با پارک جنگلی هلومسر آمل بیشتر آشنا شوید

منبع: تاپ تراول

253

1399/6/29

10:43


لیدوما تریپ

پارک جنگلی هلومسر

در این مقاله از معرفی جاذبه های دیدنی شمال شما را با پارک جنگلی هلومسر که یکی از جاهای دیدنی آمل بشمار می رود آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال دیدنی های شمال و یا مکانی برای طبیعت گردی میگردید در ادامه با مجله سفر تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این پارک جنگلی در شهر آمل بیشتر آشنا شوید

مختصری درباره آمل بدانید :

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع پایتخت برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره کرد.

پارک جنگلی هلومسر

پارک جنگلی هلومسر آمل در ابتدای ورودی جاده آمل به امام زاده عبدالله واقع شده است. پارک جنگلی هلومسر آمل با ۶۷ هکتار وسعت یکی از بزرگ ترین پارک های تفریحی و گردشگری مازندران است. ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این پارک در قالب چند مرحله در حال اجرا است. مرحله نخست این پارک ۶۷ هکتاری در قالب ۲۷ هکتار با ایجاد سرویس های بهداشتی، نصب آلاچیق ها، سطل های جمع آوری زباله، کافی شاپ، نمازخانه و وسایل بازی کودکان رونق گرفت. پارک جنگلی هلومسر آمل به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است.


مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو