طرز تهیه شارلوت دسر محبوب و خوشمزه

طرز تهیه شارلوت دسر محبوب و خوشمزه


منبع: آرگا

137

1399/6/27

15:25


شارلوت از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این دسر متفاوت را در منزل برای مهمانی های مختلف خود تهیه کنید,‌در ادامه مطلب طرز تهیه شارلوت توت فرنگی را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه شارلوت دسر محبوب و خوشمزه

شارلوت از انواع دسر هایی است که از دو جزء تشکیل می شود که یک جزء این دسر خوشمزه را انواع کیک ها, بیسکویت ها و یا رولت تشکیل می دهند و بخش دیگر شامل از انواع کرم ها، پودر ژله و پودر میوه استفاده می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه شارلوت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تیرامیسو و شارلوت دو دسر خوشمزه و مناسب برای انواع مهمانی ها و مجالس می باشند و اگر شما می خواهید مهمان هایتان را سورپرایز کنید بهتر است این دسر های خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه دسر خوشمزه شارلوت در خانه

مواد لازم

  • رولت : ۱ عدد
  • آب سرد : ۳ قاشق غذاخوری
  • مارمالاد توت فرنگی : ۱ پیمانه
  • شیر : ۳/۴ پیمانه
  • خامه قنادی : ۲.۵ پیمانه
  • شکر :۱/۲ پیمانه
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چای خوری
  • پودر ژلاتین : ۱ قاشق غذاخوری
  • توت فرنگی : ۱ و ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه شارلوت توت فرنگی

برای درست کردن دسر شارلوت ابتدا رولت را مطابق دستور طرز تهیه رولت خامه ای آماده کنید سپس یک لایه نازک از مارمالاد توت فرنگی را به وسیله لیسک بر روی رولت بمالید و از طول به رول کردن رولت اقدام کنید و رولت را در کاغذ روغنی بپیچید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به رولت استراحت دهید.
در مرحله بعد پودر ژلاتین را با ۳ قاشق غذاخوری آب در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس به کمک روش بن ماری پودر ژلاتین را در درون آب حل کنید. توجه داشته باشید بعد از ۵ دقیقه پودر ژلاتین در آب به خوبی حل می شود.
خامه قنادی را به کمک همزن برقی به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد و سپس خامه زده شده را در درون یخچال قرار دهید. شیر و شکر را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا به دمای جوش برسد و شکر در درون شیر به خوبی حل شود سپس شیر را از روی حرارت گاز بردارید و ژلاتین حل شده را به مخلوط شکر و شیر اضافه کنید و یک کاسه یخ در زیر مخلوط شیر قرار دهید و مرتب شیر را هم بزنید تا به خوبی خنک شود بعد از خنک شدن شیر ۱/۵ پیمانه از خامه را به مخلوط شیر و ژلاتین اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و توت فرنگی های یخ زده و درشت را به کرم شارلوت اضافه کنید. (توجه داشته باشید که دمای شیر باید به خوبی پایین بیاید تا خامه در درون شیر آب نشود).
در مرحله بعدی برای تزیین این دسر خوشمزه رولت را بسته به سایزی کاسه ای که می خواهید دسر شارلوت را در آن قرار دهید برش دهید.

برش زدن رولت

سپس کف کاسه را با یک ورق سلفون کاملا بپوشانید و رولت های برش داده را به صورت مرتب در درون کاسه بچینید توجه داشته باشید که نباید درزی برای نفوذ مواد میانی شارلوت به بیرون وجود داشته باشد سپس یک پیمانه باقی مانده از خامه فرم گرفته را روی سطح رولت ها بریزید و همه درزهای بین رولت های را بپوشانید. کرم میوه ای آماده شده را بر روی سطح خامه بریزید و یک لایه از رولت ساده یا برش هایی از رولت را به اندازه دهانه ظرف روی مواد میانی دسر شارلوت قرار دهید سپس با کمک سلفون روی مواد را ظرف را بپوشانید و دسر را به مدت ۴ تا ۶ ساعت در درون یخچال قرار دهید. 

طرز تهیه شارلوت با بهترین روش

شارلوت توت فرنگی

شارلوت توت فرنگی

در نحوه تهیه شارلوت بعد از بسته شدن مواد میانی دسر را از یخچال بیرون آورید و سپس سلفون را باز کنید و ظرف مورد نظر برای سرو این دسر را روی کاسه قرار دهید و دسر را به ظرف سرو منتقل کنید سپس سلفون را از روی سطح دسر شارلوت جدا کنید و اطراف این دسر خوشمزه را با کمک خامه فرم گرفته و میوه به زیبایی تزیین کنید.

آموزش تهیه شارلوت موز و گردو

شارلوت را می توانید با روش های مختلفی تهیه که در ادامه مطلب دستور تهیه شارلوت با موز و گردو را آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم

  • کیک رولتی : به میزان لارم
  • شمر : دو سوم لیوان
  • شیر : دو لیوان
  • نشاسته ذرت : دو قاشق غذا خوری
  • وانیل : به میزان لازم
  • گردوی خرد شده : به میزان لازم
  • موز : دو عدد
  • خامه صبحانه : نصف بسته

آموزش تهیه شارلوت موز و گردو

نحوه تهیه

در روش تهیه شارلوت موز و گردو ابتدا کیک های رولتی را به یک اندازه برش های یک سانتی بزنید سپس داخل یک ظرف مربع شکل یا گرد را کیسه فریزر یا سلفون بکشید و رولت ها را دیواره و کف ظرف بچینید.

حالا یک عدد موز را داخل میکسر گذاشته و به آن شیر، نشاسته ذرت و شکر بیفزایید سپس مواد را به خوبی به هم مخلوط کنید.

حالا مواد را داخل قابلمه ریخته و بر روی گاز قرار دهید سپس به صورت مرتب آن را هم زده و به آن خامه نیز بیفزایید تا غلظت آن مانند فرنی شود.

در مرحله بعدی کمی وانیل به قابلمه بیفزایید سپس حرارت را خاموش کنید حالا یک عدد موز باقی مانده را به صورت حلقه های نازک برش داده و بر روی سطح کیک رولتی بچینید.

 در مرحله آخر مواد سرد شده را داخل قالب ریخته و اجازه دهید به مدت چهار ساعت داخل یخچال بماند سپس داخل ظرف مورد نظر برگردانید و از روی دسر کیسه فریزر را برداشته و به شکل دلخواه تزیین نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه شارلوت موز و گردو

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشی و به خوبی با دو دستور تهیه شارلوت آشنا شده باشید تا بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو