از چه ترکیباتی برای روشن شدن پوست صورت استفاده کنیم؟

از چه ترکیباتی برای روشن شدن پوست صورت استفاده کنیم؟


منبع: زیبامون

182

1399/6/27

15:27


برای اینکه رنگ پوست روشن و سفیدی داشته باشید میتونید از بهترین ترکیبات گیاهی و خانگی که در این بخش از زیبامون معرفی کردیم استفاده کنید!

از چه ترکیباتی برای روشن شدن پوست صورت استفاده کنیم؟

داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی سالم، شاداب، روشن و بی و عیب نقص یکی از خواسته‌های تمام افراد و به ویژه خانمهاست! اگرچه ممکنه همه خانمها در هنگام تولد، پوستی روشن و بی عیب و نقص نداشته باشند اما؛ ترکیبات طبیعی، گیاهی، لوسیون‌ها و کرم‌های بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین شرایط رو برای پوست خود فراهم کنید و از داشتن پوستی فوق العاده سالم، شاداب، باطراوت، روشن و درخشان لذت ببرید!

اگرچه پوست روشن و سفید هیچ ارجحیتی نسبت به پوست سبزه و تیره نداره اما با این حال بسیاری از افراد تمایل دارند که رنگ پوست خودشون رو روشن‌تر و شفاف‌تر کنند! اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و تمایل دارید با ترکیبات خانگی و گیاهی رنگ پوست خودتون رو روشن‌تر کنید، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با چند توصیه و درمان خانگی برای روشن شدن رنگ پوست آشنا بشید.

 

حتما بخوانید: آموزش درست کردن ماسک سفید کننده پوست

 

معرفی بهترین روغن روشن کننده پوست صورت

روغن‌های گیاهی و ضروری بسیار زیادی وجود دارند که نه تنها کمک می‌کنند تا شرایط پوستی خیلی عالی داشته باشید و مواد مغذی مورد نیاز پوست رو تامین می‌کنند، بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در سفید و روشن شدن رنگ پوست دارند! این روغنهای گیاهی، اگر به درستی انتخاب شوند، میتونن با حذف ملانین پوست، رنگدانه‌های اضافی و لکه‌های تیره پوست رو از بین ببرند و تاثیر خیلی خوبی در روشن شدن رنگ پوست داشته باشند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغنهای گیاهی برای روشن و سفید شدن رنگ پوست رو معرفی کردیم:

 

روغن آرگان، برای روشن شدن پوست

روغن آرگان یا روغن مراکشی که معمولا با عنوان طلای مایع شناخته شده هست رو میتونیم به عنوان بهترین روغن برای روشن شدن پوست معرفی کنیم. این روغن گیاهی، در کنار فواید بیشماری که برای پوست و مو داره، دارای خاصیت ضد پیری و ضد التهابی هست و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیره، نه تنها تاثیر خوبی در از بین بردن چین و چروک صورت داره، بلکه لکه‌های پوستی رو هم به خوبی محو میکنه و باعث روشن شدن رنگ پوست میشه.

روغن آرگان باعث پاکسازی پوست میشه، ملانین اضافی روی سطح پوست رو از بین میبره و درخشش و سفیدی فوق العاده‌ای رو برای پوست به همراه داره. فقط کافیه هر شب قبل از خواب، چند قطره از روغن آرگان رو بر روی تمام قسمتهای پوست صورت بمالید و صبح روز بعد، پوستتون رو شست و شو بدید.

 

روغن آرگان

 

سفید و روشن شدن پوست با روغن بادام

روغن بادام نه تنها یکی از انتخاب‌های عالی برای روشن شدن رنگ پوست هست بلکه به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مربوط به پوست زیر چشم هم شناخته شده است. این روغن طبیعی، با لایه برداری ملایم از سلولهای مرده سطح پوست، باعث تغذیه رسانی به پوست میشه و در نهایت ظاهری درخشان، روشن و شفاف رو برای پوست ایجاد میکنه.

 

روغن بادام

 

روغن چوب صندل، برای سفید شدن پوست

شما میتونید از روغن چوب صندل به عنوان تونر استفاده کنید؛ زیرا استفاده منظم از این روغن طبیعی تاثیر خیلی زیادی در روشن و سفید شدن پوست داره و باعث ریشه کن شدن لکه‌ها و جوش‌های سرسیاه از روی پوست صورت میشه. علاوه بر این روغن چوب صندل، یک درمان عالی برای خشکی پوست نیز هست. توصیه میشه هر شب قبل از خواب، پوست رو با روغن چوب صندل ماساژ بدید و از تاثیرات معجزه آسایی که در سفید شدن پوست داره، بهره مند بشید.

 

روغن چوب صندل

 

روشن شدن رنگ پوست با روغن کرچک

اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای کاهش جوش و آکنه از بین بردن آثار پیری پوست و مرطوب کننده برای پوست خود هستید، روغن کرچک میتونه انتخاب خیلی مناسبی براتون باشه. علاوه بر این، روغن کرچک در کاهش رنگدانه و ملانین پوست و همچنین از بین بردن روغن اضافی در منافذ پوستی هم بسیار موثره و با استفاده منظم از این روغن میتونید رنگ پوستتون رو چند درجه روشنتر کنید.

 

روغن کرچک

 

قویترین ماسک روشن کننده پوست

اگر تمایل دارید با ترکیبات ساده، در دسترس و خانگی، قویترین ماسک روشن کننده پوست رو درست کنید، حتما از دستور زیر استفاده کنید:

 

  • آرد گندم، سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی هست و از این جهت به عنوان یک ماده طبیعی دوستدار پوست شناخته شده هست و تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن عفونت داشته و جوش و اکنه رو به خوبی از بین میبره.

 

  • گلاب، یک راه حل عالی برای آبرسانی و جوانسازی پوست هست و درخشش فوق العاده‌ای رو برای پوست به وجود میاره.

 

  • ماست، خواص روشن کننده ماست هم برای تمام افراد واضح هست و زمانیکه در یک ماسک خانگی از ماست استفاده میشه، روشن و درخشان شدن پوست حتمی هست.

 

مقدار مساوی از آرد گندم، گلاب و ماست رو با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری و یکدستی برای این ترکیبات به وجود بیاد. این ماسک خانگی رو بر روی تمام قسمتهای پوست خود بمالید و اجازه بدید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید.

 

ماسک سفید کننده قوی

 

حتما بخوانید: کرم سفید کننده پوست خانگی بسازید به همراه طرز تهیه

 

سفید شدن پوست صورت با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین بر روی پوست صورت هم تاثیر خوبی در روشن و سفید شدن رنگ پوست داره. برای استفاده از این روش، باید مقداری جوش شیرین رو با آب یا گلاب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنه. سپس این خمیر رو به آرومی روی پوست بمالید و به مدت 2 دقیقه با ملایمت، پوست رو به شکل دایره‌ای ماساژ بدید. دقت داشته باشید که جوش شیرین خاصیت اسکرابی بسیار بالایی داره و اگر به شدت روی پوست مالش داده بشه، ممکنه باعث ایجاد خراشیدگی و قرمزی روی پوست بشه.

بعد از اینکار، پوست صورت رو با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید. برای اثربخشی بهتر و بیشتر میتونید هفته‌ای 3 بار از این روش استفاده کنید تا پوستی روشنتر و سفیدتر داشته باشید.

 

جوش شیرین

 

چگونه پوست سبزه را روشن کنیم

برای روشن و سفید شدن رنگ پوست سبزه میتونید از ترکیب جوش شیرین، آرد ذرت، زردچوبه، گلاب و آب لیمو استفاده کنید.

یک قاشق جوش شیرین، یک قاشق آرد ذرت و یک قاشق پودر زردچوبه رو درون یک ظرف مناسب بریزید و 4 قاشق گلاب و چند قطره آبلیمو به این ترکیب اضافه کنید. این مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید تا حالت خمیری و یکدست پیدا کنند و سپس یک لایه نازک از این ماسک صورت سفید کننده رو بر روی پوست صورت بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست خشک بشه و بعد صورتتون رو با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید. شما میتونید هفته‌ای یکبار از این ماسک خانگی استفاده کنید تا پوستتون به طور طبیعی روشن و سفید بشه.

 

ماسک صورت سفید کننده با زردچوبه و ارد ذرت

 

حتما بخوانید: سفید کردن پوست و رفع تیرگی آن با ماسک خانگی - ویدیو

 

ماسک سفید کننده صورت فوری

شما میتونید با استفاده مرتب از این ماسک سفید کننده، خیلی سریع و فوری، رنگ پوست روشنتر و سفید تر داشته باشید؛ فقط کافیه با استفاده از مقداری ژل آلوئه ورا، عسل و آب لیمو یک ماسک صورت خمیری و نرم درست کنید.

تمام ترکیبات به کار رفته در این ماسک سفید کننده صورت، دارای خاصیت روشن کنندگی بوده و به طور قابل توجهی به شما کمک میکنند تا رنگ پوستتون روشن و شفاف بشه. این ماسک صورت رو به طور یکنواخت روی پوست بمالید و اجازه بدید تا نیم ساعت روی پوست بمونه و بعد با آب ولرم بشویید.

اگر این ماسک صورت رو هر روز یا یک روز درمیان به طور مرتب و به مدت 3 تا 4 هفته استفاده کنید، رنگ پوستتون فوق العاده روشنتر، شفاف‌تر و سفیدتر خواهد شد.

 

الوئه ورا ابلیمو عسل

 

چگونه با زردچوبه خیلی سریع سفید شویم

زردچوبه یکی از بهترین ترکیبات خانگی برای سفید شدن سریع پوست هست که به راحتی در تمام آشپزخانه‌ها پیدا میشه و میتونید از تاثیرات جادویی که بر روی پوست داره، بهره مند بشید. زردچوبه از تولید ملانین جلوگیری میکنه و باعث میشه تا رنگ پوست شما فوق العاده بهتر و جذابتر بشه و علاوه بر این سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده هست و از این نظر هم برا حفظ سلامت پوست مفیده.

تنها کاری که شما باید انجام بدید این هست که یک قاشق پودر زردچوبه رو با 3 قاشق آبلیمو ترکیب کنید و به تمام قسمتهای صورت بمالید! بهتره این ماسک زردچوبه چیزی در حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب ولرم بشویید.

علاوه بر این شما میتونید یک قاشق زردچوبه رو با 2 قاشق ماست هم ترکیب کنید و به عنوان ماسک سفید کننده بر روی پوست خود بمالید و بعد از اینکه ماسک زردچوبه روی پوست خشک شد، پوستتون رو با آب ولرم بشویید.

پوست شما بعد از استفاده از این ماسک صورت ممکنه کمی زرد بشه! اما اصلا نگران نباشید زیرا خیلی سریع از بین میره و شما شاهد سفید و روشن شدن رنگ پوست خود خواهید بود. 

 

ماسک سفید کننده پوست با ماست وزردچوبه

 

حتما بخوانید: چگونه پوست دست و پا را سفید کنیم؟

 

سخن آخر

سفید شدن رنگ پوست با استفاده از ترکیبات گیاهی و خانگی نیاز به صبر و حوصله زیادی داره اما نتیجه‌ی استفاده از این ترکیبات بسیار طبیعی و دائمی هست و میتونن جز انتخابهای عالی به جای کرم یا پمادهای سفید کننده شیمیایی که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها به فروش میرسند، باشه. بهتره استفاده از این ماسکهای خانگی رو به یک روتین همیشگی برای خودتون تبدیل کنید تا به تدریج متوجه تغییراتی که در رنگ پوستتون ایجاد میکنند باشید و از داشتن پوستی با رنگ روشن، سفید، درخشان و طبیعی لذت ببرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو