ناراحتی های کلیه را با این نوع بادام برطرف کنید!

منبع: همگردی

56

1399/6/27

21:30


مجله دلتا/ بادام یکی از انواع آجیل هایی است که در ایران به وفور یافت می شود و خواص فوق العاده آن باعث شده که در لیست مواد مغذی و مفید قرار گیرد. میوه درخت بادام ابتدا دارای پوست سبز و نازک و پوشیده از کرک است که به آن چغاله بادام گفته می شود و پس از مدتی سفت و سخت شده و همان مغز بادام مورد مصرف است.

مغز بادام بر دو نوع است: شیرین و تلخ. مغز بادام شیرین، طعم ملایم و خوشمزه ای دارد و به سهولت از بادام تلخ تشخیص داده می شود. از کلیه قسمت های درخت بادام شیرین مانند شکوفه، برگ و میوه آن استفاده طبی شده، خواص بادام شیرین گسترده بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. درخت بادام تلخ از هر لحاظ شبیه به بادام شیرین بوده، با این تفاوت که مغز آن به علت داشتن ماده ای از نوع هتروزیدها تلخ مزه است. قسمت های مورد استفاده داروئی بادام تلخ، بیشتر مغز دانه گیاه و روغن حاصل از آن است.

روغن بادام تلخ چنانچه بصورت خوراکی مصرف گردد یکی از داروهای بسیار خوب برای دفع اخلاط چسبیده به دیواره دستگاه گوارش است و ضماد آن با مقداری سرکه به پیشانی و اطراف، سردردهای سرد مزاج را درمان می کند، همچنین ریختن روغن بادام تلخ در چشم قدرت بینایی را زیاد می کند.

خواص بادام تلخ (طبیعت و خواص درمانی)

مغز بادام تلخ از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است. برخی خواص دارویی بادام تلخ عبارتند از:

خوردن بادام تلخ همراه با عسل باعث پاکسازی کبد و طحال خواهد شد.

از خواص بادام تلخ برطرف کننده درد و ناراحتی های کلیه است، به این منظور بادام تلخ و شیره انگور را مخلوط کرده و بخورید، برای برای از بین بردن سنگ کلیه مفید است و برای درمان ناراحتی های کلیه و رفع درد آن، بادام تلخ را با نشاسته و نعناع مصرف نمایید.

استفاده از روغن بادام تلخ به دور چشم موجب تقویت بینایی خواهد شد.

پودر بادام تلخ و مخلوط آن با سرکه باعث تسکین سردرد خواهد شد.

کمک به درمان تنگی نفس، سرفه و ورم ریه از دیگر خواص بادام تلخ است.

مصرف بادام تلخ با عسل برای رفع قولنج مفید است .

ضماد ریشه درخت بادام تلخ برای درمان انواع دردها مفید است، همچنین از این ضماد، برای پاک کردن طحال، کلیه، و دفع کرم روده نیز استفاده می شود.

یکی از مهمترین خواص روغن بادام تلخ، خاصیت مسهلی آن است.

برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش می توان از روغن بادام تلخ استفاده نمود، به این منظور یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید .

از فواید بادام تلخ برای پوست، از بین بردن لک های صورت، کاهش چین و چروک، درمان زخم های کهنه و کاهش خارش است که به این منظور از ضماد بادام تلخ همراه با سرکه استفاده می شود.

از دیگر خواص بادام تلخ برای پوست، بهبود اگزما و ترک های پوستی است، به این منظور بایستی از بادام تلخ خمیری درست کرده و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما یا ترک پوستی است، استفاده شود، همچنین این خمیر برای رفع بوی بد پا و زیر بغل مفید است.

روغن بادام تلخ برای درمان سیاه سرفه مفید است.

مضرات بادام تلخ

چون بادام تلخ دارای ماده سمی اسید سیانیدریک است در مصرف آن باید نهایت دقت را بعمل آورد، همچنین اگر در زمان تهیه، روغن بادام تلخ تحت اثر آب قرار گیرد اسید سیانیدریک و آلدئیدبنزوئیک تولید می شود که سمی است، بنابراین بایستی دقت شود برای گرفتن روغن بادام تلخ، از آب استفاده نشود.

ناراحتی های کلیه را با این نوع بادام برطرف کنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو