علائم آپاندیس در نوزادان، چیست؟

منبع: نی نی بان

87

1399/6/27

23:15


آپاندیسیت در نوزادان نادر و تشخیص آن نیز دشوار است. در ابتدا، ممکن است شبیه آنفولانزای معده باشد. تب، استفراغ، درد شکم برخی از علائم آپاندیس در نوزادان است. آپاندکتومی یک درمان استاندارد برای آپاندیسیت است.
آیا کودک شما بد خلق است؟ آیا متوجه التهاب در سمت راست شکم می شوید؟ خوب، اگر متوجه باشید، ممکن است کودک درد معده داشته باشد. اما اگر درد معده بیش از یک روز شدت بگیرد یا دوام بیاورد، می تواند نشانه ای از آپاندیسیت در نوزاد باشد. کودکان بزرگتر به راحتی می توانند علائم برجسته درد شکم را توصیف کنند. 

آپاندیسیت چیست؟
آپاندیسیت التهاب عفونت آپاندیس است. آپاندیس زائده ای کوچک و انگشتی شکل است که درست در بالای روده بزرگ قرار دارد. التهاب هنگامی اتفاق می افتد که باکتری ها توسط غدد لنفاوی بزرگ یا مدفوع سفت که سبب مسدود شدن دهانه مجرای آپاندیس می شود در آپاندیس مسدود می شود. پس از آلوده شدن، لازم است آپاندیسیت را در آورید تا از ترکیدن یا گسترش آن در شکم جلوگیری شود. آپاندیسیت یکی از شایع ترین دلایل جراحی شکم است. افرادی که سابقه خانوادگی آپاندیسیت دارند بیشتر مستعد ابتلا به آپاندیس هستند و مردان نسبت به زنان بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند. اوج سن بروز آپاندیسیت بین 10 تا 30 سال است. اما خبر خوب این است که تعداد موارد آپاندیسیت در حال کاهش است. به این دلیل است که مردم اکنون غذاهای پر فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود نسبت به گذشته قرار می دهند.

آپاندیسیت در نوزادان
آپاندیسیت در نوزادان نادر و تشخیص آن نیز دشوار است. در ابتدا، ممکن است شبیه آنفولانزای معده باشد. اگر به نوزاد خود مشکوک هستید که آپاندیسیت دارد, ابتدا باید بیماری هیرشپرونگ را در او تشخیص دهید.

علل آپاندیسیت در نوزادان
مشخص کردن علت ایجاد آپاندیسیت دشوار است. پزشکان بر سر علت ایجاد آن تقسیم بندی می شوند. ممکن است که آپاندیس با مدفوع و باکتری ها مسدود شود. مخاط تولید شده توسط آپاندیس می تواند ضخیم شود و انسداد ایجاد کند. باکتری های داخل آن می توانند تکثیر و باعث بروز آپاندیسیت شوند.

علائم آپاندیس در نوزادان
در صورت مشاهده هر یک از این علائم آپاندیسیت نوزاد، فوراً با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید:
تب
استفراغ
از دست دادن اشتها
حالت تهوع
درد شکم
اسهال
شکم کودک به لمس شما حساس خواهد بود.

تشخیص آپاندیسیت در نوزادان
علائم آپاندیسیت مشابه با سنگ کلیه، عفونت مجرای ادراری و ذات الریه است. پس این برای پزشکان یک چالش خواهد بود که آن را تشخیص دهند. پزشک متخصص اطفال به شما خواهد گفت که آیا باید کودک خود را به اورژانس بیاورید یا خیر. در بیمارستان ممکن است پزشک برای تعیین علت دقیق، سونوگرافی، رادیوگرافی یا سی تی اسکن انجام دهد. این روش های بدون درد به او کمک می کند تا تصویر بهتری از زائده کودک شما داشته باشد. او همچنین ممکن است آزمایش خون و آزمایش ادرار را انجام دهد تا مطمئن شود که عفونت مجاری ادراری مسبب علائم کودک شما نیست. او همچنین با یک جراح که تصمیم می گیرد فرزند شما به جراحی نیاز دارد یا نه، مشورت خواهد کرد.

درمان آپاندیسیت در نوزادان
آپاندکتومی یک درمان استاندارد برای آپاندیسیت است. جراح ممکن است برش را در شکم ایجاد کند یا ممکن است از یک وسیله جراحی برای ایجاد شکاف کوچک استفاده کند. آپاندکتومی کودک شما را مجبور به ماندن 2 تا 3 روز در بیمارستان می کند. قبل و بعد از عمل جراحی، آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی از بروز عوارض جلوگیری کرده و خطر عفونت را کاهش می‌دهند. در صورت لزوم، پزشک ممکن است مسکن هم تجویز کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو