آموزش ساده برای ریست کردن مودم های تی پی لینک، دی لینک و زایکس

آموزش ساده برای ریست کردن مودم های تی پی لینک، دی لینک و زایکس


منبع: آرگا

145

1399/6/28

15:05


ریست کردن مودم مراحلی دارد که باید آن را به ترتیب انجام بدهید و مودم خود را به حالت کارخانه باز گردانید. در این مطلب ما را همراهی کنید تا تفاوت ریبوت کردن و ریست کردن را برایتان مطرح کنیم.

آموزش ساده برای ریست کردن مودم های تی پی لینک، دی لینک و زایکس

اعمال ریست بر روی مودم یکی از کار هایی می باشد که می توانید برای افزایش سرعت اینترنت و رفع بسیاری از مشکل ها برای مودم خود انجام بدهید. اگر راه های آن را نمی دانید در ادامه این مطلب روش این کار را برای شما بیان کرده ایم.

ریست کردن مودم

آموزش ریست کردن مودم

اگر مودم شما هم مشکل دارد و نمی توانید از سرعت بالای آن استفاده کنید پیشنهاد می کنیم تا آن را ریست کنید و از سرعت بالای آن لذت ببرید. ریست کردن این دستگاه ها آسان می باشد و شما می توانید به راحتی آن ها را ریست کنید. در ادامه ریست کردن چند مدل مختلف را برای شما بیان می کنیم. بیش تر مودم ها در پشت خود دکمه ای دارند که شما باید برای اعمال تغییرات ریست آن را چند ثانیه نگهدارید تا تغییرات اعمال شوند. برای فشار دادن این دکمه نیاز به یک شیء ظریف دارید و بهتر است بدانید که طراحی  این دکمه برای جلوگیری از ریست های تصادفی ایجاد شده است.

نکته : در نظر داشته باشید که دکمه ریست برای بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد و زمانی که این تغییر را بر روی مودم اعمال می کنید باید توجه داشته باشید که تمام داده های شما پاک می شوند و شما نمی توانید بار دیگر از آن داده های قبلی استفاده کنید.

مراحل ریست کردن

برای اعمال ریست روی مودم ها باید مراحل را به ترتیب انجام بدهید.

  1.  دکمه ریست را روی دستگاه پیدا کنید و حدودا ۱۰تا ۲۰ ثانیه آن را نگهدارید.
  2. زمانی که چراغ های مودم شما روشن می شود بهتر است این دکمه را رها کنید.
  3. برای سبز شدن چراغ ها باید ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید.
  4. بعد از ۵ دقیقه باید بتوانید به اینترنت متصل شوید.
  5. می توانید دوباره تمام تنظیمات مودم خود را تنظیم کنید.

نکته : ریست کردن مودم می تواند مشکلات باز های آنلاین، خطای مسیر یابی و سرعت کم اینترنت را از بین ببرد.

ریست مودم TP_link چگونه است؟

ریست کردن مودم TP_link

برای ریست کردن مودم ها دو روش وجود دارد که این دو روش عبارت اند از :

  1. راه معمولی و کاربردی همه مودم ها
  2. استفاده از برنامه های مبتنی بر وب روتر مودم ADSL

نکته : اگر روتر مودم دارید کافی است به management بروید و در آن جا restore default  را بزنید و restore default setting  را انتخاب کنید و منتظر ریست شدن باشید. این نوع ریست شدن حدودا ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ریست شدن مودم D_link

ریست کردن برای موارد دیگری همچون فراموشی رمز عبور نیز استفاده می شود و زمانی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید از این کار استفاده کنید. بعد از اعمال تغییرات ریست  می توانید بار دیگر رمز عبور را تنظیم کرده و سعی کنید آن را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نشود. مودم D_link مانند مودم قبلی ریست می شود و باید همان مراحل کلی که برای مودم ها می باشد را انجام بدهید.

ریست مودم زایکسل

این مودم نیز دارای دکمه ای برای ریست شدن می باشد و شما برای این که از این دکمه استفاده کنید باید از یک شیء نوک تیز بهره بگیرید. این شیء می تواند سوزن،‌ سنجاق و یا گیره کاغذ باشد. بعد از این که مودم را ریست کردید ۱۰ دقیقه باید منتظر بمانید تا تغییرات اعمال شوند و شما بتوانید از مودم خود استفاده کنید.

ریبوت کردن مودم چگونه است؟

ریست کردن یا ریبوت کردن ؟

البته بهتر است قبل از این که تصمیم به ریست کردن بگیرید سعی کنید با ریبوت کردن مشکل دستگاه خود را از بین ببرید و در صورتی که نتوانستید این کار را انجام بدهید می توانید از ریست کردن استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که ریست کردن برای فراموشی رمز عبور هم استفاده می شود ولی شما نمی توانید از ریبوت کردن برای رفع این مشکل استفاده کنید. مراحل ریبوت کردن عبارت است از :

  1. کابل برق را از مودم جدا کنید و مطمن شوید که تمام چراغ های مودم شما خاموش شده است.
  2. کابل برق را دوباره بعد از ۱۰ دقیقه به مودم وصل کنید و منتظر بمانید.
  3. صبر کنید تا چراغ های مودم کاملا سبز شود و این کار ۳ تا ۵ دقیقه زمان می برد.
  4. می توانید بعد از ۵ دقیقه به اینترنت متصل شوید.

نکته : باید بدانید که با ریبوت کردن داده ها و تنظیمات و داده های دستگاه شما از بین نمی رود و می توانید بار دیگر از آن ها استفاده کنید.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه دانش و فناوری،‌ روش های جلوگیری از امواج وای فای و افزایش سرعت وای فای را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو