب را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول

در مرحله اول باید بک لایه کوتاه به ضخامت ۲ الی ۳ سانتی متری کف ظرف را سنگریزه بریزید.  در واقع ساکولنت ها نیاز به زهکشی ندارند ولی باز هم این سنگریزه ها نقش زهکشی را برای تراریوم شما دارند. در واقع سنگ ریزه ها از قرار گرفتن ریشه در معرض آب زیاد ممانعت می کند. باید بدانید که این مرحله و این سنگ ریزه ها از اهمییت بسیار زیادی برخوردارند و می توانند از پوسیدگی گیاه جلوگیری کنند.

مرحله دوم ساخت تراریوم ساکولنت

در این مرحله باید لایه ای نازک تر از لایه های قبلی زغال در ظرف بریزید. دقت کنید که این لایه نباید بیش تر از نیم سانتی متر شود. در واقع زغال می تواند با تصفیه هوا از بروز بیماری های قارچی در گیاهان تراریوم جلوگیری کند.

ساخت تراریوم در منزل

مرحله سوم

در مرحله سوم باید لایه ای مناسب از خاک را درون تراریوم خود بریزید به طوری که لایه زغالی کاملا پوشیده شود. در نظر داشته باشید که لایه خاک باید به اندازه ای باشد که بتوانید ساکولنت ها را در آن بکارید. برای ساکولنت ها بهتر است از خاک شن دار استفاده کنید تا رشد بهتری داشته باشند. البته خاک کاکتوس هم می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد که می توانید این خاک را از بازار به صورت آماده تهیه کنید.

مرحله چهارم

ساکولنت هایی که از بازار تهیه کرده اید را از گلدان هایشان خارج کرده و در تراریوم قرار بدهید. نکته ای که درباره این نوع کاشت گیاهان وجود دارد این است که سعی کنید از گیاهانی که نیاز هایشان یکسان می باشد در یک تراریوم استفاده کنید تا برای آبیاری و نور رسانی به تراریوم دچار مشکل نشوید.

مرحله پنجم

سعی کنید در حین کاشت گباهان بلند تر را عقب تر از سایرین قرار بدهید و تراریوم خود را بر اساس قد مرتب کنید. در نظر داشته باشید که طراحی تراریوم بر عهده خودتان می باشد اما دو روش معمول آن عبارت است از :

  1. کاشتن گیاهان بلند در مرکز و کاشت گیاهان کوتاه تر در اطراف آن ها
  2. کاشتن ساکولنت ها به ترتیب قد

کاشت ساکولنت ها

مرحله ششم

خزه ها را به تراریوم اضافه کنید. در نظر داشته باشید که می توانید از خزه های مرده و یا خزه های زنده استفاده کنید. می توانید خزه ها را در بخش های خالی تراروم بگذارید تا فضای شما کاملا پر شود.

نکته : اگر از خزه های زنده استفاده کردید یادتان باشد که هر روز باید آن ها را تمیز کنید و در این میان باید مراقب ساکولنت ها باشید تا آب به آن ها برخورد نکند.

مرحله هفتم

افزودن وسایل تزئینی در مرحله هفتم صورت می گیرد و پس از این که تراریوم شما پر از گیاه شد می توانید وسایلی که از قبل تهیه کرده اید را برای تزئین استفاده کنید.

مرحله هشتم

کار آیی قلم موی نرم در این بخش می باشد و شما می توانید خاک هایی را که در حین کار بر روی ساکولنت ها ریخته است را با این قلم مو به آرامی تمیز کنید. در حین تمیز کردن مراقب باشید تا به گیاهان آسیب نرسانید.

مرحله نهم : پایان کار

با تمیز کردن ساکولنت ها کار شما به اتمام می رسد و تراریوم شما آماده می باشد. تراریوم ساکولنت را باید در مکانی قرار بدهید که نور بسیار زیادی دریافت کند ولی مستقیم آن را زیر تابش نور خورشید قرار ندهید زیرا با گرم شدن هوای درون تراریوم گیاهان می سوزند. تنها در صورتی این گیاه را آب بدهید که خاک خشک شده باشد در غیر این صورت از آبیاری این گیاهان بپرهیزید. می توانید برای جلوگیری از بیماری هر ماه یک بار به تراریوم محلول ضد قارچ بزنید. این محلول را می توانید از گل فروشی ها و گلخانه ها تهیه کنید و آن را با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید و به گیاه داخل تراریوم اسپری کنید.

ساخت تراریوم ساکولنت

اگر از این مطلب راضی بودید می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه ساخت تراریوم در منزل، تراریوم کاکتوس و ساخت تراریوم آبی را مطالعه کنید و تراریوم های متفاوتی برای خانه خود بسازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو