حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی کرد: همان طور که پیش‌بینی کرده بودیم اقدام نابجای آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و انگشت آمریکا به ماشه مکانیسم ماشه نمی‌رسد.

وی درباره نامه سه کشور اروپایی نیز گفت: آبروی اروپایی‌ها در گرو این کار بود، آن‌ها در حالی عضو برجام هستند که آمریکا از این توافق خارج شد و اگر می‌خواستند با آمریکا همراهی کنند هم استقلال آن‌ها و هم استقلال شورای امنیت زیر سوال می‌رفت لذا پیش‌بینی می‌شد که تروئیکای اروپایی با آمریکا همراهی نکنند.

این نماینده مجلس با اشاره به مخالفت روسیه و چین با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه گفت: این اتفاق بار دیگر شکست سیاسی آمریکا در شورای امنیت را نشان می‌دهد و جلوه‌ای از انزوای آمریکاست در حالی که آمریکا می‌خواست ایران را منزوی کند اما خودش شکست خورد.

میرتاج الدینی ادامه داد: ترامپ از جهات مختلف مورد تهاجم است، در داخل از مسائل اقتصادی گرفته تا مسائل حوزه بهداشت و سلامت که آمریکا بیشترین تلفات را داشته تا انزوای بین‌المللی این کشور.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا در ماجرای مکانیسم ماشه هم به دنبال کاربرد داخلی این موضوع خصوصا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود اما از این جهت هم شکست خورد.