دست و پنجه نرم کردن مراکش با بحرانی بی سابقه

منبع: همگردی

52

1399/6/28

09:31


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دست و پنجه نرم کردن مراکش با بحرانی بی سابقه مشاهده می گردد.

داستان چیست؟

میدان جامع الفنا مراکش تقریبا به اندازه اجراکنندگان فنون و مهارتهای سرگرم کننده مختلف این شهر برای برخی از گردشگران مشهور است، اما با اجرای محدودیتها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری که این شهر به شدت به آن وابسته است، متوقف شد.

بشیر که یک پیش خدمت با دو دهه تجربه کار در یکی از رستورانهای این شهر است، درحالیکه در فضای خالی رستوران ایستاده می گوید: «پیشتر برای اینکه بتوانید یک میز در رستوران داشته باشید، باید ساعتها منتظر می ماندید.»

محمد بصیر، همسایه او که یک آبمیوه فروش است، درباره آینده نگران است. بصیر که منتظر مشتری هایی است که نخواهند آمد، می گوید: «این نخستین باری است که جامع الفنا را تا این حد ساکت و خالی می بینم. این موضوع مرا غمگین می کند.»

جامع الفنا که معمولا مملو از مردم است، حالا خالی و متروک و بدون گروه موسیقی، فروشندگان سوغاتی و پیشگوهاست.

مراکش در اواسط مارس وضعیت اضطراری سلامت اعلام کرد و مرزهایش را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.

این کشور که در شمال آفریقا قرار دارد، با 35 میلیون ساکن، بیش از 86600 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا و بیش از 1500 مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس را به ثبت رسانده است.

پس از آنکه محدودیتهای اولیه ویروس کرونا در کشور مراکش کاهش یافت، شهروندان این کشور امیدوار بودند گردشگری داخلی بتواند تاحدی خسارتهای بوجود آمده را کاهش دهد، اما اعلام ناگهانی محدودیتهای جدید از جمله قرنطینه مراکش و هفت شهر دیگر امید برای احیای گردشگری را نابود کرد.

جلیل ادریسی که یک آژانس مسافرتی 45 ساله را اداره می کند با اشاره به اینکه بازگشت به شرایط پیشین بسیار دشوار خواهد بود و کسب و کار او ویران شده، بیان می کند: «ما پیش از این با بحرانهای بسیاری مواجه شده بودیم، اما هیچ یک چنین ابعادی نداشتند.»

در فضای مجازی با استفاده از هشتگ «مراکش درحال خفه شدن است» درخواستهایی برای نجات این شهر دیده می شود، اما بسیاری از مردم نگران بحران ویروس کرونا و بیمارانی که به آن مبتلا شده اند، هستند.

پیش بینی های رسمی نشان می دهند ویروس کرونا می تواند کشور را با بدترین بحران اقتصادی از سال 1996 تاکنون مواجه کند.

دست و پنجه نرم کردن مراکش با بحرانی بی سابقه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو