توسعه گردشگری روستاها منجر به جذب سرمایه می شود

منبع: همگردی

107

1399/6/28

14:02


ایسنا/ براساس سخنان رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، توسعه گردشگری روستاها منجر به جذب سرمایه می شود.

قضیه چیست؟

سیدجلیل میرمحمدی با اشاره به تاثیر رونق گردشگری در توسعه روستاها، اظهار کرد: اگر بتوانیم روستاها را به معنای واقعی کلمه، توسعه بدهیم در وهله اول شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

وی افزود: بعضا جوانان روستایی به علت نداشتن شغل از روستای خود به شهرها مهاجرت کرده و عمدتا زندگی زیرزمینی و مشاغل خدماتی را برمی گزینند اما توسعه روستاها می تواند این مهاجرت را معکوس کند.

رییس مجمع نمایندگان استان در ادامه افزایش و اشتیاق سرمایه گذاری در روستاها را از مزیت های توسعه گردشگری روستایی برشمرد و گفت: علاوه بر تاثیر مثبت رونق گردشگری روستایی بر حفظ ظرفیت های روستاها، این مهم می تواند منجر به شکوفایی پتانسیل های روستا در حوزه هایی جز گردشگری شود و حتی گردشگران را راغب به سرمایه گذاری در سایر بخش ها کند.

میرمحمدی که معتقد است بهترین راهکار برای رونق گردشگری روستایی، برگزاری جلسات مشترک با دهیاران، بخشداران و فرمانداران است، در این باره خاطرنشان کرد: این موضوع باید در مورد روستاهای دارای پتانسیل های گردشگری با هدف شناسایی نقاط قوت روستا و پای کار آوردن مدیران به منظور صدور مجوزهای لازم برای اخذ تسهیلات از بانک ها در قالب تدوین مصوبات، هرچه زودتر دنبال شود.

توسعه گردشگری روستاها منجر به جذب سرمایه می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو