روش‌های جدید ترمیم مو، جزییات و اطلاعات لازم برای انجام ترمیم مو

منبع: زیبامون

125

1399/6/27

15:27


برای کسب اطلاعات لازم و کافی در رابطه با روشهای جدید ترمیم مو، حتما در ادامه با زیبامون همراه باشید.

روش‌های جدید ترمیم مو، جزییات و اطلاعات لازم برای انجام ترمیم مو

امروزه یکی از معضلات بزرگ افراد، مشکل ریزش مو و طاسی است. این معضل به دلایل متعددی مثل ژنتیک، بیماری‌های پوستی، آلودگی‌های محیطی، استرس، بیماری‌های مختلف، بارداری و شیردهی در زنان و موارد متعدد دیگر در افراد بروز کرده و لطمه‌ی بزرگی به زیبایی آن‌ها وارد می‌کند.

خوشبختانه در دنیای امروزه و با پیشرفت‌های روزافزون علم پزشکی، روش‌های متعددی برای رفع مشکل طاسی و ریزش مو به وجود آمده که افراد متناسب با شرایط و وضعیت خود می‌توانند از این روش‌های درمانی-زیبایی استفاده کرده و این معضل بزرگ را به‌سادگی رفع کنند.

 

ریزش مو

 

ترمیم مو چیست؟

یکی از روش‌های از بین بردن معضل طاسی سر و یا کم‌پشتی مو، روش‌ ترمیم مو هوپو است. در واقع این روش، آخرین راهکار برای کسانی است که از این معضل رنج می‌برند. در این روش نیازی به بانک موی سر افراد نیست، زیرا از فولیکول‌های موی خود افراد برای پر کردن جاهای خالی و رفع طاسی استفاده نمی‌شود و برای پر کردن جاهای خالی و یا کم‌پشت سر، از موهای ساخته‌شده اما کاملا طبیعی استفاده می‌شود.

این فرایند یک روش نوظهور است که شامل طیف وسیعی از راهکارهای جدیدی می‌شود که امروزه در اکثر مناطق و کلینیک‌های تخصصی جهان قابل‌اعمال است. این روش به‌غیراز کاربردی که برای افراد فاقد بانک موی مناسب برای انواع کاشت دارد، برای افرادی که بنا به دلایل بیماری و یا مسائل اقتصادی توانایی کاشت مو به شیوه‌های مختلف را ندارند، بسیار مناسب و راهگشا است.

از دیگر این روش ها میتوان به پروتز مو http://bia2safa.net/goto/web/url/1834214%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%B2-%D9%85%D9%88/ اشاره کرد که در لینک قبل در این باره نوشته شده است.

 

بهترین روش ‌ترمیم مو چیست؟

همان‌طور که گفته شد، ترمیم مو یک مفهوم کلی است که طیف وسیعی از راهکارها را شامل می‌شود و روزبه‌روز روش های جدید ترمیم مو و راهکارهای جدید اضافه می‌شود. شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین روش‌های ترمیم مو شامل: روش HRT،PRP، پروتز مو و مایکروپوینت است. در میان این راهکارها، نمی‌توان یک مورد را بهترین روش دانست و آن را به دیگر روش‌ها ترجیح داد، زیرا روش‌های ترمیم مو متناسب با ویژگی‌ها و عناصر مختلف مربوط به فرد متقاضی‌ترمیم، متفاوت است.

این‌که چه روش‌ترمیم مو برای چه کسی بهترین روش است، بستگی به وضعیت جسمانی، بانک مو، جنس مو، نوع ریزش، سن فرد، جنسیت فرد، حجم و مساحت ریزش مو و وضعیت اقتصادی فرد و میزان پولی که می‌تواند برای این کار اختصاص دهد دارد. ولی چیزی که واضح و مبرهن است این است که افراد برای ترمیم مو حتما باید به پزشک متخصص و متبحر مراجعه کرده و روش‌ترمیم مو را در کلینیک تخصصی و دارای استانداردهای لازم بهداشتی و جهانی انجام دهند. آن‌ها باید بنا بر توصیه و نظر تخصصی پزشک مربوطه اقدام به انجام بهترین روش‌ترمیم مو متناسب با وضعیت خودشان بکنند. برای دریافت تمامی این خدمات به مجموعه هوپو مراجعه فرمایید.

 

جدیدترین روش ‌ترمیم مو چیست؟

امروزه روش‌های مؤثر و موفقیت‌آمیزی برای ترمیم موی افراد ایجادشده است که متناسب با آن‌ها و وضعیتشان، اعمال می‌شود. مشهورترین و معتبرترین این روش‌ها شامل: روش HRT، روش PRP، مایکروپوینت و پروتز مو است که هرکدام را به‌صورت جامع و خلاصه معرفی خواهیم کرد.

 

ترمیم مو به روش PRP:

PRP مخفف پلاکت غنی‌شده‌ی خون است و یک نوع سلول درمانی است. در این روش، ابتدا مقداری خون از فرد گرفته می‌شود. سپس خون را در یک وسیله‌ی سانترفیوژ مانند قرار می‌دهند و پلاکت‌های خون را از سایر اجزای آن جدا می‌کنند. در مرحله‌ی بعد، پلاکت‌های جداشده را در وسیله‌ای ایزوله تحت عنوان هلن مدیکال قرار می‌دهند تا غلظت پلاکت‌ها را به سه تا چهار برابر بیشتر از حد معمول افزایش دهد. درنهایت پلاکت غلظت یافته یا غنی‌شده را از طریق سرنگ‌هایی مخصوص و پس از تزریق بی‌حسی، به نقاط خالی و کم‌پشت سر تزریق کرده و ترمیم مو با این روش را در مدت‌زمانی کم‌تر از 4 ساعت انجام می‌دهند.

 

ترمیم مو به روش HRT:

این روش هم یکی از روش‌هایی است که نیازی به بانک موی اشخاص و مراجعه‌کنندگان ندارد. در این روش ابتدا با دستگاهی مخصوص موی فرد اسکن شده و جنس، استحکام، رنگ، حالت و الگوی ریزش موی او سنجیده می‌شود. سپس با دستگاهی مخصوص، یک موی طبیعی مطابق با جنس، حالت و نوع موی فرد مراجعه‌کننده ساخته می‌شود تا در هنگام قرارگیری در سر هیچ‌گونه حالت تصنعی ایجاد نکند. درنهایت پزشک متخصص با استفاده از کراتین گیاهی که حکم چسبی قوی و ضد حساسیت را دارد، موی تهیه‌شده و مطابق با موی سر فرد را، بر روی نقاط لازم روی سر قرار داده و ترمیم مو را انجام می‌دهد.

 

ترمیم مو به روش پروتز مو:

این روش یکی از روش‌های جایگزین و ترجیح داده ‌شده نسبت به کلاه‌گیس است. در این روش، موی طبیعی مطابق با موی فرد را که بر روی یک پروتز از جنس نانو قرار داده‌ شده و فیکس شده است، با استفاده از یک کلیپس و یا چسب گیاهی مخصوص، بر روی مناطق لازم سر قرار می‌دهند. این‌که از کلیپس استفاده شود و یا چسب‌های مقاوم، بستگی به نوع پروتز دارد. اگر پروتز مو فیکس ثابت باشد، از چسب‌های گیاهی مخصوص که مانند کرایتنه های مو هستند استفاده می‌شود. در مقابل اگر از پروتز مو به‌صورت فیکس موقت استفاده شود، از کلیپس های مخصوص و چسب‌های کم‌دوام و یک‌روزه برای فیکس مو بر روی سر استفاده می‌شود.

 

موهای پرپشت

 

روش مایکروپوینت ترمیم مو چیست؟

این روش یکی از روش‌های نوظهور ترمیم مو است. در روش میکروپوینت Micro Point از چندین تار و دسته‌ی موی مطابق با جنس، رنگ و حالت مو و فولیکول‌های اصلی موی فرد برای پر کردن نقاط خالی و کم‌پشت سر استفاده می‌شود. در این روش با چسب‌های بسیار نازک و بی‌رنگی و به‌صورت نقطه‌ای و یا پنلی، موهای تولید شده را به فولیکول‌های اصلی موی فرد متصل کرده و موها را پرپشت‌تر و طبیعی‌تر جلوه می‌دهند. این روش هم می‌تواند برای موهای کوتاه و هم موهای بلند و بدون نیاز به هیچ‌گونه عمل و بیهوشی صورت گیرد.

 

عوارض ترمیم مو

ترمیم مو در کنار مزایای فراوانی که دارد، شامل معایبی نیز می‌شود که بیان آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی به مراجعه‌کنندگان برای انتخاب بهترین روش‌ترمیم مو کند.

 

معایب روش PRP:

در این روش به دلیل این‌که تزریق درون ‌پوست و به فولیکول‌های موی سر صورت می‌گیرد، ممکن است عکس‌العمل طبیعی پوست سر را در پی داشته باشد و موجب بروز عوارضی مثل درد خفیف، التهاب و ورم، سرخی پوست سر، خارش شود که البته در اکثر مواقع و با نظارت پزشک، این عوارض مدت کوتاهی بعد از تزریق رفع می‌شوند.

 

معایب روش HRT:

در این روش ممکن است که در ابتدای ترمیم، به موی سر شوکی وارد شده و چربی و ریزش مو را افزایش دهد. هم‌چنین عوارض دیگری مثل خارش و التهاب، احتمال پس‌زدگی موی جایگزین توسط پوست سر، عدم رشد موهای جایگزین و ایجاد عفونت‌های پوستی را نیز در پی دارد.

 

معایب روش پروتز مو:

هرچند که این روش جایگزین بسیار مناسبی برای کلاه‌گیس است، اما ممکن است که بعد از جایگذاری پروتز، حساسیت‌های پوستی و التهابی در سر ایجاد شود. هم‌چنین اگر از چسب‌های مقاومی برای این روش استفاده نشود، احتمال جدا شدن آن از سر بسیار زیاد است.

 

معایب روش مایکروپوینت:

روش نوظهور مایکروپوینت هم هرچند که روشی طبیعی‌تر به نسبت کلاه‌گیس و امثال آن است، اما روشی دائمی برای رفع معضل طاسی و کم‌پشتی موی سر نیست و ممکن است که گیره‌ها و چسب‌های استفاده‌شده در آن با حرکتی ناگهانی جدا بشوند. هم‌چنین برای تمدید مایکروپوینت ها باید هر دو سه ماه یک‌بار به پزشک متخصص مراجعه کرد.

 

در کل همه‌ی افرادی که با مشکل طاسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، باید بدانند که برای رفع آن، حتما باید به پزشک متخصص و کلینیک تخصصی مراجعه کرده و با مشورت با پزشک متخصص، بهترین روش‌ترمیم مو را با آگاهی تمام انتخاب کرده تا نتیجه‌ای مطلوب از آن دریافت کنند. کلینیک تخصصی هوپو با ارائه بهترین و جدیدترین خدمات ترمیمی مو سعی کرده تا مشکلات و معضلات طاسی و ریزش مو را بر طرف کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو