عامل شهادت مأمور پلیس، پایِ میز محاکمه

منبع: برترین ها

49

1399/6/29

07:32


عامل به‌شهادت‌رساندن مأمور پلیس که حین تعقیب و گریر دست به جنایت زده بود، به صورت ویژه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

روزنامه شرق: عامل به‌شهادت‌رساندن مأمور پلیس که حین تعقیب و گریر دست به جنایت زده بود، به صورت ویژه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در آخرین روزهای مرداد سال جاری مأموران پلیس برای تعقیب یک سارق سابقه‌دار دست به کار شدند. گروهبان یکم حامد ضابط نیز در این عملیات حضور داشت و توانست سارق را شناسایی کند. او به همراه همکارش ‏ستوان‌یکم محسن حسینی عملیات تعقیب و گریز را آغاز کردند اما این مأموریت به بهای جانش تمام شد.

مرد سارق، برای ‏فرار، آنها را زیر چرخ‌های خودروی خود زیر گرفت اما در نهایت موفق به فرار نشد و بازداشت شد.
بر اساس مدارک موجود در پرونده گروهبان یکم ضابط به همراه ستوان‌یکم حسینی از سرکلانتری چهارم تهران در طرح مبارزه مواد مخدر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش در محله خاک‌سفید تهران گشت‌زنی را آغاز کردند.

آن دو شب حادثه با موتورسیکلت خیابان‌ها و کوچه‌های محله خاک‌سفید را جست‌وجو می‌کردند و دو نفر دیگر از همکارانشان نیز با ‏موتورسیکلتی دیگر، همراه آنان بودند. در این میان گروهبان حامد ضابط یک سارق سابقه‌دار را دید و او را شناخت.

این سارق سابقه‌دار با خودروی پراید در خیابان در حال تردد بود. پلیس به دلیل سابقه‌داربودن این فرد به او ‏دستور ایست داد اما راننده به محض اینکه متوجه مأموران شد سرعتش را زیاد و فرار کرد. به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. مأموران که به دلیل فرار مجرم سابقه‌دار به او بیش از قبل مظنون شده بودند به تعقیب متهم ادامه دادند تا ‏اینکه سارق حرفه‌ای پشت چراغ قرمز گرفتار شد و خودرویی مقابل او راهش را سد کرد.

مرد مظنون که راهی برای فرار نداشت، هنگامی ‌که مأموران قصد داشتند از موتورسیکلت پیاده شوند تا او را بازداشت کنند، ناگهان دنده‌عقب گرفت و با خودرو از روی ‏موتورسیکلت رد شد؛ این‌گونه بود که گروهبان یکم ضابط و ستوان‌یکم ‏حسینی زیر چرخ‌های این خودرو ماندند. دو مأمور دیگر که شاهد این صحنه بودند بلافاصله سد راه راننده شدند و در نهایت او را دستگیر کردند.

از سویی بلافاصله از اورژانس درخواست کمک شد و مأموران به بیمارستان تهرانپارس منتقل شدند تا اینکه خبر رسید گروهبان ضابط به علت ‏شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به این ترتیب سارق سابقه‌دار این بار به اتهام قتل عمدی مورد بازجویی قرار گرفت.

او گفت: من و خانواده‌ام ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور هستیم. من به شیشه اعتیاد دارم و با خودرو مسافرکشی می‌کنم. آن شب در آمل سه مسافر را سوار کردم و به شرق تهران آوردم. همان‌جا حشیش و شیشه کشیدم تا خوابم بپرد و بتوانم دوباره راهی شمال شوم. سوار ماشین بودم که دو موتورسیکلت گشت پلیس به من مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

مواد مصرف کرده بودم و وسایل مصرف مواد مخدر هم همراهم داشتم. به همین دلیل ترسیدم و فرار کردم. من شش سابقه کیفری به خاطر حمل و نگهداری مواد مخدر و سرقت دارم و به همین خاطر بارها زندانی شده‌ام. آخرین بار به خاطر سرقت هفت میلیون تومان سه سال به زندان افتادم و چون دختر 13ساله‌ای دارم نمی‌خواستم دوباره به زندان بیفتم و از دیدن او محروم شوم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: من ناخواسته و فقط برای فرار دو مأمور پلیس را زیر گرفتم و اصلا فکر نمی‌کردم فرار من با دنده‌عقب موجب کشته‌شدن یکی از مأموران شود. من واقعا پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. در آخرین دفاعی که متهم در مرحله دادسرا انجام داد یک بار دیگر گفت به عمد مرتکب قتل نشده است، با این حال اولیای ‌دم برای او درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. به این ترتیب کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم به‌زودی و به‌صورت ویژه پای میز محاکمه می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو