579 هزار تُن آلودگی هوا در ریه تهرانی‌ها

63

1399/6/29

17:57


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: خودروهای سواری سالانه 579 هزار تُن آلودگی وارد ریه تهرانی‌ها می‌کنند.

579 هزار تُن آلودگی هوا در ریه تهرانی‌ها

به گزارش بهداشت نیوز، حسین شهیدزاده در آستانه روز جهانی حمل و نقل پاک اظهار داشت: تعداد کل خودروهای سواری تهران، حدود ۳ میلیون و 435 هزار دستگاه برآورد می‌شود که از این تعداد بیش از 100 هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده‌ و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی نیز تولید می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه میزان انتشار خودروهای سواری تهران سالانه مجموعا 579 هزار تن است، اظهار کرد: خودروهای سواری هر روز یک هزار و 586 تن آلاینده‌های بیماری‌زا، وارد ریه شهروندان تهرانی می‌کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه 82 درصد اکسیدهای گوگرد و 23 درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می‌کنند، تصریح کرد: سهم این خودروها در تولید منواکسیدکربن 46 درصد، اکسیدهای نیتروژن 45 درصد و ترکیبات آلی فرار 43 درصد است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر آغاز فصل پاییز و نزدیک شدن به زمان بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) که افزایش آلودگی هوای پایتخت را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بدون تردید، عدم اجرای طرح ترافیک و عدم کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری، میزان تراکم آلاینده‌ها در هوای تهران و آثار و عوارض ناشی از آن را دوچندان می‌کند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ذرات معلق می‌توانند ویروس کرونا را با خود حمل کرده و به افزایش امکان سرایت بیماری به دیگران کمک کنند. لذا کاهش این ذرات اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو