کرونا بخش‌هایی از یک فروشگاه زنجیره‌ای را در سمنان تعطیل کرد

54

1399/6/28

15:02


کرونا بخش‌هایی از یک فروشگاه زنجیره‌ای را در سمنان تعطیل کرد

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ابتلای ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در ادامه بازرسی‌های سرزده تا ساعت ۲۲ پنجشنبه تایید و بخش‌هایی از آن تعطیل شد.

به گزارش سلامت نیوز، قاسم شریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله باکرونا بر حسب وظیفه ذاتی و حساس خود، بازرسی از مراکز عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها را به صورت مداوم و مستمر و ۲۴ ساعته به انجام رساندند.

وی بیان کرد: در این راستا با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان سمنان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اتاق اصناف، همچنان، موظف به بازرسی میدانی روزانه و مستمر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان هستند.

شریفی اضافه کرد: در ادامه سلسله بازرسی‌های انجام شده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان و بر اساس اعلام نتایج آزمایشات انجام شده از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیرهای ، ساعت ۲۲ پنجشنبه مشخص شد که متاسفانه ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای مبتلا به کرونا بودند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: بر این اساس اقدامات چند جانبه‌ مورد نیاز به انجام رسید.

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت سلامت اقشار مختلف جامعه و نیز کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اعلام می‌شود در صورت ثابت شدن کوتاهی از سوی هر یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مخفی نگه داشتن بیماری کارکنان، به طور قطع سنگین‌ترین مجازات‌ها، پس از گزارش این کمیته، از طریق مراکز ذی صلاح اعمال می‌شود.

شریفی همچنین با قدردانی از مردم و رسانه‌ها در اطلاع رسانی و اعلام گزارش‌های خبری مبنی بر تخلفات بهداشت واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد مشکوک، موضوع را سریعا به مراجع نظارتی و بهداشتی استان سمنان اطلاع داده و اطمینان داشته باشند که علاوه بر محفوظ ماندن اطلاعات مردمی، نسبت به انجام بازرسی و برخورد با متخلفان با سرعت و حساسیت، اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تاکید کرد: اتاق اصناف، معاونت بازرسی سازمان صمت و همچنین علوم پزشکی، همچنان موظفند پیگیری‌های دوره‌ای در مدت زمان های کوتاه‌تر، از همه اصناف، به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو