در این دیدار که در شصتمین سالگرد تاسیس اوپک انجام شد، طرفین درباره چشم انداز تحولات حوزه انرژی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

این دیدار درحالی انجام شد که «آژانس بین‌المللی انرژی» (IEA) به تازگی اعلام کرده با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از بخش‌های دنیا و افزایش دورکاری، تقاضای جهانی نفت در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

این نهاد مستقر در فرانسه پیش‌بینی کرد که تا پایان ۲۰۲۰ میلادی تقاضای روزانه نفت به طور میانگین ۲۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد و به ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

آژانس بین‌المللی انرژی تاثیر محدودیت‌های ضدکرونایی بر کاهش حمل و نقل، افزایش دورکاری و بحران اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس را از عوامل اصلی کاهش تقاضای جهانی برای نفت معرفی کرده است.

در همین حال، اوپک نیز دوشنبه پیش در گزارشی پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی از ۹.۵ میلیون بشکه به ۹۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده، پیش تر با مدیرکل آژانس، مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد و مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) دیدار و گفت‌وگو کرده است.