معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی هشترود

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی هشترود


منبع: آرگا

90

1399/6/29

10:06


دیدنی های هشترود شامل جاذبه های مهمی از بناهای تاریخی و چشم اندازهای طبیعی در این شهر است این شهر یکی از زیبایی های مهم در استان آذربایجان شرقی است که به دلیل آب و هوای بسیار مناسب خود مقصد گردشگری بسیار مهمی در این استان است. آشنایی با جاذبه های توریستی این شهر در این بخش می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار دهد.

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی هشترود

هشترود یکی از شهرهای بسیار زیبا و پر جاذبه در استان آذربایجان شرقی است سفر به این شهر زیبا می تواند جذابیت های توریستی بسیار زیادی برای گردشگران داشته باشد مناظر بسیار زیبایی که در این شهر به چشم می خورند می تواند توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب نماید و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است. این شهر در برخی از مناطق حاصلخیزی بسیار بالایی دارد و از این رو می تواند مکان بسیار مناسبی برای کشاورزی باشد این منطقه در کشت غلات بسیار با اهمیت و بخش مهمی از غلات ایران را تامین می نماید. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه های توریستی مختلف خود می تواند مورد توجه گردشگران زیادی باشد از مهم ترین جاذبه های این شهر نیز می توان به تالاب یانیق اشاره نمود این تالاب می تواند یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی با چشم اندازهای ویژه  و دیدنی های مهم در این شهر برای گردشگران و علاقه مندان باشد این شهر به دلیل جذابیت های فرهنگی و تاریخی خود نیز بسیار مورد توجه است. بازدید از این شهر زیبا می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق زیبا در استان آذربایجان شرقی آشنا کند و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیارتان قرار دهد و شما علاقه مندان در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های گردشگری و دیدنی های هشترود آشنا شوید.

دیدنی های مهم هشترود

هشترود منطقه ای پر جاذبه در خطه آذربایجان شرقی است منطقه ای که دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می نماید این شهر دارای فرهنگ ویژه ای است و همچنان سنت هایی را در خود جای داده است که با وجود آن جذابیت بیشتری برای گردشگران فراهم شده است.

 

روستای آتش بیگ:

این روستا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در منطقه هشترود است روستای با وجود جاذبه های بسیار بکر و دیدنی این روستای قدیمی می تواند یکی از جاذبه های تاریخی در این شهرستان باشد جالب است بدانید که قدمت ساخت این روستا به دوران زرتشتیان باز می گردد این روستا در زمان زرتشتیان محل مناسبی برای ساخت آتشکده ها بوده است. از دیگر جذابیت های این روستا می توان به رودخانه قرانقو و جبیند اشاره نمود این روستا بسیار حاصلخیز است. کشاورزی شغل و پیشه مردمان این منطقه است که در سال های اخیر نیز رونق بسیار زیادی داشته است از دیگر زیبایی های این روستا می توان به مناظر طبیعی و چشم اندازهای بسیار ویژه آن اشاره نمود. مردمان این منطقه بسیار خون گرم هستند و از فرهنگ و آداب و رسوم ویژه ای برخوردار می باشند.

زیبایی های هشترود

تالاب یانیق:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و زیبا در نقاط مختلفی از این شهر هستید می توانید به سراغ تالاب زیبای یانیق بروید این تالاب از جمله مکان های دیدنی مهم در این شهرستان است و دارای بخش های مختلفی است چشم انداز زیبا و بکری که می توانید در این تالاب مشاهده کنید آن را به یکی از دیدنی های هشترود تبدیل کرده است. یانیق بزرگ و یانیق کوچک از بخش های مختلفی در این شهر است فاصله این دو بخش با یکدیگر ۱۵۰۰ متر است و دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است. این تالاب بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین می کند و برای آبیاری های زمین ها استفاده می شود گونه های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه نیز از سوی دیگر دارای جذابیت هستند. درخت بید و نی از گونه های درختی زیبایی هستند که می توانید مشاهده کنید این تالاب ماهی ندارد و زیستگاه مهمی برای اردک ها است.

دیدنی های هشترود

رودخانه آیدوغموش چای:

این رودخانه در شمار جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبا در این منطقه محسوب می شود رودخانه ای شناخته شده در این شهر که دارای جذابیت های طبیعی بی شماری برای گردشگران است این رود با وجود اینکه از مسیر روستاهای مختلفی می گذرد دارای جذابیت های بیشتری است در این مسیر می توانید از روستاهایی همانند بابونه، حیدرآباد، قزلجه و … بازدید کنید که دارای چشم اندازهای زیبایی هستند. گذر این رود از میان این روستاها موجب شده تا بخش مهمی از آب های این مناطق تامین شود و درای خاکی حاصلخیز باشند. این رودخانه در شهر میانه واقع شده است و هر دو این رودها نیز به رودخانه قزل اوزن می ریزند. برای گردشگران این امکان وجود دارد تا از سواحل زیبای این منطقه بازدید کنند و گردش و پیک نیک های خود را در این منطقه برگزار نمایند.

ارتفاعات هشترود

شهر میانه:

این شهر یکی دیگر از دیدنی های زیبا در هشترود است شهری زیبا که در نزدیکی هشترود واقع شده است و یکی از شهرهای مهم استان است این شهر به عنوان چهارمین شهر در استان شناخته می شود آب و هوای مطبوع و معتدلی که در این شهر حاکم است موجب شده تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف این استان به این شهر سفر کنند. همچنین به دلیل ویژگی های توریستی مهمی که در این شهر وجود دارد می توان گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

شهر هشترود

آشنایی با جاذبه های توریستی و دیدنی های مهم شهر هشترود اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این شهر در اختیار شما گردشگران قرار می دهد این شهر زیبا به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود شناخته شده است همچنین دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار ویژه ای می باشد. این شهر یکی از مکان های دیدنی آذربایجان شرقی است که نه تنها از این استان بلکه از نقاط مختلف دیگر ایران نیز گردشگر جذب می کند و می تواند جالب توجه شما نیز باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو