طرز تهیه کیک شکلاتی سرد و فوت و فن های درست کردن این نوع کیک یخچالی

طرز تهیه کیک شکلاتی سرد و فوت و فن های درست کردن این نوع کیک یخچالی


منبع: آرگا

216

1399/6/29

19:33


در این مطلب با طرز تهیه کیک شکلاتی سرد خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این نوع کیک بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کیک شکلاتی سرد و فوت و فن های درست کردن این نوع کیک یخچالی

کیک شکلاتی سرد از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و برای تهیه این نوع کیک از فر استفاده نمی شود به همین دلیل به آن کیک یخچالی نیز گفته می شود همچنین این نوع کیک دردسرهای پخت کیک با فر را ندارد و احتمال پف نکردن و خرابی آن نیز وجود ندارد.  در ادامه با آموزش طرز تهیه این کیک خوشمزه می پردازیم.

کیک شکلاتی سرد و چیز کیک شکلاتی و کیک یخچالی و چیز کیک یخچالی از انواع روش ها برای پخت کیک به شمار می روند و شما می توانید به کمک این روش ها در پخت کیک تنوع ایجاد کنید.

کیک شکلاتی خوشمزه

مواد لازم

  • پودر شکر : سه قاشق غذاخوری
  • بیسکویت پتی بور : ۱.۵ بسته
  • شکلات تلخ تخته ای : ۳۵۰ گرم
  • شیر : ۳/۴ پیمانه
  • گردوی خرد شده : ۱۰۰ گرم
  • کره : ۷۰ گرم
  • وانیل خالص : ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی سرد در منزل

ابتدا بیسکویت ها را در اندازه دلخواه خود خرد نمایید سپس درون ظرفی مناسب مقداری آب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد.

کیک شکلاتی سرد

پودر شکر و کره و شیر را درون ظرفی بزرگ تر از ظرف آب جوش بریزید سپس ظرف حاوی مواد را روی ظرف آب جوش قرار دهید تا گرم شود. شکلات تخته ای را خرد کنید و بعد از اینکه شیر گرم شد و کره ذوب گردید شکلات را به مخلوط مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا شکلات ذوب شود و گهگاهی مایه شکلاتی را هم بزنید. وانیل را به مخلوط مواد بیفزایید و هم بزنید سپس مقداری از سس شکلاتی را برای تزیین کیک بردارید و سس را روی کتری قرار دهید تا سفت و سرد نشود.

کیک شکلاتی سرد خوشمزه

گردو را درون تابه ای مناسب بریزید و آن را مقداری تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

تفت دادن گردو

بیسکویت خرد شده را و گردوی تفت داده شده را با نیمی از سس شکلات مخلوط نمایید سپس کف یک قالب کمربندی متوسط کاغذ روغنی یا سلفون پهن کنید و مخلوط بیسکویت شکلاتی را درون قالب بریزید و مواد را به کمک دست مقداری فشرده کنید تا منسجم شوند.

دستور تهیه کیک شکلاتی سرد

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی سرد باقی مانده سس شکلاتی را روی کیک پتی بور بریزید و کیک را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد. توجه داشته باشید که برای خارج کردن کیک از درون قالب نباید عجله کنید و بعد از اینکه از منسجم شدن بافت کیک مطمئن شدید قالب کیک را ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و به کمک چاقویی باریک و بلند دور کیک را از دیواره ها جدا نمایید سپس قالب را به آرامی باز نمایید و کیک را از درون قالب بیرون آورید و کیک را درون ظرف مورد نظر خود قرار دهید و این کیک خوشمزه را به کمک گردوی خرد شده و ترافل و پودر نارگیل و … می توانید تزیین کنید.

دستور تهیه کیک یخچالی سرد در خانه

نکات طلایی

۱. اگر تمایل دارید کیک بافت منسجم تری داشته باشد می توانید یک ورق ژلاتین را درون آب سرد قرار دهید تا نرم شود سپس آب ورق ژلاتین را بگیرید و ژلاتین نرم شده را به سس شکلاتی بیفزایید تا درون سس حل شود سپس مراحل ذکر شده را برای پخت کیک شکلاتی ادامه دهید.

۲. اگر تمایل دارید کیک شکلاتی میوه ای داشته باشید می توانید برش های توت فرنگی و موز و سیب کاراملی شده و … را با بیسکویت و شکلات مخلوط نمایید.

کیک شکلاتی سرد خوشمزه و خوش طعم

۳. از هر نوع بیسکویت می توانید برای دستور تهیه کیک شکلاتی سرد استفاده نمایید همچنین می توانید خامه غلیظ را جایگزین شیر نمایید.

کیک شکلاتی گردویی

در این مطلب دستور  تهیه کیک شکلاتی سرد را پیش رو داشتید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو