شکار ماهی با استفاده از آتش!! + عکس

منبع: سیمرغ

44

1399/6/29

08:01


شکار ماهی با استفاده از آتش!! + عکس

در یک روش سنتی ماهی‌گیری در تایوان، ماهی‌گیران از آتش برای در دام انداختن ساردین‌ها استفاده می‌کنند

ماهیگیری به کمک آتش

برای هزاران سال است که ماهی‌گیران تایوانی ساردین‌ها را با استفاده از یک تکه چوب شعله‌ور که بر روی باله قایق نصب می‌شود، صید می‌کنند. ماهی‌های ساردین به نوری که آتش از خودش به وجود می‌آورد، جذب می‌شوند و برای رسیدن به آن به بالا می‌پرند، در این حال است که ماهی‌گیرها دست به کار می‌شوند و با تورهای خودشان آن‌ها را شکار می‌کنند.


شکار ماهی با آتش 1

شکار ماهی با آتش 1

 

ماهی‌گیری با آتش کار بسیار مسحور کننده‌ای است، قایق‌هایی که چوب‌های بامبو را به سولفوریک آغشته کرده‌اند، در شب میان آب‌ها راه می‌افتند، با روشن شدن آتش، این ساردین‌ها هستند که بالا و پایین می‌پرند، هزاردان ساردین که می‌خواهند خودشان را به نور برسانند ولی تنها تور ماهیگیری نصیب‌شان می‌شود.


شکار ماهی با آتش 2

شکار ماهی با آتش 2

 

فصل صید ساردین تنها سه ماه است، از ماه می تا جولای (نیمه اردیبهشت تا نیمه مرداد) و در این مدت دولت تایوان به کمک ماهی‌گیرها سعی دارد این روش سنتی را زنده نگه دارد، اما به نظر می‌رسد جوان‌ها چندان علاقه‌ای به این کار نداشته باشند و روش نوین را که در مدت زمان کمتر مقدار بیشتری ماهی صید می‌کند را بیشتر می‌پسندند.

به همین دلیل کسانی‌که امروز از این روش استفاده می‌کنند، ۶۰ سال دارند و به نظر می‌رسد بعد از آن‌ها دیگر کسی باقی نماند که این راه را ادامه دهد، این موضوع هم به این دلیل است که سرعت رشد جمعیت در جهان باعث شده تقاضا بالا برود و حجم ماهی‌های صید شده هم باید افزایش پیدا می‌کرد که باعث شد این روش سنتی که دردسرهای خودش را هم دارد، کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو