آزمایش در منزل

منبع: نوداد

93

1399/6/27

15:33


افراد بیمار و مبتلا به بیماری های بالینی در صورت مراجعه به پزشک، ملزم به انجام آزمایش خواهند شد. نتایج آزمایش انجام شده به پزشک کمک می کند تا علت بیماری را شناسایی کرده و راه درمان را آغاز کند. مراجعه به آزمایشگاه برای بسیاری از افراد داری شرایط خاص مشکل است. انجام آزمایش در منزل ببرای این افراد راه حل بسیار مناسبی است. سالمندان، افراد معلول و افراد مبتلا به بیماری های خاص جزو مهمترین دسته های محتاج به خدمت آزمایش در منزل می باشند و یکی از جدیدترین انواع این آزمایشات، تست کرونا در منزل می باشد. با بهره گیری از این خدمت دیگر نیازی به حضور فرد در آزمایشگاه نیست.

مجموعه ی ارائه دهنده ی خدمت آزمایش در منزل، با ارسال نمونه-گیر ماهر، نمونه ی مورد نیاز را از فرد گرفته و در شرایط استاندارد آن را به آزمایشگاه تخصصی تحویل می دهد. آزمایشگاه نیز پس از انجام کارهای لازم، پاسخ آزمایش در منزل را در اختیار شما قرار می دهد.

آزمایش در منزل


انواع آزمایش در منزل

همان گونه که می دانیم، آزمایشات گوناگونی برای انواع افراد و بیماران تجویز می شود و ممکن است فردی برای خود درخواست انجام چکاپ کامل را داشته باشد. تمام آزمایشات موجود قابلیت انجام در محل حضور فرد را دارند. با توجه به اهمیت کار نمونه گیری، تعیین فرد نمونه گیر که برای نمونه گیری آزمایش در منزل در بالین فرد حاضر می شود نیز بر اساس نوع آزمایش انجام می شود. 

از جمله انواع آزمایشات پر کاربرد برای سالمندان و بیمارن آزمایشات قند خون، کلسترول و چربی و آزمایشات تخصصی است که به عنوان آزمایش در منزل قابل انجام است. با وجود تخصصی بودن این موضوع، افراد متخصص نمونه گیر مجموعه ی هوم کا در بهترین و دقیق ترین حالت ممکن این کار را انجام خواهند داد. آزمایش های بارداری و اعتیاد نیز جزو دیگر دسته های پرکاربرد انواع آزمایش در منزل هستند. 

مجموعه ی هوم کا به عنوان معدود مجموعه های ارائه دهنده ی خدمات آزمایش در منزل تاکنون وظیفه ی انجام آزمایشات عمومی و تخصصی بسیاری را برعهده گرفته است و این موضوع نشان دهنده ی رضایت کاربران استفاده کننده از خدمات هوم کا می-باشد. همراهی شما با هوم کا در این مسیر، موجب انجام دقیق آزمایشات و عدم حضور شما و عزیزانتان در محیط های آلوده می-شود. شما علاوه بر این می‌توانید از خدمات دیگر مجموعه هوم کا از جمله پانسمان در منزل ، واکسن آنفولانزا در منزل ، تزریقات در منزل و غیره بهره مند شوید.

اهداف انجام آزمایش در منزل

هر فردی می بایست در حفظ سلامتی خود کوشا باشد و سالیانه یا انجام آزمایش از سلامت خود اطمینان حاصل کند. افراد در حالت کلی برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مراجعه می کنند. علاوه بر انجام آزمایش در منزل به منظور اطمینان از سلامتی، خدمت آزمایش در منزل به افراد این امکان را می دهد تا بدون خروج از منزل از خدمات آزمایش استفاده کنند. با این کار از صرف هزینه های اضافی اجتناب کردید. حضور در محیط آزمایشگاه، اکنون به دلیل وجود ویروس کرونا برای بسیاری کاری پر ریسک و خطرناک محسوب می شود. خدمت آزمایش در منزل از حضور افراد پر خطر و حساس در محیط آلوده ی آزمایشگاه جلوگیری به عمل می-آورد. 

تمام افراد عادی نیز می توانند از خدمت آزمایش در منزل استفاده کنند اما توصیه ی ما استفاده ی سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های خاص و حتی کودکان از این خدمت است. کودکان در خانه راحت تر انجام آزمایش را قبول می کنند.

مجموعه ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از معدود مجموعه های ارائه کننده ی خدمت آزمایش در منزل می باشد. مراحل انجام آزمایش در این شیوه از حساسیت بالایی برخوردار است. حضور تیم متخصص در یک مجموعه، شرایط را برای انجام کارها و خدمات به صورت استاندارد فراهم می آورد. مجموعه ی هوم کا به عنوان یکی از مجموعه های متخصص و باتجربه، ارائه دهنده ی خدمات درمانی و پرستاری به هموطنان عزیز می باشد.

آزمایش در منزل


هزینه آزمایش در منزل

آزمایشات بسیاری قابلیت انجام در محل را دارند. فردی که برای نمونه گیری اعزام می شود، بنابر نوع آزمایش، نمونه گیری را انجام می دهد. برای انجام هرچه بهتر آزمایش در منزل نیاز است تا نمونه گیر با نحوه ی نمونه گیری استاندارد و دقیق آشنا باشد. در غیر این صورت نتیجه ی آزمایش تحت تاثیر قرار می-گیرد.

قیمت آزمایش در منزل با توجه به نوع آزمایش و مراحل انجام آن مشخص می شود. برخی آزمایشات که برای انجام آن ها نیاز به دستگاه و تجهیزات فوق تخصصی است، گران تر از بقیه آزمایش ها خواهند بود. اما در حالت کلی هزینه ی آزمایش در منزل طوری برنامه ریزی شده است که نیاز اغلب افراد نیازمند را رفع کرده و منطبق با درآمد خانواده ها می باشد.

مجموعه ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با توجه به تعرفه-های استاندارد عنوان شده از سوی نهادهای قانون گذار قیمت آزمایش در منزل را مشخص می کند. در این شرایط اغلب افراد نیازمند قادر به استفاده از این خدمت هستند. درمورد انجام آزمایشات تخصصی در محل نیز همین گونه می باشد و هزینه بر اساس قیمت های مصوب اعلام خواهد شد.

فواید آزمایش در منزل

با مقداری فکر به راه منزل تا آزمایشگاه و دردسرهای انتقال بیمار و سالمند در این راه، اولین فایده ی انجام آزمایش در منزل را درک می کنیم. دلیل دوم برای برتری این روش نسبت به حضور در آزمایشگاه، حضور افراد در یک محیط استریل نسبت به آزماشگاه به نام منزل است. علاوه بر این بیماران و سالمندان ممکن است با حضور در محیط های درمانی متحمل استرس بالایی شوند. بدون شک این استرس ناگهانی برای هر فردی منجر به انجام ترشحات در بدن و تغییر نتیجه ی آزمایش در منزل می شود. درحالی که این استرس یک اثر لحطه ای بر بدن دارد. لذا این آزمایش معیار خوبی برای نتیجه گیری در وضعیت فرد نیست. با بهره گیری از خدمت آزمایش در منزل، فرد بدون استرس آزمایش خود را انجام می دهد.

نمونه گیری برای انجام آزمایش در منزل می بایست با دقت بالایی انجام شود. فرد نمونه گیر بر اساس نوع آزمایش از افراد نمونه ی خونی تهیه می کند. تخصص و داشتن مهارت در خون گیری از ویژگی های مهم متخصصان نمونه گیری مجموعه ی خدمات درمانی هوم کا می باشد. وزارت بهداشت آئین نامه ها و دستورالعمل های نحوه نمونه گیری را در اختیار افراد متخصص این امر قرار می دهد. لذا برای انجام هرچه دقیق تر آزمایش در منزل نیاز است نمونه-گیر تخصص کافی را داشته باشد.

یکی از خدمات پر استفاده ی مجموعه ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا، آزمایش در منزل می باشد. مجموعه ی هوم کا با تکیه بر دانش و تخصص تیم خود، نهایت کیفیت در انجام خدمات را ضمانت می کند.

آزمایش در منزل


نکات آزمایش در منزل 

پس از انجام آشنایی اولیه و اطلاع از اهمیت آزمایش در منزل، نیاز است تا نکاتی را برای انجام این آزمایشات بررسی کنیم:

- در بسیاری از آزمایشات نیاز است تا فرد ناشتا باشد. 8 تا 12 ساعت پیش از انجام فرآیند آزمایش در منزل، از خوردن غذای چرب و سنگین و نوشیدنی های به جز آب خودداری فرمایید.

- 8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش از خوردن دارو خودداری کنید.

- استعمال دخانیات و سیگار پیش از انجام آزمایش در منزل ممنوع می باشد.

نکات گفته شده از جمله مهمترین نکاتی است که برای گرفتن دقیق ترین نتیجه از آزمایش در منزل لازم به انجام هستند.

البته نکات ذکر شده به صورت جزئی و دقیقتر در تماس تلفنی افراد متقاضی دریافت خدمات درمانی و پرستاری به آن ها توسط کارشناسان و متخصصان هوم کا گفته می شود.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو