علاوه بر این، اختلالات اضطرابی ۵ درصد از خانواده‌های کانادایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دارو‌ها، درمان مشاوره محور و ورزش می‌توانند گزینه‌های خوبی برای درمان اختلالات واقعی یا کنار آمدن با اضطراب روزمره باشند. با این حال، یک راه حل دیگر نیز وجود دارد که ساده‌تر است: پرهیز از برخی غذا‌ها و نوشیدنی ها.

قهوه

قهوه
ممکن است ارتباط بین قهوه و اضطراب چندان غافلگیر کننده نباشد، اما بسیاری از افراد ناخواسته قهوه می‌خورند. خصوصاً به دلیل اینکه بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها حاوی کافئین هستند. ممکن است شما بدون آن که بدانید در حال جمع آوری این ترکیب تحریک کننده اضطراب باشید. مثلا ممکن است روزانه "فقط" دو فنجان قهوه بنوشید، اما اگر یک نوشیدنی انرژی زا، مقداری نوشابه (حتی نوشابه پرتقال) و یک تخته شکلات به آن اضافه کنید، میزان مصرف شما تا حد زیادی بالا می‌رود.

نوشیدنی

نوشیدنی‌های انرژی زا
صحبت از کافئین و نوشیدنی‌های انرژی زا است، این محصولات محبوب (نوشابه انرژی زا) می‌توانند حاوی کافئین خالص و غلیظ باشند. ک. مطالعه در مورد بررسی تاثیر نوشیدنی‌های انرژی زا حاکی از آن است که بیشتر تحقیقات ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا و علائم مشکلات روانی مانند اضطراب، استرس و افسردگی را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات کالج قلب و عروق آمریکا، این نوع نوشابه‌ها با افزایش ضربان قلب و فشار خون و همچنین تغییر در فعالیت الکتریکی قلب، حتی سکته و تشنج در ارتباط هستند.

نان سفید

نان سفید
نان سفید، برنج سفید یا ماکارونی سفید حاوی قند‌های تصفیه شده هستند که به طور کلی برای رژیم غذایی سالم منفی هستند و می‌توانند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهند؛ بنابراین به دنبال کربوهیدرات‌های پیچیده در غلات کامل مانند جو دو سر، برنج قهوه‌ای و سیب زمینی شیرین باشید. غلات کامل یکی از ارکان برنامه‌های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه‌ای است.

سس گوجه

سس گوجه
سس گوجه ممکن است حاوی مقادیر زیادی قند پنهان باشد که می‌تواند روی سلامتی افراد تاثیر بسیار منفی داشته باشد و حتی منجر به اضطراب شدید شود.