عزم جزم تلویزیون برای تولید سریال شهدا

منبع: دوستان

100

1399/6/29

11:15


کاوه خداشناس نقش شهید شهریاری و هادی حجازی‌فر نقش شهید باکری را ایفا خواهند کرد.

 

عزم جزم تلویزیون برای تولید سریال شهدا

در سال‌های گذشته هر از گاهی خبر ساخت سریالی درباره زندگی شخصیت‌هایی مانند شهید چمران، شهید مطهری و شهید متوسلیان منتشر شده، اما این سریال‌ها به دلایل مختلفی به مرحله تولید نرسیده‌اند. اکنون تلویزیون تصمیمات جدیدی برای ساخت سریال‌هایی درباره شهید باکری، شهید مجید شهریاری و شهید ابراهیم هادی دارد. از میان این سه مجموعه، سریال مربوط به شهید شهریاری به مرحله تصویربرداری رسیده است.

 

کاوه خداشناس در نقش شهید شهریاری
سریال «آن وقت صبح» به کارگردانی حسین تبریزی، مهم‌ترین مقطع زندگی شهید شهریاری، یک سال پیش از شهادت تا روز ترور او را روایت خواهد کرد. مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای، در ۴۴ سالگی به شهادت رسید و با توجه به مقطعی که سریال به تصویر خواهد کشید، شاهد ۴۳ سالگی این شخصیت خواهیم بود. کاوه خداشناس چهار سال از شهید شهریاری کوچک تر است، بنابراین از نظر سنی، تفاوت زیادی میان این بازیگر و شهید وجود ندارد، از نظر فیزیک و چهره هم تفاوت غریبی میان او و شهید دیده نمی‌شود. خداشناس بیشتر با سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود و تا به حال نقش اصلی اثر شاخص و مهمی را بازی نکرده است. ایفای نقش یک شخصیت مهم که مردم از او پیش‌زمینه‌ای در ذهن دارند، فرصت خوبی برای خداشناس خواهد بود. تبریزی هم در مقام کارگردان، فیلم یا سریال مهمی در کارنامه ندارد. مجموعه کمدی «موچین» و فیلم توقیفی «سلام علیکم حاج‌آقا»، آخرین ساخته‌های او هستند.

 

هادی حجازی‌فر راوی و بازیگر شهید باکری
هادی حجازی‌فر که کارش را در سینما با بازی در نقش شهید احمد متوسلیان آغاز کرد، قصد دارد در اولین تجربه کارگردانی خود، سریال شهید باکری را جلوی دوربین ببرد. این مجموعه اکنون در مرحله تحقیق و نگارش است و طبق گفته حجازی‌فر این سریال درباره لشکر ۳۱ و تمرکز اصلی آن روی دو شخصیت مهدی و حمید باکری است. هنوز بازیگران سریال اعلام نشده‌اند اما گفته شده است حجازی‌فر نقش شهید مهدی باکری را ایفا خواهد کرد. این بازیگر سابقه بازی در نقش رزمنده و شهید در آثاری مانند «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «رد خون» و «به وقت شام» دارد و در این فیلم‌ها حضور موفقی هم داشته، بنابراین برای ایفای این نقش گزینه مناسبی است. حجازی‌فر در پنج سالی که از ورود رسمی‌اش به سینما می‌گذرد در چند فیلم مهم بازی کرده است و می‌توان گفت کارنامه نسبتا قابل دفاعی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو