بیوگرافی مسعود فروتن و نگاهی به سابقه فعالیت های هنری وی

بیوگرافی مسعود فروتن و نگاهی به سابقه فعالیت های هنری وی


منبع: آرگا

139

1399/6/29

11:39


در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی مسعود فروتن بازیگر، مجری، کارگردان و نویسنده معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندشما علاقمندان قرار بگیرد.

بیوگرافی مسعود فروتن و نگاهی به سابقه فعالیت های هنری وی

مسعود فروتن هنرپیشه، نویسنده، کارگردان و مجری با استعداد و موفق تئاتر،سینما، تلویزیون و رادیو ایرانی می باشد. این هنرمند فعالیت حرفه ای خود را در عرصه بازیگری از سال ۱۳۵۴ در سن ۳۰ سالگی با تله تئاتر «استعمال دخانیات ممنوع» با کارگردانی خسرو شجاع زاده و با نویسندگی علی نصیریان آغاز نمود و تاکنون در این عرصه فعالیت دارد. خوب است بدانید که  وی دایی امیر علی نبویان بازیگر کشورمان می باشد و همچنین وی با محمدرضا فروتن هیچ نسبت فامیلی ندارد. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه مسعود فروتن همراه با کارنامه هنری و تصاویر جذاب وی آشنا شوید.

 بیوگرافی و عکس های مسعود فروتن

مسعود فروتن کارگردان، بازیگر، مجری و نویسنده سرشناس و دوست داشتنی سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۲ اسفند ماه سال ۱۳۲۴ که هم اکنون وی ۷۵ سال سن دارد و در شهر آمل چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته کارگردانی از دانشکده دراماتیک می باشد.

زندگینامه خواندنی مسعود فروتن

این بازیگر در یک خانواده پر جمعیت ۶ نفره به دنیا آمده است که پدر و مادرش نیز علاقه شدیدی به مطالعه داشتند. مسعود در مدرسه در تئاتر ها و مراسم های مختلف شرکت می کرد و زمانی که به سن ۱۹ سالگی رسید به عنوان سپاه دانش به روستایی منتقل شد که در آنجا گاهی برای خود می نوشت و مطالعه می کرد. او همزمان با تحصیلات در تلویزیون فعالیت داشت. همچنین ایشان در دانشگاه هنر های دراماتیک رشته سینما را انتخاب کرد و با خانم بنی اعتماد و آقای محمد صالح علا همکاری می کرد.

بیوگرافی مسعود فروتن + عکس های شخصی

عکس های شخصی و جدید مسعود فروتن

شناخت بیشتر با بیوگرافی مسعود فروتن

عکس مسعود فروتن بازیگر و کارگردان معروف ایرانی

بیوگرافی مسعود فروتن + عکس

عکس دونفره مسعود فروتن در کنار سروش صحت

زندگینامه جامع مسعود فروتن

فعالیت حرفه ای ایشان در زمینه کارگردانی تلویزیون در تئاتر از دانشگاه هنر های دراماتیک شروع شد که آقای رکن الدین خسروی و آقای سمندریان در آنجا تدریس می کردند. سپس بعد از مدتی آقای رکن الدین خسروی به فروتن پیشنهاد داد که به عنوان کارگردان تلویزیون همکاری کند.

شرح حال جالب و زیبا مسعود فروتن

عکس و زندگینامه مسعود فروتن

زندگینامه مسعود فروتن و همسرش

عکس زیبا مسعود فروتن در یک جشنواره فجر

بیوگرافی مسعود فروتن همراه با تصاویر

در ادامه بیوگرافی مسعود فروتن آمده که ایشان بیش از چهار دهه است که در سینما و تلویزیون فعالیت دارد و در کارنامه بازیگری اش حدود ۳۵۰ تله تئاتر و چندین فیلم و سریال به نمایش گذاشته است. او نویسنده کتاب های همچون ” از سر دلتنگی” در سال ۱۳۸۲، ” در کوچه پس کوچه (های کودکی در سال ۱۳۸۳، ” ناتمام”در سال ۱۳۸۹ می باشد. فروتن از سال ۱۳۹۱ در سن ۶۷ سالگی به عنوان مجری تلویزیون -و رادیو مشغول شد که از آثار درخشان ایشان می توان به برنامه مستند شفا و یادگاری از تلویزیون و بخش شبانگاهی از رادیو پیام اشاره نمود. همچنین ایشان در ضبط کنسرت های اساتیدی همچون سالار عقیلی، محمدرضا شجریان، علیرضا قربانی، سهراب پور ناظری و .. دیده شده است.

بیوگرافی مسعود فروتن و همسرش

مسعود فروتن در کنار مجید مظفری و اکرم محمدی

زندگینامه جذاب مسعود فروتن

از سریال های درخشان مسعود فروتن می توان به سریال “پدر” با کارگردانی بهرنگ توفیقی و “دلدادگان” با کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۷ اشاره نمود. از بازیگران سریال پدر می توان به ریحانه پارسا، مجید مشیری، کاوه خداشناس، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، الهام طهموری، آزاده صمدی و … اشاره نمود.

زندگینامه جالب مسعود فروتن

عکس جالب مسعود فروتن در کنار علی ضیاء در برنامه فرمول یک

زندگینامه جالب و خواندنی مسعود فروتن

آلبوم دیدنی و شیک مسعود فروتن

شرح حال خواندنی مسعود فروتن

ازدواج و همسر مسعود فروتن

مسعود فروتن چندین سال پیش با خانم سیمین هاشمی که در آن زمان یکی گویندگان و مجری های تلویزیونی کشورمان بوده ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دختری به نام تورنگ می باشد که اکنون در آمریکا زندگی می کند. ولی متاسفانه بعد از مهاجرت تورنگ به خارج از کشور این زوج از یکدیگر طلاق گرفتند.

بیوگرافی مسعود فروتن + تصاویر شخصی

مسعود فروتن به همراه پوری بنایی

شرح حال زیبا مسعود فروتن

مسعود فروتن و خواهر زاده اش امیرعلی نبویان

بیوگرافی مسعود فروتن + تصاویر

گالری شخصی و جدید مسعود فروتن

تاریخچه زندگی مسعود فروتن و همسرش

بیوگرافی مسعود فروتن + کارنامه هنری

فیلم های سینمایی مسعود فروتن 

۳۶۰ درجه با کارگردانی سام قریبان در سال ۱۳۹۳

فیلم های تلویزیونی مسعود فروتن 

مستند شفا ( راوی و مجری ۱۳۹۸-۱۳۹۷)، پدر ( بازیگر ۱۳۹۷)، دلدادگان ( بازیگر ۱۳۹۷)، مسایقه سرآشپز بزرگ ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۹۰-۱۳۹۱)، تله تئاتر هویت ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۹)، تله تئاتر امپراتور کشتار (کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۹)، تله تئاتر ( منم اومدم)، تله تئاتر عشق و نیستی ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۸)، تله تئاتر خانم سوئیج عجیب ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۸)، تله تئاتر شایعه (کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۸)، همه بچه های من ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۸)، تله تئاتر آدم خوابش می گیره ( کارگردان تلویزیونی ۱۳۸۷)، تله ‌تئاتر خرده جنایت ‌های زن و شوهری ( ۱۳۸۷)، تله‌ تئاتر ملودی شهر بارانی (۱۳۸۷)، تله ‌تئاتر آرامش از نوعی دیگر (۱۳۸۶)، تله ‌تئاتر افسانه‌های جاودان ایران ( ۱۳۸۶)، تله‌ تئاتر مهمانی درندگان (۱۳۸۶)، تله ‌تئاتر کشمشی زیر آفتاب (۱۳۸۵)، تله ‌تئاتر استاد معمار (۱۳۸۵)، تله ‌تئاتر آخرین مروارید (۱۳۸۴)، تله‌ تئاتر خاموشی دریا (۱۳۸۴)، یه کم اونورتر ( ۱۳۸۳)، قصه شب سینما ( ۱۳۷۵)، خورشید برخاک (۱۳۷۲)، جشن بزرگ کودکان ( ۱۳۷۱)، آقای نی (۱۳۷۰)، بخش چهار جراحی (۱۳۶۷)، تله ‌تئاتر قلب من کوهساران (۱۳۶۷)، تله‌ تئاتر گل یاس (۱۳۶۴)، آیینه (۱۳۶۴)، افسانه سلطان و شیان ( ۱۳۶۳)، ماه پنهان است (۱۳۶۲)، تله ‌تئاتر آخرین پایگاه بیلی (۱۳۶۱)، مثل آباد (۱۳۶۰)، تله ‌تئاتر آفتاب‌پرست ( ۱۳۵۹)، بمب (۱۳۵۹)، لوبیای سحر آمیز (۱۳۵۹)، موسیقی اصیل ایرانی ( ۱۳۵۷)، تله‌ تئاتر استعمال دخانیات ممنوع (۱۳۵۴)

کتاب و رمان های مسعو فروتن 

«در کوچه پس کوچه‌های کودکی» (۱۳۸۳)، «از سر دلتنگی» (۱۳۸۲)، «ناتمام» (۱۳۸۹)، «یک مرد، یک شب» (۱۳۹۴)

تاریخچه زندگی مسعود فروتن

عکس جدید مسعود فروتن با لباس محلی

شرح زندگی مسعود فروتن

بهنوش بختیاری و مسعود فروتن

شرح زندگی جالب مسعود فروتن

امیدواریم از خواندن بیوگرافی مسعود فروتن بازیگر، کارگردان، نویسنده و مجری سرشناس کشورمان همراه با تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو