چه سنی مناسب‌ترین زمان برای ارتودنسی است؟

45

1399/6/27

17:53


یک متخصص ارتودنسی به بیان نکاتی در خصوص بهترین سن برای انجام ارتودنسی پرداخت.

چه سنی مناسب‌ترین زمان برای ارتودنسی است؟

به گزارش بهداشت نیوز ،عبد الحمید ظفرقندی در خصوص بهترین سن برای انجام ارتودنسی گفت: ارتودنسی سن مشخصی ندارد چرا که مشکلات متفاوتی در دندان‌ها وجود دارد و بخشی از  مرتبی آن‌ها، مربوط به دندان است و تعدادی فکی و بخشی دیگر فکی دندانی است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه هر کدام از این موارد درمان‌های خاص خود را دارند، ادامه داد: بعضی از درمان‌ها باید قبل از اینکه فرد به بلوغ کامل برسد، انجام شود و بلوغ کامل درحوزه فک و صورت حدود ۱۰ سال برای دختران و ۱۲ سال برای پسران است.
 
این دندانپزشک کودکان بیان کرد: بعضی از اقدامات درمانی برای رفع نا هنجاری‌های فک و نا مرتبی دندان‌ها در سنین بالاتر هم انجام می‌شود و درمان‌های عادی ارتودنسی هیچ محدودیت سنی ندارد.
 
این متخصص ارتودنسی افزود: مراجعات ادواری حدودا هر ۶ ماه یک‌بار به مراکز دندانپزشکی در حد یک معاینه از سن ۸ سالگی به بعد توصیه می‌شود چراکه  این دوران، زمان بسیار خوبی برای بررسی درمان‌های ارتودنسی است.
 
وی با بیان اینکه برای مراجعه کودکان به دندانپزشکی نسخه دیگری تجویز می‌شود، اظهار کرد: برای تشخیص ارتودنسی از سنین ۷ یا ۸ سال به بالا مراجعه هر ۶ ماه یکبار به پزشک توصیه می‌شود که اگر درمانی لازم است قبل از تکمیل رشد روند آن آغاز شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو