. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، نشریه فوربس در فهرست ۱۰ نفر از پردرآمدترین بازیکنان جهان فوتبال در سال ۲۰۲۰ که آن را هرساله منتشر می‌کند نوشت: این فهرست پس از آن نهایی شد که مسی بعد از هفته‌ها توانست با امضای قرارداد ۱۲۶ میلیون دلاری در جمع بازیکنان بارسلونا بماند و پس از آن نیز قرارداد ۱۱۷ میلیون دلاری رونالدو با باشگاه یوونتوس، او را در رتبه دوم قرار می‌دهد. از سوی دیگر نام کیلیان امباپه، ستاره نوظهور فرانسوی نیز با رقم قرارداد ۴۲ میلیون دلاری توجه شیفتگان فوتبال را به خود جلب کرده است تا این بازیکن نیز در رتبه چهارمین بازیکن پردرآمد جهان جای بگیرد و انتظار می‌رود درحالی‌که برای این فصل، رتبه سوم در اختیار نیمار قرار دارد، امباپه در فصل آتی جای او را بگیرد. در مجموع ۱۰ بازیکن پردرآمد فوتبال جهان طی فصل امسال قرار است روی هم رفته مبلغ ۵۷۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. ارزش این فهرست نسبت به فهرست سال ۲۰۱۹ فوربس با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده است. در ادامه این گزارش به ترتیب ۱۰ تن از پردرآمدترین بازیکنان حال حاضر جهان فوتبال معرفی می‌شوند.

لیونل مسی ۱۲۷ میلیون دلاری: پیش از آنکه مسی به باشگاه بارسلونا بپیوندد، این باشگاه اسپانیایی در طول ۱۰۵ سال توانست ۶۴ جام به دست بیاورد؛ اما از سال ۲۰۰۵ و با ورود مسی، تنها طی ۱۶ سال آبی‌واناری‌پوشان کاتالانی‌ توانستند ۳۴ جام مختلف کسب کنند تا نام مسی در میان بزرگان ورزش جهان حک شود و مجموع درآمد او در زندگی حرفه‌ای‌اش به یک میلیارد دلار برسد. امسال، مسی هفته‌ها جهان فوتبال را درگیر اختلافات خود با باشگاه کرد، اختلافی در مورد آخرین سال قراردادش با باشگاه. با این حال تا سال ۲۰۲۱ همه چشم‌ها دنبال مسی است تا مشخص شود که مقصد بعدی او پس از بارسلونا چه تیمی خواهد بود.

رونالدوی ۱۱۷ میلیون دلاری: کریستیانو رونالدو اکنون محبوب‌ترین ورزشکار کره خاکی با در اختیار داشتن ۴۵۷ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های مجازی است. او یک پای ثابت تصاویر تبلیغاتی برند پوشاک خود یعنی سی‌آر ۷ و نیز شامپو کلیر و شرکت نایکی است. او پس از علی‌ دایی، کاپیتان اسبق فوتبال ایران، دومین فوتبالیستی است که بیش از ۱۰۰ گل ملی را در کارنامه خود دارد.

نیمار ۱۰۶ میلیون دلاری: این مهاجم ۲۸ ساله برزیلی یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان حال‌حاضر فوتبال جهان است. او در سال ۲۰۱۷ قید بازی در کنار لیونل مسی را زد تا در پاری‌سن‌ژرمن توپ بزند. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای نگه داشتن نیمار در پاریس بیش از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه می‌کند. این هفته، نایک قرارداد تبلیغاتی خود را با نیمار پایان داد تا این بازیکن برزیلی به قرارداد جدیدی با برند پوما برسد.

امباپه ۴۲ میلیون دلاری: برای دومین سال پیاپی، امباپه موفق به دریافت کفش طلایی لیگ فرانسه شد. پاری‌سن‌ژرمن نیز بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را کسب کرد. امباپه وادار شده بود تا آغاز لیگ ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را به‌دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه بگذراند، این درحالی است که به گفته وکیلش، او هیچ نشانه‌ای از این بیماری نداشته است.

محمد صلاح ۳۷ میلیون دلاری: صلاح مصری توانسته در لیورپول و در جریان مسابقات هر فصل طی سه سال اخیر به رکود ۲۰ گل برسد. او به لیورپول کمک کرد که در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ نخستین عنوان قهرمانی‌اش در لیگ انگلیس را پس از ۳۰ سال به دست بیاورد. او در نخستین بازی فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نیز موفق به هت‌تریک شد. صلاح در ماه فوریه از سوی شرکت وودافون، اسپانسر خود به‌عنوان نماینده سازمان‌ملل در فراهم‌کردن تجهیزات آموزشی دیجیتال برای کودکان مصری انتخاب شد.

پل پوگبای ۳۴ میلیون دلاری: قرارداد کنونی پوگبا با منچستر یونایتد تابستان آتی به پایان خواهد رسید. ستاره فرانسوی در اوایل ماه آگوست با اعلام خبر پیوستن به باشگاه وردانسک در فضای مجازی، هواداران خود را حسابی ترساند. البته در نهایت مشخص شد که وردانسک وجود خارجی ندارد و یک باشگاه خیالی است. این شیرین‌کاری پوگبا در راستای معرفی فصل پنجم بازی کامپیوتری «ندای وظیفه» بود که اسپانسری پوگبا را عهده‌دار است. این بازیکن ۲۷ ساله فرانسوی همچنین در کمپین جدید نوشابه پپسی به همراه صلاح و مسی حضور یافته است.

آنتونی گریزمان ۳۳ میلیون دلاری: گریزمان فرانسوی در بارسلونا توپ می‌زند. او یکی از هواداران سرسخت باشگاه بسکتبال بروکلین نتس در لیگ ان‌بی‌ای آمریکا است و اغلب با پرواز به آمریکا خود را به تماشای بازی‌های این تیم می‌رساند و به‌طور مکرر نیز پست‌هایی را در حمایت از این تیم در فضای مجازی منتشر می‌کند.

گرت بیل ۲۹ میلیون دلاری: اختلاف بیل همچنان با زین‌الدین زیدان ادامه دارد و این بازیکن اکنون گران قیمت‌‌ترین نیمکت‌نشین جهان است. او تنها در دو بازی از ۱۱ مسابقه اخیر رئال مادرید در لالیگا وارد زمین شد. این بازیکن ولزی به بازی گلف علاقه فراوانی دارد.

رابرت لواندوفسکی ۲۸ میلیون دلاری: به‌دلیل پاندمی کرونا، مجله فرانس‌فوتبال تصمیم گرفت مراسم توپ طلا را برای سال ۲۰۲۰ لغو کند. گفته می‌شد لواندوفسکی، شانس اصلی این جایزه خواهد بود. این مهاجم لهستانی توانسته در فصل گذشته ۵۵ گل برای بایرن‌مونیخ به ثمر رساند. لواندوفسکی اکنون یکی از محبوب‌ترین بازیکنان جهان با ۴/ ۲ میلیون نفر دنبال‌کننده در تیک‌تاک است.

داوید دخه‌آ ۲۷ میلیون دلاری: این درآمد موجب شده است تا سنگربان منچستریونایتد، به گران‌قیمت‌ترین دروازه‌بان فوتبال جهان بدل شود. در ماه ژوئیه، او برای نهصدمین بار درون دروازه شیاطین سرخ قرار گرفت.

p32-03 copy