ترشح بخیه سزارین، چرا به وجود آمده؟

منبع: نی نی بان

65

1399/6/29

09:42


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
من حدود دو هفته میشه که سزارین شدم. ده روز که از جراحی گذشته بود متوجه ترشح مایع شفاف زرد رنگ و کمی خون از بخیه هام شدم فکر کردم عفونت هست انا وقتی به پزشکم مراجعه کردم گفتند شما هیچ کدوم از علایم عفونت رو ندارین و این مایع سروزی هست که ترشح میشه نه عفونت. بهم گفتن احتیاجی نیست که آنتی بیوتیک بخورم فقط زخم رو تمیز و خشک نگه دارم و با گاز ترشحات رو پاک کنم. الان علاوه بر اینکه از دوطرف بخیه ها سروز ترشح میشه قسمت وسط بخیه هم مایع زیر پوست جمع شده ،البته میزانش زیاد و شدید نیست یک مقدار کم،اما من خیلی نگرانم پزشکم میگه تو بیخود حساسی. سوالم این هست که چه مدت این ترشحات طبیعی هست و تا کی ادامه داره؟هیچ دارویی نیست که باعث بهبود سریع تر بشه؟مثلا یه داروی ضدالتهابی؟ و سوال دیگم این هست که علت این مشکل چیه و چه توجیهی براش وجود داره؟آیا پزشک بد بخیه زده یا به نخیه بخیه حسابت داده یا چیز دیگه؟؟
ممنونم
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز این حالات کاملا به علت جراحی به خصوص جراحی سزارین است، چون مادر پس از عمل به علت رسیدگی به نوزاد و نشستن طولانی جهت شیردهی نمیتواند مدت طولانی درازکش بماند و استراحت کافی ندارد، به صورت طبیعی این اتفاق رخ میدهد.
فقط شستشوی منظم روزانه با آب و شامپو بچه، خشک کردن با سشوار، جلوگیری از افتادن شکم روی زخم و حتی المقدور دراز کشیدن بیشتر به رفع آن کمک میکند. گاهی بهبود تا 40 روز به طول می‌انجامد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو