لیپولیز لیزری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

منبع: فرزند

95

1399/6/27

15:26


لیپولیز لیزری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

لیپولیز لیزر یا (Laser lipolysis) نوعی جراحی زیبایی است. در این عمل برای تغییر شکل و ظاهر بدن از انرژی لیزر استفاده می شود.

انواع دیگری از لیپولیز وجود دارد که شامل تزریق یا استفاده از امواج رادیویی است، اما لیپولیز لیزری نسبت به انواع دیگر آن رایجتر است.

لیپولیز توده های کوچک چربی در قسمت های خاصی از بدن را هدف قرار داده و آن ها را کاهش می دهد. ممکن است اگر در بخش های خاصی از بدن مانند باسن، شکم، زیر شکم یا ران دارید که دارای توده و انباشت چربی هستند، کاندید خوبی برای انجام این عمل زیبایی باشید.

این روش درمانی برای کسانی که به صورت یکنواخت به چاقی مفرط مبتلا هستند کارساز نیست. و تنها برای افرادی که در بخش هایی از بدن با چاقی مواجه هستند مناسب است.

اگر می خواهید تحت لیپولیز، چربی های ناحیه ای خود را از بین ببرید، لازم است در مورد اهداف خود با یک جراح پلاستیک خبره و حرفه ای مشورت کنید. وبسایت نسخه سعی دارد در این مقاله به بررسی این عمل زیبایی بپردازد و معایب و مزایای آن را برای کاربران خود توصیح دهید. اگر علاقمند به انجام این عمل هستید حتما این مقاله را بخوانید.

فواید عمل لیپولیز لیزری در مقایسه با سایر روش‌های کاهش بافت چربی

ریسک ابتلا به عفونت در ناحیه تحت عمل در این روش نسبت به روش های دیگر پایین است.

خطر ایجاد زخم و اسکار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

دوره بهبودی پس از عمل لیزر لیپولیز کوتاهتر از روش های دیگر است. افراد می توانند معمولا فعالیت های عادی خود را حدود یک هفته پس از آن از سر بگیرید.

در این پروسه زیبایی از لیزر برای جدا کردن سلول های چربی استفاده می کنند. و باعث کاهش حجم بافت چربی می شوند. پس از انجام این عمل معمولا پوست شل شده بیماران، سفت می شود و ناحیه عمل صافتر از قبل به نظر می رسد.

به طور کلی، لیپولیز مزایایی مشابه با سایر روشهای حذف چربی را به بیماران ارائه به می دهد. لیزرهای مورد استفاده در این روش زیبایی، معمولا برای استفاده بالینی بی خطر هستند و به بافت پوست شما آسیبی وارد نمی کنند. خطر ابتلاء به عفونت یا بر جا ماندن اسکار در این روش بسیار پایین است.

هزینه عمل لیپولیز لیزری چقدر است؟

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، میانگین هزینه کاهش چربی غیر جراحی با روشی مانند لیزر لیپولیز نزدیک به ۱۷۰۰ دلار (به پول ما فاجعه ست قیمتش) در هر جلسه است. با این وجود، هزینه آن بسته به منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید و پزشک معالج شما متفاوت خواهد بود. (هزینه های این عمل در ایران را باید از پزشکان بپرسید)

آمادگی برای انجام عمل

پیش از شروع عمل، پزشک اطلاعات مشخصی در مورد چگونگی آماده شدن برای روند عمل به شما ارائه می دهد.

پزشک جراح معمولا موارد زیر را به شما توصیه خواهد کرد:

  • دو هفته قبل از عمل، از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهاب خودداری کنید. این داروها می توانند در روند بهبودی بدن تداخل داشته باشند.
  • از انجام فعالیت هایی که ممکن است منطقه‌تحت عمل را تحریک کند اجتناب کنید. (اون موضع رو برنزه نکنید یا نگذارید زخمی بشه)

نکته: اطمینان حاصل کنید که پزشک جراح شما از هرگونه شرایط بهداشتی و داروهایی که مصرف می کنید آگاه است. اگر هر مورد خاصی مربوط به سلامتی دارید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید.

نحوه انجام عمل لیپولیز لیزری

این روش معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد، و شما تمام مدت عمل را بیدار خواهید بود. در بیشتر موارد، فقط یک جلسه برای از بین بردن چربی های منطقه‌مدنظر شما لازم است.

بعضی اوقات، لیپولیز در ترکیب با لیپوساکشن انجام می شود. این وضعیت می تواند به مدت زمان انجام عمل و و روند بهبودی و دوره نقاهت بی افزاید. شما باید پیش از عمل با پزشک خود در مورد آنچه که انتظار دارید صحبت کنید.

اگر عمل شما فقط شامل از بین بردن سلول ها و بافت چربی با کمک لیزر باشد انتظار می رود موارد زیر را تجربه کنید:

  • برای انجام عمل شما باید در یک محیط کاملا استریل قرار بگیرید. احتمالا در مطب پزشک جراح، اتاقی استریل برای شروع این عمل وجود خواهد داشت.
  • در مرحله بعدی جراح یا تکنسین بیهوشی به ناحیه ای که قرار است لیپولیز شود، بی حسی موضعی تزریق می کند.
  • جراح در منطقه ای که دارای توده یا انباشت چربی است برشی بسیار کوچک (گاهی اوقات فقط یک میلی متر!) ایجاد می کند.
  • سپس از طریق برش، لیزر را در به داخل پوست شما وارد می کند. جراح دستگاه لیزری را در زوایای مختلف جابجا می کند.
  • بسته به میزان چربی آب شده توسط لیزر، همه چربی مایع از موضع عمل خارج می شود.
  • بعد از برداشتن چربی، به محض آماده شدن از مطب پزشک قادر خواهید بود از روی تخت برخیزید، راه بروید و فعالیتهای روزمره خود را از سر بگیرید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

شما احتمالاً چندین روز بعد از عمل کبودی و ناراحتی جزئی را تجربه خواهید کرد. اگر بعد از انجام عمل لیپولیزلیزری به درستی از موضع عمل مراقبت نشده باشد، ممکن است در معرض عفونت و ایجاد اسکار زخم باشید.

در موارد شدیدتر، ممکن است با تشکیل لخته خون مواجه شوید.

اگر دچار تورم، درد و خروج ترشحات غیرمعمول هستید، باید به پزشک مراجعه کنید.

لیپولیز روشی نسبتاً جدید است، بنابراین هنوز درباره خطرات بلند مدت آن اطلاعات بسیار اندکی در دسترس است.

پس از عمل

بعد از این عمل زیبایی، پزشک جراح برگه ای حاوی دستورالعمل های مراقبتی به شما می دهد که روند بهبودی شما را آسان تر و سریعتر پیش میبرد.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید و محل انجام لیپولیز لیزری به طور مداوم نگاه کنید تا از نتایج دلخواه خود اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که بلافاصله پس از عمل رانندگی نکنید. هرچند که می توانید همان روز کارهای خود را از سر بگیرید اما بهتر است چند روز استراحت کنید.

دوره نقاهت و بهبودی

بعد از لیپولیز، ممکن است لازم باشد به مدت سه تا پنج روز آنتی بیوتیک مصرف کنید تا عفونت های احتمالی را دفع کنید. پزشک شما همچنین در مورد چگونگی به حداکثر رساندن نتایج لیزرلیپولیز با شما صحبت خواهد کرد و از شما بخواهد رژیم غذایی مخصوصی را پیاده کنید.

مدت زمان بهبودی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما سعی کنید که دست کم ۵ روز مرخصی بگیرید و استراحت کنید. شما باید بتوانید بعضی از اثرات و نتایج لیپولیز را فوراً مشاهده کنید.

ممکن است پوست شما سفت، صافتر و جمع و جور تر به نظر برسد. اما این امکان نیز وجود دارد است در مناطقی که لیزراستفاده شده است، کبودی، تورم و سوزش نیز احساس شود.

مراقب موضع لیزر شده باشید و در صورت بروز هرگونه تغییر غیرمعمول (مثل درد یا خروج ترشحات) به پزشک جراح خود مراجعه کنید. معمولا یک هفته پس از عمل باید به جراح مراجعه کنید تا توسط او ارزیابی شوید و نتایج اولیه عمل مورد بررسی قرار بگیرد.

حصول کامل نتایج بعد از چه مدتی ظاهر می‌شود؟

اثرات لیپولیز بسته به انتظارات فردی شما متفاوت خواهد بود. یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۱ نشان داد که بسیاری از مردم از نتایج این عمل ناراضی هستند. در یک مطالعه که مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که در ۵۱ درصد موارد، حتی یک متخصص پوست نمی تواند تفاوت بین عکسهای قبل و بعد از لیپولیز را بیان کند.

این عمل زیبایی ممکن است ظاهر بدن شما را تغییر دهد، اما دنبال کردن رژیم غذایی و ورزش منظم دائم بودن یا نبودن نتایج را مشخص میکند. در صورت افزایش وزن، نتایج حاصل از لیپولیزلیزری احتمالاً ناپدید می شوند.

منبع: نسخه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو