زمان انتخابات 2020 آمریکا دقیقا چه تاریخی است؟

منبع: مینویسم

33

1399/6/29

18:09


زمان انتخابات 2020 آمریکا دقیقا چه تاریخی است؟

انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا در تاریخ  ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برای انتخاب رئیس‌جمهوری  ایالات متحده آمریکا و معاون او برگزار خواهد شد. انتخابات ریاست‌ جمهوری امسال پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا خواهد بود و برنده انتخابات سال ۲۰۲۰، در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کارش را آغاز خواهد کرد.

عکس های پایگاه آمریکایی که مورد حمله قرار گرفته است

مشخصات نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

برخلاف اکثر کشورها، نظام سیاسی آمریکا دارای دو حزب (حزب جمهوری ‌خواه‌ها  و حزب دموکرات ها) می باشد که حزب سیاسی محافظه‌کار همان حزب جمهوری‌ خواه‌ها می باشند که نامزدشان در انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور فعلی آمریکا) می باشد که برای تداوم ریاست در کاخ سفید، تلاش می‌کند.

حزب دموکرات‌ها که در آمریکا حزب سیاسی لیبرال شناخته می شوند و نامزدشان جو بایدن است. آقای جو بایدن سال‌هاست که در سیاست حضور دارد، و شهرت بیشتر او به دلیل  هشت سال معاونت باراک اوباما می باشد.

هر دوی این نامزدها بالای ۷۰ سال سن دارند و در دهه هشتم زندگی به سر می برند. آقای دونالد ترامپ دارای ۷۴ سال سن و جو بایدن ۷۸ سال دارد که در صورت رای آوردن، مسن ترین رئیس جمهور آمریکایی خواهد بود که وارد کاخ سفید می شود.

مشخصات نامزدهای انتخابات 2020 آمریکا (ترامپ و بایدن)

مشخصات نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا (ترامپ و بایدن)

قوانین رای دهندگان

تمام شهروندان آمریکایی که بالای ۱۸ سال سن دارند طبق قانون این کشور‌ می توانند در انتخابات ریاست‌ جمهوری شرکت داشته باشند. در بسیاری از ایالات داشتن کارت شناسایی اجباری می باشد و افراد رای دهنده قبل از رای دادن باید هویت آنها محرز باشد.

چنین قوانینی اصولا توسط جمهوری خواهان وضع می شود که معتقدند که این قوانین از تقلب جلوگیری می کند ولی دموکرات ها بر این باورند که این قوانین باعث جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات می شود زیرا گروه‌های اقلیت و فقیر احتمال دارد کارت‌های شناسایی مثل گواهینامه رانندگی نداشته باشند.

اما قوانینی برای شرکت زندانیان در انتخابات نیز برای هر ایالت متفاوت است. حق رای پس از محکومیت از بیشتر زندانیان سلب می‌شود و تنها در پایان دوره محکومیت به آنها بازگردانده می‌شود و حق رای دارند.

اکثر مردم در روز رای‌گیری و با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت می‌کنند، ولی در سال های اخیر راه های دیگری نیز برای رای دادن بوجود آمده است.  در سال ۲۰۱۶، ۲۱ درصد شرکت‌کنندگان از برگه‌های رای پستی استفاده کردند.

اما امسال با پاندمی ویروس کرونا نحوه شرکت مردم در انتخابات محلی دچار اختلاف شده است. و بعضی از سیاستمداران درخواست استفاده بیشتر مردم از آراء پستی را دارند، اما آقای دونالد ترامپ بدون مدرک خاصی می گوید این کار امکان تقلب را افزایش می دهد.

نحوه محاسبه آرا برای 

فرد برنده در انتخابات در آمریکا همیشه شخصی نیست که بیشترین رای را در سطح کشور کسب کند، همچون اتفاقی که در سال ۲۰۱۶ برای خانم هیلاری کلینتون پیش آمد.

نامزدهای ریاست جمهوری بر سر آرای کالج الکترال رقابت می کنند و تلاش دارند در این زمینه رای داشته باشند. هر ایالت به نسبت جمعیتش تعداد مشخصی رای در کالج الکترال دارد که در مجموع شامل ۵۳۸ رای می‌شود. لذا نامزد پیروز کسی است که حداقل ۲۷۰ رای داشته یاشد.

 این فرایند به این معناست که مردم هنگامی که به نامزد مورد علاقه خود رای می‌دهند در یک رقابت در سطح ایالت خود شرکت می‌کنند، اما این رقابت سراسری نیست به جز دو ایالت، در صورتی که بقیه ایالت ها فردی که بیشترین رای را به دست آورد، کل آرای ایالت در کالج الکترال را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو