آشنایی با انواع گل آپارتمانی مناسب برای خانه

منبع: نوداد

144

1399/6/29

10:48


گل آپارتمانی نوعی گیاه است که در فضای بسنه مثل خانه ها، اداره جات و... نگهداری می شود. یکی از فواید وجود گل آپارتمانی در خانه یا هر فضای بسته ی دیگر این است که شادابی و سر زندگی به فضای داخلی می بخشد.

معمولا افرادی که خرید گیاه آپارتمانی انجام می دهند هدفشان این است که تزییناتی به منزل خود بدهند و یا تاثیرات مثبت روانشناسانه ایجاد کنند و یا هوای داخلی تازه نگه دارند و موارد دیگر.

گل و گیاه


اغلب خانم های محترم به اینکه در خانه ی خود گل آپارتمانی نگه دارند بسیار علاقه مند هستند. این خانم های عزیز بهتر است با گلهای آپارتمانی مناسب، برای محل های مختلف خانه خود بیشتر آشنا شوند تا بتوانند بهترین خرید گیاه آپارتمانی را داشته باشند و از آن به بهترین شکل ممکن نگهداری کنند. در ادامه این مطلب با گل آپارتمانی مناسب برای منز بیشتر آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

 گیاه آپارتمانی مناسب برای حمام

یکی از محل های موجود در خانه ها حمام است. حمام فضای مرطوبی دارد و اکثر حمام های موجود در آپارتمان ها فاقد پنجره و نور می باشند. بنابراین اگر قرار است خرید گیاه آپارتمانی برای حمام خود داشته باشید، باید گلی را انتخاب کنید که با زطوبت سازگاری داشته باشند و برای رشد گیاهان به کمترین نور نیاز داشته باشد. شما می توانید برای اینکه در حمام به گیاهان خود نور بدهید از لامپ های مخصوص رشد گیاهان استفاده کنید.

از جمله گیاهان مناسب برای نگهداری در حمام:

در ادامه قصد داریم شما را با برخی از گیاهانی که در حمام رشد می کنند و با رطوبت و تاریکی آن سازگار هستند، آشنا کنیم.

نخل راپیس:

یکی از گیاهانی که مناسب برای حمام می باشد و با رطوبت و تاریکی آن سازگار است، نخل راپیس می باشد. ویژگی مهم این گیاه این است که آمونیاک موجود در هوا را از بین می برد.

گل و گیاه


آگلونما یا گل همیشه سبز چینی:

یکی دیگر از گیاهان زیبایی که در محیطی مثل حمام سازگار است، آگلونما یا گل همیشه سبز چینی می باشد. ویژگی مهم این گیاه این است که فرمالدئید موجود در هوا را از بین می برد.

پیچک اروپایی:

یکی دیگر از گل های مناسب حمام، پیچک اروپایی می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی این گیاه این است که بیشتر از هر گیاه دیگر دی اکسید کربن را جذب می کند. بنابراین در هنگام خرید گیاه آپارتمانی به این گیاه توجه کنید.

 گل مناسب آپارتمان برای اتاق خواب

یکی از موارد یکه در طول شبانه روز انسان را کلافه می کند این است که در شب خواب ـنها بهم بریزید. تلاش برای خوابیدن در شب بسیار کلافه کننده است. اگر درشب بی خواب شوید انرژی و بهره وری و حس و حا انسان ها را کمتر می کند و تقریبا زندگی روز بعد را مختل می کند.

یکی از مواردی موجب کم خوابی در شب می شود کیفبیت بد هوای داخل خانه می باشد که ممکن است ناشی از آلودگی و دیگر ذرات معلق باشد. این آلودگی ها بر تنفس انسان ها تاثیر می گذارد و خواب راحت شب را غیر ممکن می کند و انسان ها را از این موضوع کلافه می کند. شما می توانید با خرید گیاه آپارتمانی این مشکل را حل کنید.

گیاهان آپارتمانی زینت دهنده منازل شما

امروزه در اکثر آپارتمان ها انواع ‌‌گیاه آپارتمانی زیبا به چشم می خورد. مردم همیشه به دنبال راهی برای کسب آرامش به خصوص در منازل خود هستند. استفاده از گیاه آپارتمانی در منزل علاوه بر ایجاد حس آرامش باعث زیبایی و سلامت بودن محیط منزل می شود. گیاهان منجر به کاهش استرس و افسردگی و همینطور تصفیه هوا و پاک سازی آن می شود. وجود گیاه آپارتمانی به خصوص برای افرادی که مشکلات تنفسی و بیماری های دیگر دارند بسیار ضروری و مفید است.

چرا باید در آپارتمان خود از گیاه آپارتمانی استفاده کنیم؟

 شاید از خود بپرسید دلیل استفاده عده ای از مردم از گیاهان و گل ها در منازل و آپارتمان های خود چیست. برای پاسخ به این سؤال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که انسان ها هم مانند سایر موجودات برخاسته از طبیعت هستند و همواره به دنبال راهی برای رفتن به طبیعت و مکان های طبیعی و فضای سبز هستند به دلیل اینکه این راه سبب می شود که آرامش روحی بیشتری کسب کنند و از استرس های روزانه افراد می کاهد. به دلیل اینکه همه افراد امکان حضور مکرر در طبیعت را ندارند پس از گل مناسب آپارتمان برای رفع نیاز خود استفاده می کنند.

گل و گیاه


چه گیاهانی گیاه مناسب آپارتمان هستند؟

افراد معمولا در آپارتمان ها و خانه ها از گیاهانی استفاده می کنند که سازگاری بیشتری با فضای داخل خانه داشته باشد. بنابراین باید از گل مناسب آپارتمان استفاده کرد. به علاوه از گیاهان زینتی خاصی می توان برای تزئین و زیبایی خانه استفاده کرد. گیاهانی مانند گل داوودی، فیکوس، گل عنکبوتی، گل لیلی صلح، بامبو، گیاه مار، آلوئه ورا و ... گیاهان مناسبی برای نگهداری در محیط آپارتمان هستند و به عنوان گل مناسب آپارتمان از آن ها یاد می شود.

فواید گیاهان آپارتمانی:

• سلامت روح و روان

• ایجاد آرامش در منزل

• کاهش استرس

• رفع خستگی های ناشی از مشاغل روزمره

• تزئین و زینت خانه

• پاکسازی هوا

 تاثیر ابعاد حمام در انتخاب نوع گیاهان

پیش از اینکه بخواهید برای حمام یا سرویس بهداشتی منزل خود خرید گل آپارتمانی انچام دهید، بهتر است به اندازه آنها دقت کنید. یکی از مواردی که برای رشد گیاهان نیاز است فضا می باشد. اگر فضای پیرامون گیاه کوچک باشد نمی توانید بیش اندازه آنها را هرس کنید.

اگر شما از حمامی با ابعاد کوچک برخوردار هستید، بهتر است از گل آپارتمانی کوچک تر استفاده کنید و همین طور اگر ابعاد حمام شما به شکل مستطیل و باریک می باشد، بهتر است در هنگام خرید گیاه آپارتمانی، گیاهی را انتخاب کنید که رشد عرضی کمتری داشته باشد و به صورت طولی رشد می کند.

گیاهان آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟

گیاه مناسب آپارتمان ویژگی ها و شرایط نگهداری مخصوص خود را دارد. آبیاری این گیاهان برای هر گیاهی منحصر به فرد است و بستگی به شرایط خاک، میزان خشکی، برگ های آن دارد. میزان نوری که باید به آن بتابد متفاوت مثلا کاکتوس نور کمتری از سایر گیاهان آپارتمانی دریافت می کند. ممکن است گیاهانی نور ملایم لازم داشته باشند و گیاهان دیگر نور شدید بطلبند. به علاوه گیاهان آپارتمانی از نظر خاک، تکثیر و تغذیه متفاوت هستند. این نکاتی است که حتما برای سفارش گل و گیاه باید به آن ها توجه داشته باشید.

برای سفارش گل و گیاه مورد نظر به کجا مراجعه کنیم؟

شما می توانید برای سفارش گل و گیاه مورد نظر خود به فروشگاه های گل فروشی که هم به صورت حضوری و آنلاین و اینترنتی در خدمت شما هستند مراجعه کنید. اگر به گل فروشی مراجعه کنید می توانید از نزدیک گیاهان مخصوص آپارتمان را مشاهده کنید و سفارش گل بدهید. از مزایای خرید اینترنتی گیاه و سفارش گل به صورت اینترنتی این است که دیگر لازم نیست به فروشگاه حضوری مراجعه کنید و در وقت خود صرفه جویی می کنید. همچنین شما میتوانید از آشنایی با فواید نگهداری گل و گیاه مناسب برای آپارتمان بدانید. همینطور از طریق سفارش آنلاین اطلاعات بیشتری با جزئیات در مورد انواع گل و گیاه آپارتمانی کسب کنید و با خیال راحت سفارش دهید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های گیاهان اپارتمانی و شرایط خرید آنلاین و اینترنتی به وب سایت ما مراجعه کنید. اطلاعات کامل در مورد هر نوع گونه گیاه و قیمت آن به طور کامل در سایت درج شده است. بهتر است با مطالعه و آگاهی مناسب و در نظر گرفتن شرایط منزل خود و گیاه متناسب با دکوراسیون آن به سفارش گل و گیاه مورد نظر خود بپردازید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو