محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای نسبت به خیانت برخی حکام منطقه به آرمان فلسطین واکنش نشان داد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


آنچه در منطقه و در نمایش‌های تلویزیونی و انتخاباتی در حال وقوع است، برای مردم جهان علی الخصوص امت اسلامی، جوانان عرب و مردم مظلوم فلسطین تازگی ندارد. بسیاری از دولت‌های منطقه سالهاست که دست‌های به خون آغشته ظالم صهیونیست را با اشتیاق فراوان می‌بوسند و بر صورت‌های رنجور و داغدیدۀ مردم مظلوم فلسطین چنگ می‌زنند. 

آنچه اتفاق افتاد صرفا روی کاغذ آوردن ننگ و زشتیِ سالها دشمنی حاکمان برخی کشورها با مردم فلسطین و آرمان قدس شریف بود، روابط آنها با دشمن صهیونیستی در همۀ زمان‌ها عادی و دوستانه بوده است و این صرفا داغ ننگی است که با لبخند رضایت بر پیشانی آنها کوبیده شده است. دشمن صهیونیست و آمریکای تروریست، این لباس ننگین و زشت را بر تن حاکمان واداده کرده‌اند و آنها را مقابل چشمان مسلمانان جهان در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌چرخاند تا همه مطمئن شوند که عاقبت دوستی با دشمنان خدا جز خفت و خواری و زبونی نیست. 

حکام عرب! مگر نشنیده‌اید که خداوند در خصوص دوستی با دشمنانی که مسلمانان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و آنها را می‌کشند چه فرموده است؟ «إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَیٰ إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» چه ظلمی از این آشکارتر و چه دشمنی از این خون‌ریزتر؟ 

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بارها بر این موضع تاکید کرده‌اند که هیچ راه حلی بدون مردم فلسطین وجود نخواهد داشت و این قاعده‌ای همیشگی و پابرجاست. فلسطین خون جاری در رگ جوانان مسلمان است؛ فلسطین پارۀ تن اسلام است؛ فلسطین شرافت و غیرت جوانان عرب سراسر منطقه است و آنکه به فلسطین ظلم می‌کند نه از اسلام بویی برده است نه از شرافت و غیرت و انسانیت.

یوم النکبة ثانی را رقم زدند و بدانند که از امروز رسماً شریک تمام جنایات‌های غاصبان جنایتکار صهیونیست هستند از بالفور تا یوم النکبة؛ از صبرا و شتیلا تا جنگ ۲۲ روزه. شما هیچگاه ایستادگی نکرده‌اید که حالا بخواهید تسلیم شوید. بدانید که انّ الله یُدافع عن الذین آمنوا. شکست دشمنان خدا قطعی است و پیروزی از آن مردان خداست. مردم فلسطین و امت اسلامی بدون هیچ شکی و طبق وعدۀ تخلف ناپذیر خداوند پیروز خواهند بود و شما دوزخیان زمین و آسمان‌ها هستید.