مدل شومینه هیزمی با ۲۰ طراحی متفاوت و لاکچری

مدل شومینه هیزمی با ۲۰ طراحی متفاوت و لاکچری


منبع: دکوراسیون

666

1399/6/27

15:41


مدل شومینه هیزمی

شومینه هیزمی که به شومینه چوبی نیز معروف است یکی از قدیمی ترین انواع شومینه ها به شمار می رود و در این مدل شومینه از سوزاندن هیزم ها حرارت و گرما ایجاد می شود که این گرما تا حدی قابل کنترل نمی باشد و گرما فقط با افزودن هیزم امکان پذیر خواهد بود. 

مدل شومینه هیزمی شیک و زیبا

شومینه دارای انواع مدل های مختلفی نظیر شومینه سنگی و شومینه برقی و شومینه چوبی و … موجود می باشد و شما می توانید با توجه به نظر و سلیقه شخصی خود از بین آن ها شومینه با طرحی مناسب و کاربردی را برای اجراء در هر یک از بخش های مختلف منزل خود انتخاب نمایید.

شومینه هیزمی

طرح شومینه چوبی

شومینه چوبی همانطور که ذکر شد گرمای خود را از سوزاندن هیزم ها بدست می آورد و این مدل شومینه بیشتر در ویلاها دیده می شود همچنین این طرح شومینه دارای ظاهری زیبا است و می تواند به محیط اطراف خود گرما و صمیمیت زیادی را ببخشد. اگر تمایل دارید شومینه چوبی را در بخشی از ویلا یا منزل تان بسازید بهتر است مکانی را برای نگهداری هیزم ها در مجاورت شومینه در نظر بگیرید تا بتوانید برای سوخت شومینه به راحتی به هیزم دسترسی داشته باشید.

برای ساخت شومینه چوبی از متریال های مختلف نظیر آجر و کاشی و سرامیک و سنگ و گچ و فلزات رنگی استفاده می شود همچنین امروزه برای ساخت این طرح شومینه اغلب از ورقه های آهنی استفاده می شود که در این صورت مدل شومینه مدرن تر به نظر خواهد رسید همچنین سایر مدل های شومینه هرگز نمی توانند از نظر بو و زیبایی ظاهری و سوختن چوب با شومینه چوبی به رقابت بپردازند.

اجرای دکوراسیون داخلی

توجه داشته باشید که در زمان سوختن هیزم ها ممکن است از شومینه جرقه های آتش به بیرون پرتاب شوند از این رو بهتر است شما برای اطمینان از ایمنی بیشتر ، برای این مدل شومینه محافظ شیشه ای را طراحی کنید.

شومینه هیزمی

شومینه هیزمی زیبا

مدل شومینه چوبی

شومینه زیبا هیزمی

شومینه شیک هیزمی

شومینه شیک هیزمی

شومینه هیزمی

شومینه هیزمی زیبا

شومینه شیک هیزمی

شومینه چوبی علاوه بر این که دارای مزایای زیادی است دارای معایبی نیز می باشد و این معایب عبارتند از :

۱٫ هزینه نگهداری و تعمیر بالا

۲٫ ایجاد دود در فضا

۳٫ نیاز به تمیز کردن مداوم فضای اطراف شومینه است.

۴٫ خارج کردن خاکستر حاصل از سوختن چوب ها دشوار است.

۵٫ میزان گرمایی که این طرح شومینه ایجاد می کند نسبت به گرمای سایر شومینه ها کمتر می باشد زیرا قسمت زیادی از حرارت توسط دودکش به بیرون هدایت داده می شود.

شومینه شیک و خاص هیزمی

شومینه هیزمی

شومینه شیک هیزمی

شومینه زیبا هیزمی

شومینه چوبی

شومینه زیبا و جدید هیزمی

شومینه هیزمی

شومینه شیک هیزمی

مدل شومینه چوبی

در این مطلب توجه شما را به انواع طرح های شومینه هیزمی جلب کردیم که امیدواریم این طرح ها با سلیقه شما همراهان عزیز و همیشگی مطابقت و همخوانی داشته باشند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها شومینه ای با طراحی مناسب و کاربردی را انتخاب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو