* اسم مربی ایرانی- آلمانی از زمان حضور موفقیت‌آمیزش روی نیمکت وردربرمن بر سر زبان‌ها افتاد. او یک دوره سرمربی موقت وردربرمن شد، عالی نتیجه گرفت، قراردادش را قطعی کردند و پس از مدتی به‌دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد. نوری که اخیرا یک دوره کوتاه سرمربی موقت هرتابرلین هم بود، از همان زمان برای ایرانیان تبدیل به یک چهره جذاب شد؛ آنقدر که حتی شب صعود تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۸، عادل فردوسی‌پور از او دعوت کرد در کنار کارلوس کی‌روش در برنامه‌اش حاضر شود. طبیعتا از همان زمان به‌طور گسترده شایعه حضور نوری روی نیمکت تیم‌های مختلف ایرانی مطرح شد. با این حال در شرایط فعلی که باشگاه‌های ایرانی قادر به جذب مربی خارجی نیستند، طبیعی است که گزینه الکس نوری، پررنگ‌تر از همیشه باشد.

* دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، استقلال و تراکتور دو تیم مهم ایرانی هستند که سرمربی فصل بعدشان مشخص نیست. در این میان اسم نوری بیشتر حول‌وحوش نیمکت آبی‌پوشان به گوش می‌رسد. دلیلش هم روشن است. مدیران استقلال کار بسیار دشواری برای بازگرداندن استراماچونی دارند و هیچ بعید نیست در صورت ناکامی در این پروژه، با خیز برای استخدام الکس نوری به نوعی هواداران‌شان را آرام کنند. استراماچونی سه‌شنبه‌شب با انتشار پیامی روی صفحه شخصی‌اش هرگونه مذاکره با باشگاه استقلال را تکذیب و از بازی با اسمش ابراز عصبانیت کرد.

*‌ بر خلاف استرا که هیچ پالس مثبتی نمی‌فرستد، الکس نوری اخیرا در مصاحبه‌ای از اینکه مدام گزینه حضور روی نیمکت تیم‌های مهم ایرانی می‌شود ابراز شادمانی کرده و گفته بود در صورت فراهم بودن شرایط حتما یکی از این پیشنهادها را خواهد پذیرفت. به این ترتیب احتمال حضور الکس نوری در سرزمین پدری بیش از هر زمان دیگری شده است.